نوشته شده توسط : علی محمدی پور

می توان گفت اینترنت اشیاء یا IoT (Internet of Things)، امروزه به تمام جوانب زندگی انسان ها راه پیدا کرده و زندگی انسان ها را به شدت تحت تاثیر قرارداده است و ما هر روز شاهد رشد روزافزون آن در دنیا هستیم. رمزارزها یا ارزهای دیجیتال نیز مانند بمب، انفجاری در تکنولوژی و معاملات مالی امروزی به راه انداخته است. حال تصور کنید این دو با یکدیگر ترکیب شوند. یعنی اینترنت اشیاء وارد دنیای رمزارزها شود. در این مطلب درمورد اینترنت اشیاء و برخی توکن های اینترنت اشیاء صحبت خواهیم کرد.

اینترنت اشیا به زبان ساده

معرفی توکن های اینترنت اشیاء

IoT یا اینترنت اشیاء در مفهوم ساده اش به معنی گسترش پتانسیل و قدرت اینترنت خیلی گسترده تر از آن چیزی که الان وجود دارد و فراتر از کامپیوترها و گوشی ‌های هوشمندی که در دستان شماست و با آن می توانید هر چیزی را جستجو کنید.

اینترنت اشیاء یعنی هرچیزی را بتوانید به اینترنت وصل کنید، داده هایی را وارد کرده، تحلیل هایی را دریافت کنید، به طور کلی زندگی شما در تمامی جوانب بر بستر اینترنت باشد. کشاورزی هوشمند، شهر هوشمند، انرژی هوشمند، ساختمان های هوشمند و ... قرار است همگی هوشمند شده و زندگی آسانتری برای انسان ها رقم بزنند. یعنی محدوده‌ گسترده‌ ای از اشیاء، روندها و در کل محیط اطراف ما متصل به اینترنت باشد، داده هایی را دریافت، آنالیز و نتایجی را روی دستگاه های هوشمند به ما برگرداند.

در تعریف ساده تری از اینترنت اشیاء می توان گفت IOT یک اصطلاح عمومی برای فناوری است که یک دستگاه هوشمند را قادر می سازد تا با دستگاه دیگر ارتباط برقرار کند. به همین سادگی.

به عنوان مثال کشاورزی که با استفاده از اینترنت اشیاء برخلاف سیستم سنتی بتواند زمان دقیق نیاز خاک و محصول کشاورزی اش به آب را تشخیص دهد آن هم با جمع آوری خودکار اطلاعات و تحلیلی که از رطوبت خاک و مواردی مانند آن به دست می آورد.

صنعت اینترنت اشیاء که در ابتدا برای هوشمندسازی فناوری هایی مانند تلفن ها و ردیاب ها اختصاص داده شده بود، به حدی توسعه یافته است که می تواند حتی وسایل معمولی خانه را به سطح دیگری از تکنولوژی ارتقا دهد. در حال حاضر ردیاب هایی برای قلاده حیوان خانگی شما با قابلیت اینترنت اشیاء وجود دارد که به دستگاه های دیگر شما مانند گوشی موبایلتان متصل است، یا توسترهای هوشمند که وقتی غذایتان کاملاً برشته شد، به شما اطلاع می دهد و حتی آینه های هوشمندی که تمرینات درخواستی و آمار تناسب اندام شما را نشان می دهد.

مفهوم رمزارز

ارزهای دیجیتال سیستم غیرمتمرکز رمزگذاری شده هستند که به صورت دیجیتالی و غیرمتمرکز، بدون کنترل شخص یا نهاد متمرکزی مانند بانک مرکزی، بر بستر پایگاه داده ای تحت عنوان بلاک چین ایجاد شده اند. 

از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت امن، به منظور شفافیت در تراکنش های مالی افراد و آزادی مالی در سراسر دنیا استفاده می شود. خاصیت غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال یعنی هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ ها را کنترل نمی‌ کند و این افراد هستند که در شبکه بلاک چین بر دارایی های خود کنترل دارند.

ترکیب اینترنت اشیاء و ارزهای دیجیتال، چه شود؟

ارز دیجیتال و اینترنت اشیا

هم بلاک چین و هم اینترنت اشیاء از جمله تکنولوژی‌‌های مرتبط با آینده هستند که راه گریزی از آن ها وجود ندارد و به شدت در حال تاخت و تاز و گسترش هستند. زمانی که اینترنت اشیاء در مفهوم گسترده ای که گفتیم رشد کند نیاز دارد تا از بسترهای غیرمتمرکزی مانند بلاک چین استفاده نماید تا امنیت داده ها در آن حفظ شود. استفاده از ارزهای دیجیتال در اینترنت اشیاء (به سبب ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین) موجب می شود تا به مقدار زیادی شکاف های امنیتی موجود در فناوری اینترنت اشیاء بر طرف شود. از سوی دیگر ذخیره سازی و نیازهای محاسباتی در بلاک چین با استفاده از اینترنت اشیاء به حداقل می رسد.

رابطه دیگری که بین ارزهای دیجیتال و اینترنت اشیاء وجود دارد این است که می توان از یک سیستم ارز دیجیتال مانند بیت کوین برای تأمین انرژی اینترنت اشیاء بهره گرفت یا به جای ارسال ارز فیزیکی از ارز دیجیتال برای پرداخت دستگاه هایی که به اینترنت اشیاء متصل هستند استفاده کرد.

در ادامه به موارد معروفی از نحوه استفاده شرکت های اینترنت اشیاء از بلاک چین و توکن های اینترنت اشیاء اشاره می کنیم که سعی در گسترش اینترنت اشیاء با استفاده از فناوری های غیرمتمرکزی مانند بلاک چین دارند.

هلیوم

هلیوم که توانست در یک سال بیش از 6هزار درصد رشد کند، از بلاک چین استفاده می کند. هدف اصلی تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال، ترکیب بلاک چین با اینترنت اشیاء است. این شرکت از بلاک چین برای اتصال دستگاه های IoT کم مصرف (مانند روترها و ریزتراشه ها) به اینترنت استفاده می کند. زیرساخت اینترنت بی سیم مبتنی بر بلاک چین هلیوم از فناوری رادیویی برای تقویت اتصال به اینترنت و کاهش شدید قدرت مورد نیاز برای کار با دستگاه های "هوشمند" استفاده می کند. توکن هلیوم، HNT از توکن های اینترنت اشیاء است. 

این شرکت قصد دارد گره های (نودها) خود را در سراسر کالیفرنیا، بوستون و انگلستان پیاده سازی کند تا شبکه های غیرمتمرکز همتا به همتای خود را آزمایش کند. نودها حلقه اتصال دستگاه ‌های استخراج و Wireless gateway هستند.

این گره ها با نام هات اسپات یا Wi-Fi شناخته شده و قرار است کاربران در ازای اجرای این نودها، توکن HNT یا همان هلیوم را دریافت کنند. 

آیوتا (IOTA)

از معروف ترین توکن های اینترنت اشیاء که به منظور گسترش فناوری ارزهای دیجیتال در تراکنش های دستگاه های اینترنت اشیاء ایجاد شده است ارز دیجیتال آیوتا(IOTA) است. IOTA مخفف Internet of Things Application است و در معاملات و تراکنش بین دستگاه های اینترنت اشیاء، به کار گرفته می شود و در تمامی صرافی های معتبر قابل خرید و فروش است. 

