نوشته شده توسط : علی محمدی پور

شبکه ارزهای دیجیتال یک شبکه غیر متمرکز است بدین معنا که توسط شخص یا سازمان خاصی مدیریت نمی شود در واقع این شبکه توسط کامپیوتر های سراسر دنیا در حال سازماندهی است. به هر دستگاهی که به شبکه یک کوین متصل است و در آن مشارکت دارد، یک نود (node) یا گره گفته می شود.

نود ارز دیجیتال چیست؟

مفهوم نود در شبکه بلاک چین

البته مفهوم نود (node) با توجه به اینکه کجا مورد استفاده قرار گیرد متفاوت است. اگر نود را در مباحث رایانه و مخابراتی بیان کنیم، به معنای شبکه توزیع یا نقطه پایان ارتباط می باشد. اما مفهوم نود در شبکه بلاک چین ارزهای دیجیتال متفاوت می باشد. 

برای درک بهتر مفهوم نود در شبکه بلاکچین می بایست به تعریف بلاک چین بپردازیم. می دانیم که از کنار هم قرار گرفتن بلاک های داده، بلاک چین ایجاد می شود. این بلاک ها در واقع همگی بر روی نود ذخیره می شوند.

نودها در الگوریتم اجماع نیز نقش مهمی دارند. وقتی نود در شبکه بلاک چین تاییدیه ارسال می کند، به آن الگوریتم اجماع گفته می شود. فرایند گرفتن تاییده از نود یا همان الگوریتم اجماع، به دو صورت اثبات کار (POW) و اثبات سهام (POS) صورت می گیرد. 

در روش اثبات کار (proof of work) نودها با دانلود یک نسخه کامل از شبکه وارد آن می شوند و در شبکه و کار تایید تراکنش ها فعالیت می کنند.

در روش اثبات سهام نیز (proof of stake) هر نود با توجه مقدار ارز دیجیتالی که استیک کرده است می تواند، تراکنش تایید کند.

 

اگر شما از یک کیف پول معمولی استفاده می کنید که نیاز به نصب بلاک چین ندارد، یک نود محسوب نمی شود.

ساختار بلاک چین یک سیستم توزیع شده می باشد و شبکه نودها این امکان را برای ارز دیجیتال بیت کوین فراهم می کنند تا به صورت ارز دیجیتال غیر متمرکز و یک به یک مورد استفاده قرار گیرد. 

نودها انواع مختلفی دارند ولی از پر کاربردترین آن ها می توان به فول نود، لایتنینگ نود، نود استخراج کننده و سوپر نود اشاره کرد. در ادامه به بررسی مفهوم و کاربرد هر کدام از این نودها می پردازیم.


فول نود (full node)

فول نود

اگر نودی به طور مستقیم متصل به شبکه بلاکچین باشد و تمامی قوانین و مقررات شبکه را بپذیرد، به آن فول نود (full node) گفته می شود. حضور بیشتر فول نودها به معنی امنیت بیشتر شبکه می باشد چراکه فول نودها وظایف مختلفی از جمله ذخیره تمامی بلاک ها و تراکنش ها را دارند که با این کار در واقع تراکنش ها را با نسخه اصلی تطبیق می دهند تا ناسازگاری و نقض قوانین رخ ندهد.

بسیاری از شرکت ها فول نودها را برای کمک به سیستم ارز دیجیتال بیت کوین اجرا می کنند. این نودها به دو صورت نود عمومی (general node) و نود پنهان (hidden node) در شبکه وجود دارند. تقریبا 10000 نود عمومی از سال 2018 در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد. این عدد تنها مربوط به نودهای عمومی و قابل مشاهده می باشد و مابقی آن ها به صورت نود پنهان در شبکه وجود دارد که قابل مشاهده نیست.