البته یک تفاوت اساسی این رمزارز با سایر ارزهای دیجیتال این است که مبتنی بر بلاک چین نیست. بلکه براساس نمودار دایره ای چرخشی (DAG) که به آن تنگل (Tangle) گفته می شود ایجاد شده است. در حال حاضر آیوتا بزرگترین ارز دیجیتالی است که از فناوری تنگل استفاده می کند.

فناوری بلاک چین و تنگل هردو به دنبال ایجاد یک شبکه معاملات مستقل و خودگردان هستند اما برخلاف بلاک چین که سابقه تراکنش ها را به صورت خطی سازمان دهی می کند، تنگل بیشتر شبیه یک درخت یا نمودار است. از سوی دیگر تنگل روزبه روز کارآمدتر، سریع تر و مقیاس پذیرتر می شود درحالی که بلاک چین کندتر و کم بازده تر می شود. تنگل رایگان بوده و گره ها برای تایید تراکنش نیازی به هزینه ندارند. از سوی دیگر تنگل پاداش بلاک نیز ندارد.

البته هنوز در مورد امنیت شبکه تنگل حرف و حدیث زیاد است برخلاف بلاک چین که معتبر و قابل اعتماد است.

آیوتکس (IoTeX)

ارز دیجیتال آیوتکس یک ارز دیجیتال دیگر مبتنی بر پلتفرم غیرمتمرکز و یکی دیگر از توکن های اینترنت اشیاء است که هدفش تامین انرژی اینترنت اشیاء است. این رمز ارز با نماد IOTX به منظور ایجاد اتصال جهان فیزیکی دستگاه های اینترنتی به صورت بلوک و با هدف حفظ حریم خصوصی ایجاد شده است. درواقع آیوتکس راه حلی به منظور حل مشکل مقیاس پذیری در یک بلاک چین، برای تقویت اینترنت اشیاء (IoT) است.

XYO

ایکس وای او (XYO) یک رمزارز غیرمتمرکز مبتنی بر پلتفرم اتریوم و یک توکن غیر قابل استخراج و از جمله توکن های اینترنت اشیاء است. هدف XYO قراردادن مکان امن در اختیار کاربران است، این شبکه یک شبکه مبتنی بر بلاک چین و غیرمتمرکز بوده که بر اساس موقعیت جغرافیایی کار می کند و به عنوان پلتفرم موقعیت یابی و ردیابی، برای کسب اطمینان از صحت داده های مکانی از بلاک چین برای رمزگذاری داده‌ های مکانی استفاده می‌شود.

اساس کار شبکه ایکس وای او، مانند شبکه GPS است اما با این تفاوت که این شبکه یک GPSرمزگذاری شده ایست که مبتنی بر بلاک چین فعالیت می کند.

توکن های اینترنت اشیا چیست؟

برخی دیگر از پروژه هایی که سعی در استفاده از فناوری بلاک چین و رمزارز در موضوعات مرتبط با اینترنت اشیاء داشته اند نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

NetObjex

نحوه استفاده این پروژه از بلاک چین در اینترنت اشیاء: NetObjex یک مکانیزم استاندارد و غیرمتمرکز برای ارتباط دستگاه های اینترنت اشیاء با یکدیگر ایجاد کرده است. توکن این شرکت یک بستر دیجیتالی امن برای دستگاه های هوشمند به منظور تعامل و ارتباط در همان اکوسیستم فراهم می کند.

NetObjex ادعا می کند که توکن آن می تواند برای برقراری ارتباط یکپارچه با دستگاه های دیگر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل در زمره توکن های اینترنت اشیاء قرار می گیرد. به عنوان مثال در یک رستوران، مشتریان می توانند از این توکن در کیف پول رمزنگاری شده خود برای پرداخت هزینه غذا استفاده کنند. 

Xage Security

نحوه استفاده این شبکه از بلاک چین در اینترنت اشیاء: Xage اولین بستر امنیتی محافظت شده توسط بلاک چین برای اینترنت اشیاء است. بلاک چین Xage با تمرکز بر صنایع صنعتی مانند کشاورزی، انرژی، حمل و نقل و آب و برق، دستگاه های اینترنت اشیاء را توانمند می کند و آن ها را قادر می سازد تا از دستکاری جلوگیری کرده و به خطوط ارتباطی ایمن بین اشیاء هوشمند دسترسی داشته باشند.

Xage مجموعه ای از برنامه های غیرمتمرکز اینترنت اشیاء را انجام می دهد، از مدیریت ایمن خط مشی گرفته تا ارائه ابزارهایی که هشدارهای فوری را در مورد فعالیت های هک مشکوک ارائه می دهند. دوره ارز دیجیتال

موارد استفاده در دنیای واقعی: Xage اخیراً به اتحادیه قدرت الکتریکی هوشمند (SEPA) پیوسته است تا بر چگونگی ورود دستگاه های اینترنت اشیاء خود به بخش انرژی پاک تمرکز کند. این شرکت می خواهد فناوری دفتر کل خود را برای جلوگیری از حملات سایبری گسترده تر کند.

+Grid

نحوه استفاده این شبکه از بلاک چین در اینترنت اشیاء: +Grid از بلاک چین اتریوم برای دسترسی مصرف کنندگان به دستگاه های اینترنت اشیاء مرتبط با انرژی استفاده می کند. نماینده شرکت از طرف یک کاربر +Grid برق می خرد و می فروشد، برنامه +Grid به شما در ارائه اطلاعات به روز در مورد مصرف انرژی کمک می کند و کنتور هوشمند شرکت به صورت بی سیم به دستگاه های هوشمند کم مصرف متصل می شود.

بلاک چین اتریوم این شرکت به نمایندگان این امکان را می دهد که هر 15 دقیقه یکبار مقدار قابل توجهی از برق را پرداخت کنند. پرداخت ها و امنیت سایبری در برنامه با استفاده از رمزنگاری پیشرفته بلاک چین اجرا می شود.

موارد استفاده در دنیای واقعی: +Grid به عنوان اولین خرده فروش انرژی مبتنی بر بلاک چین در جهان، اخیراً اولین نمونه خود،با نام Lattice1 را معرفی کرد. با استفاده از بلاک چین اتریوم، Lattice1 می تواند نوسانات موجود در بازار انرژی را شناسایی کرده و کارآمدترین نقطه قیمت را در زمان واقعی تعیین کند. این سخت افزار ارزهای رمزنگاری شده را ذخیره می کند و از آنها برای پرداخت انرژی استفاده می کند. کیف پول ارز دیجیتال

جمع بندی

اینترنت اشیاء قرار است در آینده در تمام جوانب زندگی ما حضور پررنگ تری نسبت به امروز داشته باشد. اهمیت اینترنت اشیاء در این است که به کسب و کارها و مردم دانش بسیار زیادی در مورد اشیاء اطرافشان و نحوه‌ کنترل آنها خواهد داد تا با محیط اطرافشان ارتباط بیشتری برقرار کنند. ترکیب اینترنت اشیا و شبکه بلاک چین به قدرت هرچه بیشتر دستگاه های اینترنت اشیاء خواهد انجامید و باعث ایمن شدن شبکه و غیرمتمرکز شدن پرداخت ها خواهد شد. توکن های اینترنت اشیاء قرار است به جوامع و افراد برای رسیدن به دنیایی مبتنی بر اینترنت اشیاء کمک کنند. برای برخی از توکن های اینترنت اشیاء می توان به هلیوم (HNT)، آیوتا، آیوتکس و XYO اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: آشنایی با توکن های اینترنت اشیاء ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

محبوبیت کریپتو موزیک، که با نام NFT های صوتی نیز شناخته می شود، موج های جدی را در صنعت خلاقیت ایجاد کرده است زیرا این نوع جدید موسیقی تنها در فوریه 2021 بیش از 20 میلیون دلار درآمد کسب کرد. کارشناسان صنعت پیش بینی می کنند که این روند نوظهور مبتنی بر بلاک چین به نفع سازندگان خواهد بود و مشکلات بومی صنعت موسیقی را حل می کند و شیوه استفاده از هنر را در همه جنبه ها تغییر می دهد. در این مقاله مطالبی برای درک شما از کریپتو موزیک و تأثیر آن بر صنعت موسیقی آورده شده است. بایننس

کریپتو موزیک چیست؟

کریپتو موزیک چیست

آلبوم "برادران تنسی" که در اوایل 2021 منتشر شد، علیرغم ناتوانی در جلب نظر منتقدان، از جنبه های دیگر پیشگام بود. در واقع، این اولین آلبوم از یک هنرمند واقعی بود که به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض یا NFT، یک فناوری کلکسیونی دیجیتالی در حال ظهور، انقلابی در صنعت هنر و موسیقی ایجاد کرد. این اولین نمونه واقعی از چیزی بود که بسیاری در صنعت از آن به عنوان "موسیقی رمزنگاری شده" یا "کریپتو موزیک" یاد می کنند.

ویژگی بارز موسیقی رمزنگاری شده استفاده از NFT است. NFT موسیقی می تواند شامل هر چیزی مانند آلبوم، آهنگ، قطعه کالا (تی شرت، برچسب و غیره) یا آثار هنری آلبوم باشد. این به طور همزمان یک ژانر، رسانه و قالب رسانه ای است. به عنوان مثال، پادشاهان لئون کالاهایی را که توسط NFT تأیید شده اند، در کنار آخرین آلبوم خود منتشر کردند و موسیقیدان کانادایی، گریمز، محتوای منحصر به فردی (تصاویر دیجیتالی از کروب ها (فرشته هایی که به شکل کودکان هستند)) را با موسیقی خود منتشر کرد.

اصطلاح "NFT" در این اواخر در صنعت موسیقی و هنر تبدیل به یک کلمه پر سر و صدا شده است. بنابراین بهتر است کمی بیشتر درباره آن بدانیم. دوره پرایس اکشن

NFT چیست؟

یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) یک توکن رمزنگاری شده است که ثبت می کند چه کسی دارای یک قطعه محتوای دیجیتالی در بلاک چین است. NFT ها معمولا در بلاک چین اتریوم ذخیره می شوند، اگرچه بلاک چین های دیگر مانند Flow و Tezos نیز از آنها پشتیبانی کرده اند. NFT ها دارایی های دیجیتالی منحصر به فردی هستند و همانطور که از نامشان پیداست غیرقابل تعویض هستند. این عدم قابلیت مبادله باعث می شود NFT برای محافظت از موارد منحصر به فرد مانند قراردادها، هنرهای دیجیتال و در این مورد موسیقی، سازگار باشند.

هنرمندان می توانند NFT های خود را بسازند و سپس آنها را در حراج به طرفداران خود که هزینه آنها را با ارزهای دیجیتال پرداخت می کنند، بفروشند. خریداران متعددی می توانند یک NFT را بخرند و هنرمندان همچنین می توانند هر بار که NFT دست خود را تغییر می دهد، حق امتیاز دریافت کنند که این امر قدرت زیادی را در اختیار هنرمندان قرار می دهد و تضمین می کند که آنها به طور مناسب برای کار خود پاداش دریافت می کنند.

در حالی که مجموعه داران هنری و طرفداران موسیقی ممکن است بخشی از NFT یا یک NFT کامل را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنند اما عموما نمی توانند یک NFT را با دیگری عوض کنند. 

از آنجا که NFT از فناوری بلاک چین استفاده می کند، آنها به طور منحصر به فردی با فعال کردن ردیابی مالکیت، برای تأمین مالکیت معنوی مناسب هستند. هر معامله جداگانه ثبت می شود و مانند ضربه های قلم مو بر روی یک نقاشی، کار را به طور فزاینده ای منحصر به فرد و غیرقابل پخش می کند. داشتن یک NFT یا بخشی از NFT یک مالکیت واقعی برای یک کالا ایجاد می کند. یک قطعه ی کریپتو موزیک یا NFT صوتی را می توان با حراج یا با خرید مستقیم، با استفاده از ارز دیجیتال، خریداری کرد. این تصمیم معمولا توسط هنرمند گرفته می شود.

NFT های صوتی چگونه صنعت موسیقی را متحول می کنند؟

ارتباط بین کریپتو موزیک و NFT

1. توقف دزدی هنری یا سوء استفاده از موسیقی

فناوری NFT، همانطور که در بالا ذکر شد، به اطمینان از اصالت کمک می کند. به این معنی که برای هنرمندان سخت تر خواهد بود که به عنوان مثال از آثار یکدیگر تقلید کنند و در نتیجه از نبردهای حقوقی پرهزینه اجتناب کنند. همچنین برای مردم "سرقت" موسیقی از طریق روشهای سنتی مانند سرقت ادبی یا هنری دشوارتر خواهد بود.

2. بازگشت کنترل به دست هنرمندان

فناوری NFT می تواند صنعت موسیقی را که از بالا به پایین کنترل می شود، عوض کند. این صنعت 11 میلیارد دلاری تحت سلطه سه شرکت بزرگ سونی، گروه یونیورسال موزیک و گروه موسیقی وارنر است که به نوبه خود درآمد هنرمندان را کنترل می کنند. این درآمد بین واحدهای بیشماری (مانند مروج، توزیع کننده، تولید کننده و غیره) تقسیم می شود و اغلب برای دریافت حداقل حق امتیاز به هنرمندان اصلی زمان زیادی نیاز است. رسیدن حداقل دستمزدها به هنرمندان اصلی و همچنین وقفه ای که در تورهای جهانی آنها به خاطر همه گیری جهانی اتفاق افتاده است، نارضایتی بسیاری از آنها را افزایش داده است.

از آنجایی که 75 درصد درآمد برخی از هنرمندان را تورها بر عهده دارند، بسیاری از آنها به دنبال منابع درآمد جایگزین در قالب کریپتو موزیک هستند. بسیاری از نوازندگان از جمله Kings of Leon، Steve Aoki و Shawn Mendes در حال حاضر برای افزایش درآمد خود، هنرهای دیجیتال و NFT صوتی را با ارزهای دیجیتال مبادله می کنند. به همین ترتیب، در مدت 20 دقیقه، گریمز، 5.8 میلیون دلار از فروش هنرهای دیجیتالی به دست آورد.

3. افزودن حق امتیاز از طریق فروش مجدد

هنرمندان ضبط کننده می توانند پس از فروش اولیه، درآمد اضافی یا حق امتیاز دریافت کنند. به عنوان مثال، می توان تنظیم کرد که هر بار که یک NFT در بازارهای NFT تغییر مالکیت می دهد، تراکنش می تواند 10 درصد درآمد بیشتری برای هنرمندان ایجاد کند.

4. اتصال مستقیم هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی

NFT به طور همزمان طرفداران را قادر می سازد تا بخشی از موسیقی مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشند، در حالی که راهی برای تأمین مالکیت معنوی خود برای هنرمندان فراهم می کنند.