از دیگر وظایف فول نودها می توان به تایید تراکنش و بالا بردن سرعت شبکه اشاره کرد. اما نکته جالب این است که فول نودها نقش اساسی در شبکه ارزهای دیجیتال دارند چرا که اگر تغییر در شبکه بخواهد ایجاد شود، حتما باید 51% فول نودها با آن موافق باشند. همچنین در شرایطی که فول نودها با یک دیگر توافق نکنند، مسیر خود را از هم جدا می کنند! در چنین شرایطی یک هارد فورک اتفاق می افتد.

هارد فورک (hard fork) در واقع معروف ترین فورک (fork) می باشد. گاهی اتفاق افتادن هارد فورک باعث ایجاد ارز جدید می شود. برای مثال بیت کوین کش، فورک ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم کلاسیک، فورک ارز دیجیتال اتریوم است.


لایتینگ نود (lightnig node)

لایتنینگ نود

این نوع از  نودها برای ارتباط بین کاربران خارج از شبکه می باشند و با این کار، سرعت شبکه را به شدت افزایش می دهند. همچنین کارمزد این نودها بسیار کم است. ( تقریبا بین 15 تا 35 ساتوشی ) در واقع نحوه عملکرد این نودها به این صورت است که، با ایجاد یک بسترپرداختی بین دو کاربر، از حجم تراکنش های شبکه کم می کنند. لایتنینگ نودها سعی دارند تراکنش ها را با بیشترین سرعت و کم ترین کارمزد ثبت کنند.


نود استخراج کننده

نود استخراج کننده

وظیفه نودهای استخراج کننده تایید تراکنش های شناور می باشد. این نودها برای استخراج بلاک جدید نیاز به دانستن کل اطلاعات شبکه ندارند، بلکه تنها با دانستن اطلاعات بلاک قبلی می توانند تراکنش را تایید و بلاک جدید استخراج کنند.

افرادی که قصد استخراج به صورت انفرادی را دارند، می بایست فول نود را فعال سازی کنند و از نسخه کامل بلاک چین استفاده کنند. اما افرادی که به صورت گروهی به استخراج ارزهای دیجیتال می پردازند، نیازی نیست این کار را انجام دهند و تنها فردی که مسئول استخر استخراج است، می بایست این کار را انجام دهد.


سوپر نود

سوپر نود

سوپر نودها در واقع نودهای کاملی هستند که همه می توانند آن ها را ببینند. وقتی یک نود بخواهد با نود دیگری ارتباط برقرار کند، کار ایجاد اطلاعات و برقراری این ارتباط بر عهده سوپر نودها می باشد. در واقع سوپر نودها یک نقطه توزیع و راه ارتباطی می باشند.

این نودها نیاز به توان مصرفی و اینترنت بالاتری دارند چرا که به صورت 24 ساعته در حال کار هستند و انتقال تاریخچه بلاک چین و داده های تمام نودهای دیگر جهان را انجام می دهند.


جمع بندی: بلاک های شبکه بلاکچین بر روی نودها ذخیره می شوند و به صورت اثبات سهام و اثبات کار، عمل الگوریتم اجماع را انجام می دهند. نودها انواع متفاوتی دارند که مهم ترین آن ها فول نودها می باشند که وظایفی از جمله تایید تراکنش، بالا بردن سرعت شبکه و بالا بردن امنیت شبکه را بر عهده دارند. از دیگر نودها می توان به لایتنینگ نود، نود استخراج کننده و سوپر نود اشاره کرد. 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنید حتما کلمه فورک ( fork ) و هارد فورک ( hard fork ) به گوش شما خورده است در این مقاله قصد داریم به طور کامل فورک و هارد فورک را برای شما شرح دهیم و به معرفی فورک های بیت کوین و اتریوم بپردازیم و در نهایت تاثیر فورک بر قیمت ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار میدهیم.

فورک چیست؟

فورک چیست / هارد فورک های بیت کوین / تاثیر فورک بر قیمت ارز های دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز در حال پیشرفت می باشد. به مرور و با گذشت زمان می بینیم که برخی ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی نیاز به بروز رسانی دارند. از جمله این دلایل:

•انعطاف پذیری با تکنولوژی های جدید

•بر طرف کردن باگ های امنیتی

•بازگردانی تراکنش ها

وقتی صحبت از به روز رسانی ارزهای دیجیتال می باشد، بحث فورک به میان می آید. در واقع فورک نوعی انشعاب می باشد که برنامه نویسان از پروژه های قبلی خود می گیرند و باعث ایجاد به روز رسانی در نرم افزار یا پروتکل می شوند.

حال اگر این آپدیت با قبل سازگار باشد به آن Backward-compatible و اگر با قبل ناسازگار باشد به آن backward-incompatible گفته می شود.

فورک ( FORK ) در زبان انگلیسی به معنای چنگال می باشد. اما علت این نام گذاری چیست؟ در واقع چنگال حکم قوانین جدیدی را دارد که به واسطه این قوانین یا چنگال، مسیر پیش روی یک بلاک چین به دو قسمت تبدیل می شود.


انواع فورک:

هارد فورک و سافت فورک

_هارد فورک

معروف ترین فورک، هارد فورک می باشد. و به معنای این است که زنجیره ای از بلوک ها از زنجیره بلوکی جدا می شوند و به طور جداگانه فعالیت می کنند. در واقع هارد فورک تغییرات در پروتکل شبکه می باشد که معاملات نامعتبر قبلی را معتبر می کند و یا بر عکس. 

وقتی نسخه جدیدی از بلاک چین ایجاد می شود، ممکن است این نسخه با نسخه قبلی سازگار نباشد، در نتیجه به دلیل عدم انطباق این دونسخه، هارک فورک اتفاق می افتد.

 ( گاهی فورک باعث ایجاد یک ارز دیجیتال جدید می شود)

فورک های بیت کوین

هارد فورک ارز دیجیتال بیت کوین

2 هارد فورک ارز دیجیتال بیت کوین عبارت اند از: BITCOIN CASH / BITCOIN GOLD

همان طور که گفته شد در دنیای ارزهای دیجیتال گاها برای سازگاری بهتر یک رمز ارز، برای آن هارد فورک اتفاق می افتدد. همچنین وقتی تغییراتی در شبکه ایجاد می شود که باعث نقص قوانین قبلی می شود، باز هم هارد فورک اتفاق می افتدد. و بعد از آن، با توجه به اینکه تغییراتی در نرم افزار ایجاد شده است، تمامی کاربران باید سیتم خود را به روز کنند تا بتوانند تراکنش های جدید خود را ثبت کنند. 

شبکه بلاکچین ارز دیجیتال بیت کوین نخستین بار در سال 2009 منشعب شد. بیت کوین بعد از معرفی، نخستین باردر سال 2009 مورد چندین چنگال قرار گرفت که هر کدارم از این فورک ها ویژگی هایی به ارز دیجیتال بیت کوین اضافه کرد و هر کدام به مرور زمان وضعیت بیت کوین را بهتر کرد. تا کنون 105 هارد فورک برای بیت کوین اتفاق افتاده است که بسیاری از آن ها پروژه های جزئی بوده اند. 74 تای آن ها پروژه های فعال هستند و مابقی آن ها پروژه هایی است که دیگر به دارندگان ارز دیجیتال بیت کوین مربوط نمی شود.

برای مثال: در شبکه بلاک چین در هر ثانیه بین 3 تا 7 تراکنش برای ارز دیجیتال بیت کوین ثبت می شود، اما با توجه به تعداد بالای تراکنش های این ارز دیجیتال، هر تراکنش ممکن است بین 20 دقیقه تا چندین ساعت زمان ببرد، که این مقدار بسیار زیاد است. برای بر طرف کردن مشکل سرعت بلاک چین ارز دیجیتال بیت کوین، برنامه نویسان تصمیم بر ایجاد یک هارد فورک جدید برای بیت کوین گرفتند، که مشکل سرعت بلاک چین بیت کوین را حل کنند که این کار باعث ایجاد ارز دیجیتال بیت کوین کش شد.