5. پایان دادن به جرم های مرتبط با فروش دوباره ی بلیط های کنسرت

استفاده از NFT و قراردادهای هوشمند می تواند خدمات ارائه شده توسط اسکالپرها (کسانی که بلیت های اصلی را می خرند و آنها را به قیمتی بالاتر در جای دیگر به فروش می رسانند) را در دنیای کنسرت، پس از همه گیری منسوخ کند. Yellowheart که در سال 2018 تأسیس شد، یک پلتفرم فروش بلیط بلاک چین است که اصالت بلیط های دیجیتال را تضمین می کند. از طریق Yellowheart، هویت شرکت کنندگان در کنسرت ثبت می شود. هنرمندان همچنین کنترل کاملی بر نحوه خرید و فروش مجدد هر بلیط دارند و در نتیجه کار برای اسکالپرها بسیار سخت می شود.

مشکلات مرتبط با کریپتو موزیک

فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال و NFT به عنوان راهی برای دموکراتیزه کردن موسیقی معرفی می شوند. از نظر تئوری، هر هنرمندی باید بتواند NFT تولید کرده و آن را بفروشد اما با وجود این، اکثر هنرمندانی که از این فناوری استفاده می کنند از قبل نامهای بزرگی هستند. به طور مشابه، NFT های صوتی و کالاهای مربوط به آنها معمولا توسط افراد ثروتمند خریداری می شود. در مجموع، استفاده کنونی از NFT ها باعث می شود که صنعت کمتر دموکراتیک و بیشتر در اختیار خواص باشد.

به طور مشابه، تولید NFT ها اغلب به عنوان یک فرآیند مصرف کننده زیاد انرژی و در نتیجه یک روند مخرب از نظر زیست محیطی ذکر می شوند. در سال 2018 تخمین زده شد که استخراج اتریوم نسبت به کل کشور ایسلند از انرژی بیشتری استفاده کرده است. اگرچه بلاک چین های اثبات سهام به تدریج جایگزین اثبات کار شده اند و این امر بهبود یافته است، اما اینها مسائلی است که همچنان باید به آنها توجه شود.

نتیجه گیری

استفاده از NFT ها در صنعت موسیقی به طور خلاقانه در حال تغییر شکل مصرف موسیقی است. با وجود این، چالش های زیست محیطی و اجتماعی هنوز وجود دارد. اگر موسیقی رمزنگاری شده یا کریپتو موزیک از طریق ترکیبی از دموکراتیزه شدن و گسترش بیشتر، این چالش ها را برطرف کند، ممکن است صنعت موسیقی را سریعتر از اختراع ضبط وینیل یا دیسک فشرده متحول کند.



:: برچسب‌ها: کریپتو موزیک چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

سرویس‌های ابری راهی برای کاهش هزینه‌های سنگین ذخیره سازی فایل‌ها در سخت افزارها و همچنین، به روز رسانی مداوم، ایجاد امنیت و دسترسی راحت تر به فایل ها در مقایسه با ذخیره سازی های فیزیکی برای کاربران می باشد. ذخیره سازی ابری به کاربران این قابلیت را می دهد که بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی و به وسیله هر نوع دستگاهی بتوانند به فایل های خود دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه حافظه ی زیادی از دستگاه اشغال شود. امنیت ذخیره سازی ابری به دلیل اینکه الگوریتم رمزگذاری در آنها به گونه ای می باشد که فقط پرسنل و افراد مجموعه خودتان می توانند به فایل ها دسترسی داشته باشند، این نوع ذخیره سازی را نسبت به ذخیره سازهای فیزیکی قوی تر می کند. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از برترین ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری را به طور کامل معرفی کنیم.

برترین فضاهای ذخیره سازی ابری 

معرفی برترین ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری

1- فضای ابری گوگل (Google Drive)

2- فضای ابری مایکروسافت (Microsoft OneDrive)

3- فضای ابری دراپ باکس (Dropbox)

Amazon Drive -4

pCloud -5

iDrive- 6

iCloud-7

ارز دیجیتال آرویو

آشنایی با برترین ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری

آرویو (Arweave) یک شبکه غیرمتمرکز و یک بستر ذخیره سازی ابری با پروتکل ذخیره سازی نامحدود اطلاعات بر اساس فناوری Blockweave می باشد و از توکن بومی خود که AR نام دارد، استفاده می کند. آرویو یک هارد درایو است و از Permaweb میزبانی می کند. اگر الگوریتم این ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم POW (اثبات کار) باشد، می توان آن را استخراج کرد.

Permaweb چیست؟

Permaweb یک وب غیرمتمرکز و دائمی است که لایه ای می باشد. این ارز دیجیتال برای هارد دیسک Arweave ساخته شده است که شبیه پروتکل HTTP می‌باشد و دارای تعدادی سیستم عامل های جامعه محور است.

بنیانگذاران آرویو Arweave

این ارز دیجیتال در سال 2018 رسما شروع به کار کرده است و توسط سام ویلیامز ( Sam Williams ) و ویلیام جونز ( William Jones ) تاسیس شده است. 

عملکرد ارز دیجیتال آرویو Arweave

 ارز دیجیتال آرویو تمامی داده‌ها را در نمودار بلوک ها یا گراف، ذخیره سازی می کند. به این صورت که بلوک ها به دو بلوک قبلی متصل می شوند به این ترتیب ساختاری به اسم Blockweave را که در تضاد با بلاک چین است، ایجاد می کند، بنابراین اطلاعات به صورت زنجیره ای ذخیره نمی شوند.

مکانیزم بررسی صحت معاملات در ارز دیجیتال آرویو

آرویو با استفاده از مکانیزم اثبات دسترسی Proof Of Access به بررسی صحت معاملات می پردازد. ارز دیجیتال Arweave برای بررسی اینکه بسته جدید از تراکنش ها، نشانگر تصادفی انتخاب شده از بسته قبلی را داشته باشد، نیازمند کامپیوتر هایی است که در شبکه مشارکت دارند. تنها در صورتی معاملات جدید به شبکه اضافه می شوند که نشانگر را داشته باشند. این تایید دسترسی به کاربران ثابت می کند که، صحت تمام معاملات جدید توسط کامپیوترها تایید و تراکنش های قدیمی دستکاری نشده اند.

ویژگی های ارز دیجیتال آرویو

یکی از شاخص ترین ویژگی های آرویو این است که فرآیند تعدیل محتوا را پشتیبانی می کند به این صورت که هر رایانه موجود در شبکه می تواند نوع محتوایی را که می خواهد میزبانی کند را انتخاب کند. مثلا یک رایانه ترجیح می دهد بجای محتوای صوتی، محتوای تصویری را میزبانی کند و در صورتی که محتوای جدیدی بخواهد وارد شبکه شود از رایانه درباره قبول یا رد آن نوع محتوا سوال می شود.

آرویو را از چه صرافی هایی می توان تهیه کرد؟

صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)، بیترکس Bittrex، Gate.Io، بیت مارت (BitMart)، BIONEاز جمله صرافی هایی هستند که می توان برای خرید ارز دیجیتال آرویو به آنها مراجعه کرد.

آرویو را در چه کیف پول هایی می توان نگهداری کرد؟

توکن AR برای ذخیره سازی به کیف پول های نرم افزاری، سخت افزاری و یا تحت وب نیاز دارند از جمله کیف پول های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال آرویو می توان به این کیف پول ها اشاره کرد:

1- کیف پول سخت افزاری لجر ( Ledger )

2- کیف پول سخت افزاری ترزور ( Trezor )

3- کیف پول سخت افزاری کول ولت اس ( CoolWallet S )

4- کیف پول نرم افزاری زنگو ( ZenGo )

5- کیف پول نرم افزاری کوینومی ( Coinomi )

6- کیف پول موبایلی اتمیک ( Atomic )

7- کیف پول موبایلی جکس ( Jaxx )

8- کیف پول تحت وب آرویو ( Arweave Web Extension Wallet )

ارز دیجیتال بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت‌تورنت (BTT)

بیت تورنت BitTorrent Token یک توکن کاربردی TRC-10 است که بر اساس بلاک چین TRON ساخته شده که یک ذخیره ساز ابری غیرمتمرکز می باشد و در بستر زیرساختی توزیع شده برای افزایش سرعت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بیت تورنت بزرگترین پروتکل اشتراک گذاری فایل غیرمتمرکز می باشد. BTT با هدف بهبود و توکن سازی کل بستر اشتراک گذاری محتوای BitTorrent ایجاد شده است.

بنیانگذاران BTT چه کسانی هستند؟

Bram Cohen در سال 2001 بیت تورنت را ایجاد کرد اما در سال 2018 جاستین سان بیت تورنت را با هدف توسعه دادن پروژه Atlas با مبلغ 120 میلیون دلار خریداری کرد.

چرا BTT ارزشمند است؟

ارزش BTT بستگی به عرضه و تقاضا دارد. کاربران BitTorrent باید از BTT برای بارگیری داده ها و فایل های الکترونیکی که نیاز به سرعت بخشیدن به روند بارگیری تورنت دارند، استفاده کنند. از طرف دیگر، کاربرانی که این فایل ها را ذخیره می کنند با BTT غرامت دریافت می کنند که می توانند از آن در پلتفرم استفاده کنند یا آن را بفروشند. هرچه کاربران بیشتر از بستر BitTorrent و BTT استفاده کنند، تقاضا بیشتر می شود در نتیجه ارزش توکن را بیشتر می کند. همچنین تیم توسعه دهنده رمز ارز بیت تورنت مشکل بی انگیزگی کاربران برای این بازار را با استفاده از اضافه کردن بلاک چین ترون برطرف کرده است.

BTT های جدید چگونه ایجاد می شوند؟

BTT مبتنی بر بلاک چین TRON است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام نمایندگی (DPoS) استفاده می کند. می توانید با استفاده از DLive یا هر پلتفرم دیگری که سهام BTT را ارائه می دهد، توکن های BTT را مستقیماً در بستر BitTorrent قرار دهید.

BTT چگونه استفاده می شود؟

BTT برای کسانی که از خدمات اشتراک فایل استفاده می کنند، ایجاد شده است. هر کاربری که فایل ها را از BitTorrent بارگیری می کند، می تواند از BTT برای سرعت بخشیدن به روند انتقال استفاده کند. پس از اتمام بارگیری فایل تورنت، کاربران می توانند با قرار دادن فایل بر روی پلتفرم به طور خودکار BTT دریافت کند.

مزایای BTT

1- بدون هزینه

2- گسترش اکوسیستم

3- ایجاد تمایل و علاقه برای کاربران

معایب BTT

1- بازاریابی این ارز دیجیتال به صورت تهاجمی می باشد.

2- کیف پول های دیجیتالی 

3- BTT ممکن است باعث افزایش سرعت شبکه نشود.

4- ترون، شرکت رمز ارز BTT را تصاحب کرده است.

کیف پول توکن بیت تورنت

از آنجایی که BTT توکن TRC-10 می باشد، در تمام کیف پول هایی که از TRX پیشتیبانی می کنند، قابل نگهداری می باشد. کیف پول اکسودوس تراست ولت از جمله کیف پول های مناسب برایBTT هستند.

صرافی های ارز دیجیتال BTT

صرافی بایننس از جمله صرافی هایی است که می توان این ارز دیجیتال را با بیت کوین، BNB(بایننس) و جفت ارزهای دیگری مبادله کرد.

ارز دیجیتال ICP یا Internet Computer

انواع ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری

ICP اولین بلاک‌چینی خواهد بود که با سرعت می‌تواند میزبان وب‌سایت‌ها، خدمات اینترنتی، سیستم‌ها و تمامی سیستم‌های مالی با ظرفیت نامحدود باشد که تماماً بر اساس قراردادهای هوشمند ساخته شده است. همچنین بعد از بیت کوین و اتریوم توانسته است سومین نوآوری بزرگ در بلاک چین را ارائه بدهد. این ارز دیجیتال قبلا Dfinity نام داشته است و از جمله بسترهای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز می باشد.

بنیانگذار ارز دیجیتال ICP کیست؟

دومینیک ویلیامز بنیانگذار و رئیس ارز دیجیتال دفینیتی و نظریه پرداز ارز دیجیتال است که در سال 2016 ارز دیجیتال ICP یا Internet Computer را پایه گذاری کرده است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ICP چیست؟

1- گسترش اینترنت عمومی را جز اهداف خود معرفی کرده است.

2- کاربران برخلاف بلاک چین های سنتی برای تایید صحت دارایی ها دارای کلید عمومی هستند.

3- این ارز دیجیتال از مفاهیم رمزنگاری پیشرفته مثل اثبات دانش صفر غیر تعاملی استفاده می کند.

توکن ICP چگونه کار می‌کند؟

توکن ICP توکن اصلی ارز دیجیتال Internet Computer می باشد و دارای سه نقش مهم و اساسی در شبکه به شرح زیر است:

1- تسهیل مدیریت شبکه

جهت رای دادن در مدیریت شبکه و دریافت پاداش، توکن‌های ICP را می‌توان قفل کرد. 

2- تولید چرخه برای محاسبه

توکن ICP می‌تواند به چرخه‌های محاسباتی تبدیل شود و هنگام استفاده، مانند سوخت سوزانده ‌شود. این نقش از طریق مخزنی که برای ارزش منبع فراهم می‌کند، ایجاد می‌شود.

3- پاداش دادن به مشارکت‌کنندگان

ICP جدید با این هدف که به عنوان پاداش و تشویق به اشخاص مهم در شبکه استفاده شود، تولید می‌شوند مثل: پاداش دادن به کسانی برای مشارکت در مدیریت رأی می دهند.

ارز دیجیتال دفینیتی را از چه صرافی هایی می توان خرید؟

صرافی هایی مانند صرافی کوینکس، هیوبی و اوکس از جمله ده ها صرافی هایی هستند که برای خرید ارز دیجیتال می توان به آنها مراجعه کرد. کاربران ایرانی برای خرید ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر باید ابتدا یک استیبل کوین‌ خریداری کنند و سپس از طریق صرافی‌های آنلاین خارجی، استیبل کوین های خریداری شده را به ارز ICP تبدیل کنند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال ICP

در حال حاضر کاربران از کیف پول های محدودی برای نگهداری رمز ارز ICP خود می توانند استفاده کنند، مانند کیف پول کوین لیست و Safepal.

ارز دیجیتال HOT

ارز دیجیتال هولو (HOT)

 

ارز دیجیتال هولو با نماد HOT ارز دیجیتالی غیر قابل استخراج و استیکینگ است که در بستر بلاک چین Holochain ایجاد شده است. این توکن با هدف بهینه سازی عملکرد قراردادهای هوشمند طراحی شده است و این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند چندین اپلیکیشن مختلف را بدون نیاز به داشتن سخت افزارها و یا نرم افزارهای خاصی بر روی کامپیوتر خودشان نصب کنند. این ارز دیجیتال یکی از بهترین بسترهای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز محسوب می شود.

مزایای ارز دیجیتال HOT

1- در شبکه HOT همه گره ها، بلاک چین مخصوص خود را دارند بنابراین با آفلاین شدن گره ها، هیچ کدام از داده‌ها از بین نمی روند، به این ترتیب مشکل مقیاس پذیری در بلاک چین ها توسط ارز دیجیتال HOT بر طرف می شود.

2- این شبکه غیرمتمرکز، به عنوان پلی میان بلاک چین و شبکه متمرکز می باشد.

3- سیستم حسابداری ارز دیجیتال HOT بسیار ایمن است و تمامی معاملات در آن ثبت می شود به همین دلیل هیچ امکانی برای از بین رفتن کوین ها و احتکار آنها وجود ندارد.

4- بلاک چین Holochain یک جدول هش توزیع شده Distributed Hash Table در هسته مرکز خود دارد که برای ذخیره سازی و تایید داده‌های موجود در هر بلاک چین گره ای، آن را به کار می گیرد.

5- Holo Fule یک اعتبار ارز دیجیتالی و قدرت محاسبه ی مشترک بین میزبانی است که به اعتبار شبکه می افزایند.

6- در ارز دیجیتال HOT هر عامل طبق پلتفرم اختصاصی خود عمل می کند و هیچ پلتفرم ثابت و مشخص و قانونی وجود ندارد.

کوین مارکت کپ

Holo Fule چیست؟

توکن Holo Fule، توکن بومی، اختصاصی و اعتباری بلاک چین Holochain است که به میزبان های هولو پاداش می دهد. این توکن دارای پشتوانه می باشد و ارزش گذاری آن تدریجی و رو به رشد است که توسط واحدهای محاسباتی صورت می گیرد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال HOT چه کسانی هستند؟

این ارز دیجیتال توسط آرتور بروکو و اریک هریس براون طراحی شده است. آرتور به عنوان معمار هلوچین و اریک هریس به عنوان مهندس اجرایی در این طرح فعالیت کرده اند. آرتور علاوه بر این در سابقه کاری خود، در جنرال موتورز به عنوان هوش مصنوعی فعالیت کرده است.

ارز دیجیتال HOT را در کجا می توان ذخیره و نگهداری کرد؟

توکن هایHOT را در تمام کیف پول هایی که با ERC20 سازگار هستند می توان ذخیره کرد مانند: کیف پول Ledger Nano S، Exodus و Jaxx، Trezor و MyEtherWallet.

ارز دیجیتال سیاکوین (Siacoin)

ارز دیجیتال سیاکوین (Siacoin)

ارز دیجیتال سیاکوین (Siacoin) پلتفرمی برای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز و یک open source مبتنی بر بلاک چین می باشد که قابلیت نگهداری از اطلاعات را دارد و بر خلاف سرویس های ذخیره سازی متمرکز مثل گوگل درایو امنیت اطلاعات بسیار بالا می باشد. کاربران می توانند با اجاره دادن فضای کامپیوتر خود به کسانی که قصد دارند از این فضا برای نگهداری فایل هایشان استفاده کنند از آنها در مقابل این اجاره، ارز سیا کوین دریافت کنند و در صورتی که میزبان این فایل ها را از دست بدهد از طریق بستر بلاک چین هیچ مبلغی به او پرداخت نمی شود زیرا نتیجه این عملیات در نهایت باید منجر به رضایت اجاره کننده و میزبان باشد.

بنیانگذاران تیم siacoin چه کسانی هستند؟

دیوید وریک و لوک چمپین بنیانگذاران این شبکه می باشند. دیوید وریک همچنین به عنوان مدیر اجرایی این شبکه به فعالیت می پردازد.

مزایای پلتفرم سیاکوین

1- کاهش هزینه ها

ذخیره سازی داده در سیاکوین به دلیل انعطاف پذیری قیمت گذاری ها، به عنوان مثال در مقایسه با خدمات آمازون بسیار کم هزینه تر می باشد.

2- رعایت حریم خصوصی

کاربران بدون کلید خصوصی نمی توانند به داده هایی که رمزگذاری شده هستند، دسترسی داشته باشند.

3- تامین امنیت

علاوه بر کلید خصوصی، داده ها در این پلتفرم از طریق شبکه غیرمتمرکز مجددا جهت حفاظت بیشتر، رمز گذاری و پردازش می شوند.

کیف پول های ارز دیجیتال سیاکوین 

از کیف پول های مناسب برای سیاکوین می توان به کیف پول های سخت افزاری Nano S Ledger و کیف پول های نرم افزاری Sia.UI و Sia اشاره کرد.

صرافی های ارز دیجیتال Sia

صرافی بایننس، Upbit، Kraken، DigiFine، Bittrex از جمله صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال سیاکوین هستند.

در ادامه به بررسی مختصری از دو رمز ارز برتر دیگر در حوزه ذخیره سازی ابری می پردازیم که مفصل تر در مقاله ی ذخیره سازی ابری در ارز دیجیتال درباره آنها صحبت کرده ایم.

ارز دیجیتال استورج (Storj)

پلتفرم استورج مبتنی بر بلاک چین با قابلیت ذخیره سازی آنلاین دارایی ها و فایل های کاربران، مبتنی بر ذخیره سازی ابری می باشد. توکن های این ارز دیجیتال STORJ0 می باشند که برای پرداخت ها در معاملات از آنها استفاده می شوند.

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL)

فایل کوین یک سیستم غیرمتمرکز ذخیره سازی ابری و مبتنی بر بلاک چین می باشد که به کاربران امکان اجاره دادن و یا خرید فضای ذخیره سازی را می دهد. امنیت بالای ارز دیجیتال فایل کوین، هزینه های پایین و حجم ذخیره سازی بسیار زیاد از جمله ویژگی های این رمز ارز برتر در ذخیره سازی ابری می باشد.

البته در خصوص دو ارز دیجیتال فایل کوین و استورج به دلیل شهرت بیشتر آن ها در مقاله ذخیره سازی ابری بیشتر توضیح داده شده است.

کلام آخر

علاوه بر ارزهای دیجیتال ذکر شده در این مقاله، ارزهای دیجیتال دیگری در زمینه ذخیره سازی ابری وجود دارند اما در اینجا سعی کردیم لیستی از برترین ارزهای دیجیتال ذخیره ساز ابری را در اختیارتان قرار دهیم.



:: برچسب‌ها: برترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

ارزهای دیجیتال به سیستم نوین پرداخت در دنیای امروز تبدیل شده اند. غیر از بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، هر روز شاهد تولد و رشد مجموعه جدیدی از رمزارزها هستیم که توانسته اند در عرصه های مختلف ورود کنند و انقلابی را در تکنولوژی و صنایع مختلف به وجود آورند. رمزارزها و شبکه های توسعه دهنده این رمزارزها به مرور زمان با نواقص سیستم های خود آشنا می شوند و برای بهبود کارایی و حتی ایجاد مزیت به دنبال راه حل هستند. یکی از این راه حل ها، همکاری پروژه های ارز دیجیتال و شبکه های مختلف است.

برخی از این ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چینی که این رمزارزها بر اساس آنها ایجا شده اند، با یکدیگر به منظور بروزرسانی، توسعه پلتفرم، رفع نواقص شبکه خود، حذف کارمزد معاملات، توسعه قراردادهای هوشمند و علل دیگر پروژه هایی را انجام می دهند و همکاری هایی را شروع می کنند. هدف از این همکاری ها هرچه که باشد به توسعه شبکه رمزارزها و بلاک چین، برنامه های غیرمتمرکز مالی (دیفای) و ... می انجامد. در ادامه این مطلب در مورد بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال و مواردی که در این زمینه وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

همکاری چین لینک با اتریوم کلاسیک

همکاری چین لینک و اتریوم کلاسیک

همکاری ChainLink وEthereum Classic Labs یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال است. چین لینک و اتریوم کلاسیک هدفشان را از این همکاری وارد کردن اطلاعات خارجی و اوراکل های غیرمتمرکز به بستر بلاک چین اتریوم کلاسیک اعلام کردند. آنچه که سبب این همکاری شد این بود که اتریوم و اتریوم کلاسیک توانایی برقراری تعامل با اطلاعات خارج از بلاک چین خود را ندارند.

بلاک چین ها برای پردازش تراکنش های درون زنجیره مفید و کارآمد هستند اما اوراکل های ایجاد شده مانند چین لینک امکان دسترسی اطلاعات خارجی به صورت ایمن را برای بلاک چین ها فراهم می آورند. منظور از اوراکل سیستمی است که اطلاعات را از بیرون از شبکه بلاک چین جمع آوری کرده و به قراردادهای هوشمند ارائه می دهد.

همکاری پولکادات با کاردانو

همکاری پولکادات و کاردانو یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال بود. این اتفاق در سال 2020 اتفاق افتاد و در این همکاری Bondly ارز رمزنگاری شده خود را به عنوان اولین پروژه دیفای در کاردانو، به این سیستم منتقل کرد. این انتقال همراه با پلتفرم OTC BSwap و تجارت الکترونیکی BONDProtect از پولکادات به کاردانو انجام شد. در توضیح پلتفرم تجارت الکترونیکی غیرمتمرکز Bondly باید گفت که این پروژه به عنوان اولین پروژه مالی غیرمتمرکز است و به عنوان بخشی از عملکرد قرارداد هوشمند پلتفرم گوگن در بلاکچین کاردانو اجرا شد. گوگن اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز بر روی شبکه، ساخته شده و ادغام پروژه های دیفای را به اکوسیستم کاردانو آغاز کند.

همکاری کاردانو و کوتی

یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال همکاری بین کاردانو و کوتی است. سابقه همکاری بین کاردانو و کوتی به سال 2019 باز می گردد. در این سال کوتی توانست اولین نسخه از سرویس ADA Pay را راه‌اندازی کند.

در سال بعد یعنی 2020 نیز همکاری دیگری صورت گرفت و کاردانو روی کوتی سرمایه گذاری انجام داد. این همکاری به طور خلاصه سرمایه گذاری صندوق cFund، به عنوان بازوی سرمایه گذاری کاردانو، روی پروژه کوتی بود تا این کار زمینه ای برای توسعه دیفای در شبکه بلاک چین کاردانو باشد. به گونه ای که چارلز هاسکینسون موسس و بنیانگذار کاردانو اعلام کرده با این همکاری قصد داریم از معماری پیشرفته فین ‌تک کوتی استفاده کنیم تا در آینده شاهد فعال شدن دیفای روی کاردانو باشیم.

اولین سرمایه گذاری، صندوق سرمایه گذاری کاردانو یا cFund روی پروژه کوتی، به مبلغ 500 هزار دلار بود. این اتفاق در تیرماه 1399 (جولای 2020) افتاد. صندوق سرمایه گذری کاردانو به کمک و مشارکت بنیاد IOHK و موسسه ویو فایننشال (Wave Financial) با سرمایه اولیه 20 میلیون دلار ایجاد شد.

از دیگر همکاری های بین ارزهای دیجیتال کاردانو و کوتی پروژه استیبل کوین غیرمتمرکز Djed است. Djed یک استیبل کوین است که در شبکه کاردانو منتشر شده و به عنوان ابزاری برای پروژه های مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای خواهد بود که کارمزد معاملات را حذف خواهد کرد.

همکاری کاردانو و چین لینک

بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال

مورد دیگری از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال مربوط به همکاری کاردانو و چین لینک به منظور توسعه قراردادهای هوشمند است. تیم توسعه دهنده کاردانو هدف از همکاری و ادغام اوراکل های چین لینک و شبکه کاردانو را ایجاد قراردادهای هوشمند پیشرفته برای برنامه های دیفای کاردانو اعلام کردند. چین لینک را به عنوان پروژه ای می شناسند که قرار است تا نواقص و خلاء بین قراردادهای هوشمند و اطلاعات دنیای خارج از بلاک چین را پر کند. این پروژه واسطه ای بین خدمات پی پال و بلاکچین ها است.

Chainlink خود را به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان راه حل اوراکل در فضای ارزهای دیجیتال معرفی کرده است و تعدادی از توسعه دهندگان، قرارداد هوشمند محصولات DeFi خود را با داده های به روز شده از این شبکه ساخته اند.

توسعه دهندگان کاردانو و چین لینک اعلام کردند این قرارداد همکاری به نفع هر دو طرف است چرا که این همکاری به برنامه نویسان این نوید را می دهد که قراردادهای هوشمند خود را در بلاک چین کاردانو توسعه دهند و به موجب آن فضای DeFi کاردانو مزایای ملموس و ناملموسی از آن به دست خواهد آورد. بایننس چیست

طبق اعلام رسمی در مورد این همکاری، توسعه دهندگانی که از بلاک چین استفاده می کنند قادر خواهند بود داده های چین لینک را در زمان واقعی در قراردادهای هوشمند خود ادغام کنند.

در واقع پروژه همکاری بین کاردانو و چین لینک یک همکاری جدید است که جهان ارزهای رمزنگاری شده را از جهات مختلف متحول خواهد کرد. این همکاری و ادغام اوراکل های چین لینک با کاردانو به این صورت است که شبکه اوراکل های چین لینک، با ارائه داده ها به شبکه بلاک چین کاردانو، به تیم توسعه دهنده اجازه می دهد تا این داده‌ هایی که از سوی چین لینک ارائه شده است را در قراردادهای هوشمند خود ارائه دهند.

کاردانو برای اولین بار پس از ارتقاء شبکه آلونزو، که در 12 سپتامبر 2021 فعال شد، با قراردادهای هوشمند سازگار شد.

نیکی آریاسینگ، سرپرست مشارکت های بلاک چین در چین لینک، در مورد این مشارکت، خاطرنشان کرد که شبکه اوراکل "احترام فوق العاده ای برای اکوسیستم کاردانو" دارد، به ویژه تیم فنی پشت پروژه و ماهیت مشارکت جامعه.

هدف همکاری بین چین لینک و کاردانو تسریع توسعه اکوسیستم DeFi غیرمتمرکز کاردانو است. به گفته نماینده چین لینک، استفاده از اوراکل چین لینک دسترسی به داده ها را برای طیف وسیعی از دارایی ها امکان پذیر کرده و امنیت و زمان طولانی کار را تسهیل می کند.

چارلز هاسکینسون بنیانگذار و موسس کاردانو، در مورد استفاده از اوراکل های چین لینک اعلام کرده است که این ها برای قراردادهای هوشمند پیشرفته ضروری خواهند بود چرا که داده های واقعی را در اختیار بلاک چین کاردانو قرار می دهند.

همکاری چین لینک و بایننس اسمارت چین

همکاری بایننس و چین لینک یکی از همکاری پروژه های ارز دیجیتال

مورد بعدی بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال به همکاری بین چین لینک و بایننس اسمارت چین باز می گردد. همکاری چین لینک با شرکت بزرگی مثل Binance Smart Chain باعث شد تا توکن چین لینک رشد قیمت زیادی را تجربه کند.

هدف شرکت بایننس اسمارت چین از همکاری با چین لینک، جمع آوری قیمت ‌ها از معاملات است تا این پروژه به انجام مبادلات غیرمتمرکز این صرافی بر فضای دیفای کمک کند. چرا که اوراکل‌های چین لینک پوشش بازار بیشتری برای اپلیکیشن ‌های DeFi روی بایننس اسمارت چین ایجاد می‌ کنند. این کار به کمک جمع آوری داده‌ های قیمت از داده‌ های جمع آوری شده از تمامی معاملات متمرکز و غیرمتمرکز انجام می ‌شود.

همکاری پالی گان (متیک سابق) با صرافی بایننس در زمینه ادغام کیف پول بایننس

در یکی دیگر از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال صرافی بایننس خبر از ادغام و یکپارچگی کامل شبکه اصلی پالی گان (Polygon) با پلتفرم کیف پول خود داد. هدف از این ادغام، برطرف کردن برخی از خلاءهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. معامله‌ گران این صرافی می توانند در عین برقراری ارتباط با برنامه‌ های غیرمتمرکز دیگری (DApps) مانند بالانسر و سوشی سواپ، به دریافت و برداشت ارز MATIC بپردازند. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از بریج بلاک چین فعلی پالی گان نخواهد بود و تریدرها می توانند DAppهای ذکر شده (Sushiswap، Balancer و Aave) را به صورت ارزان و کارآمد استفاده کنند. صرافی بایننس علاوه بر تمرکز روی توکن اصلی متیک، از واریز و برداشت توکن متیک در BEP20، ERC20، BEP2 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

همکاری میان سیف پل(SafePal) با بایننس اسمارت چین(Binannce Smart chain)

SafePal، یک شرکت کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول در سال 2018 شروع به کار کرد و در سال ۲۰۲۱ توکن خود را با نماد SFP عرضه کرد. SafePal کیف پول سخت افزاری است که از محصولات کیف پول نرم افزاری پشتیبانی می کند و توسط SafePal App مدیریت می شود، در سیف پل کاربران می توانند دارایی های رمزنگاری شده خود را به راحتی ذخیره، مدیریت و معامله کنند.

SafePal از 20 بلاکچین، از جمله Binance Chain و Binance Smart Chain (BSC) و توکن های زیادی، از جمله توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) پشتیبانی می کند. شرکت safepal و کیف پول سخت افزاری آن توسط بایننس پشتیبانی و سرمایه گذاری شده و نام صرافی بایننس در لیست حامیان و پشتیبانی کنندگان این کیف پول دیده می شود. در واقع safepal به عنوان اولین ولت ارز دیجیتالی شناخته می شود که توسط بایننس سرمایه گذاری و پشتیبانی شده است. در کیف پول سیف پل بدون احراز هویت می توان به صورت مستقیم در صرافی بایننس ترید و معامله کرد و کیف پول سیف پل این امکان را به شما می دهد که به صورت DApp به صرافی بایننس متصل شوید.

باتوجه به قدرت و نفوذ بایننس، حمایت صرافی بایننس از سیف پل، از مزایای کیف پول سیف پل است. در جریان این سرمایه گذاری کیف پول SFP بسیاری از ویژگی های هیجان انگیز را در پشتیبانی از BSC و Dapps در اکوسیستم های PancakeSwap و BakerySwap راه اندازی کرده است.

همکاری چین لینک و پولکادات برای ایجاد یک اتحادیه دیفای

معرفی بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال

توسعه دهندگان پولکادات اعلام کردند برای غلبه بر ماهیت غیرمتمرکز اکوسیستم پولکادات قصد دارند تا یک اتحادیه جدید دیفای به همراه یک برنامه جدید پشتیبانی از اعتبارسنج ها ایجاد کنند. نکته مهم در این اعلامیه این بود که شبکه اوراکل چین لینک یکی از این اعضا در اتحادیه دیفای است. فناوری مورد استفاده در این اتحادیه فناوری Substrate برای دیفای و استفاده از شبکه پولکادات است. چین لینک نیز هدف خود از این همکاری را هدایت اکوسیستم روبه رشد برنامه های مالی غیرمتمرکز پولکادات اعلام کرده است تا پروتکل های دیفای را به بهترین شیوه ارتقا داده و اکوسیستم پولکادات قوی تر از گذشته شود. این اتحادیه علاوه بر پولکادات و چین لینک، از اعضای دیگری چون پلاسم نتورک (ارائه دهنده فناوری لایه دو)، تایدال فایننس (بازار بیمه غیرمتمرکز) و پولکاسواپ تشکیل شده است. 

همکاری بین سیف پل و ARPA chain

از پروژه دیگری که سیف پل با دیگر پروژه های حوزه رمزارز انجام داد می توان به همکاری این کیف پول سخت افزاری با ARPA chain اشاره کرد. در جریان این همکاری سیف پل، با اضافه کردن توکن آرپا به کیف پول خود به هولدرهای آرپا این امکان را داد که به‌ عنوان پاداش، توکن SFP دریافت کنند. ARPA chain پروژه ای به منظور حفظ حریم خصوصی مبتنی بر بلاک چین است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است.

همکاری سیف پل با پروژه Umbrella

از دیگر موارد همکاری پروژه های ارز دیجیتال، همکاری میان سیف پل با umbrella است. سیف پل در جریان این همکاری از توکن Umbrella با نام UMB درکیف پول خود پشتیبانی خواهد کرد. آمبرلا یک اوراکل مقرون ‌به‌ صرفه و مقیاس ‌پذیر برای جامعه بلاک چین و پروژه های دیفای است. این همکاری بین سیف پل و آمبرلا متقابل بوده و قرار است درگاه‌ های استیکینگ آمبرلا نیز از کیف پول safepal پشتیبانی کنند. 

جمع بندی

دنیای ارزهای دیجیتال و شبکه های غیرمتمرکز آن ها به دلیل نوپا بودن و جدیدبودن هنوز با چالش های زیادی روبرو هستند. آن ها باید برای به روز کردن خود و رفع نواقص یا کاستی های موجود در شبکه های خود به طور مداوم به دنبال راه حل باشند تا بتوانند در بین رقبا باقی بمانند و کاربران و تریدرهای خود را در محیطی امن و کارآمد افزایش دهند. یکی از روش هایی که اغلب به کار می برند همکاری با دیگر ارزهای دیجیتال است تا در جریان این همکاری ها به اهداف خود دست پیدا کنند. در این مطلب به تعدادی از این همکاری ها اشاره کردیم. یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال همکاری میان کاردانو و چین لینک است که این همکاری با هدف توسعه قراردادهای هوشمند انجام شد. چین لینک یکی بهترین ارائه دهندگان راه حل اوراکل است که به عنوان پلی میان دنیای واقعی و شبکه بلاک چین شناخته می شود. 



:: برچسب‌ها: معرفی بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()