 ارز دیجیتال بیت کوین کش از همان شبکه بلاک چین بیت کوین استفاده میکند با این تفاوت که سرعت تراکنش های آن، 30 تا 60 تراکنش در ثانیه می باشد. بیت کوین کش ( hard fork ) علاوه بر سرعت، امکانات بیشتری نسبت به بیت کوین داشت اما به دلیل اینکه طرفداران ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر بود، بیت کوین کش نتوانست جای آن را بگیرید.

 

در رابطه با ارز دیجیتال بیت کوین کش بیشتر بدانید:

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین کش

فورک های اتریوم

هارد فورک ارز دیجیتال بیت کوین

3 هارد فورک ارز دیجیتال اتریوم عبارت اند از: ETHER ZERO / ETHEREUM CLASSIC / METROPOLIS 

اتریوم کلاسیک: این ارز دیجیتال یکی از عجیب ترین هارد فورک هایی است که تا به امروز انجام شده است. چرا که اتفاقی که باعث این هارد ورک شد، یک اتفاق از پیش تعیین شده نبود! موضوع به زمانی بر می گردد که شبکه غیر متمرکز DAO که اساس کار ارز دیجیتال اتریوم بود، مورد حمله هکر ها قرار گرفت. و از آن جایی که امنیت موضوع اساسی در ارزهای دیجیتال است، این ارز با بحران جدی رو به رو شد. لذا توسعه دهندگان ارز دیجیتال اتریوم تصمیم گرفتند هارد فورکی بر بلاک چین اتریوم ایجاد کنند، تا با این کار اتریوم ها را باز یابی کنند.

در همین ابتدای کار بود که طرفداران ارز دیجیتال اتریوم به دو دسته تقسیم شدند: مخالفان و موافقان اتریوم کلاسیک. موافقان بسیار خوشحال بودن که تیم توسعه دهنده اتریوم با این کار، با تکنولوژی جدید اتر به رفع مشکلات می پردازد. مخالفان نیز به دلیل نقص قانون عدم تمرکز ارزهای دیجیتال دیگر حاضر به سرمایه گذاری نبودند.

 

در رابطه با ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بیشتر بدانید:

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک 


_سافت فورک

سافت فورک یک به روز رسانی در نرم افزار می باشد که با نسخه های قبلی سازگار می باشد. بدین معنا که افرادی که سیستم خود را به روز نکنند هم می توانند تراکنش های خود را ثبت کنند. پیاده سازی سافت ورک به نسبت هارد فورک ساده تر می باشد. برای مثال یک سافت فورک می تواند حجم بلاک ها را از یک مگ به 800 کیلو بایت تغییر دهد. نود هایی که نرم افزار خود را به روز نکرده اند، می تواند نود های جدید را ببینند اما وقتی بخواهند نود های جدیدی رو ثبت کنند، اگر آپدیت نکرده باشند به مشکل بر خواهند خورد، از این رو سافت ورک با محدود کردن قابلیت ها، افراد را مجبور به روز رسانی نرم افزار می کند.

 

نود چیست؟ از آن جایی که شبکه ارز دیجیتال بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز است، هیچ کس مالک آن نیست. کامپیوتر هایی که در سرار جهان به شبکه کوین ها متصل می باشند، نود یا گره نامیده می شوند. نود های بلاکچین به دو دسته، نود کامل ( full node ) و نود لایتنینگ ( lightweight ) تقسیم می شوند.


تاثیر فورک بر قیمت ارزهای دیجیتال

تاثیر فورک بر قیمت ارز های دیجیتال / هارد فورک ارز دیجیتال بیت کوین

 

تا به امروز بیش از 10 فورک برای بیت کوین ایجاد شده است. اما نکته قابل توجه این است که هر کسی می تواند با تغییر در کد های این ارز دیجیتال، فورکی را ایجاد کند حال این فورک می تواند حامی های قوی پیدا کند مثل بیت کوین کش یا بیت کوین گلد. اما با توجه به اهیمت فورک های یک ارز میتوان گفت، فورک ها می توانند یک ارز را نابود یا آن را قوی تر کنند! 

در هنگام ایجاد یک فورک قیمت ارز اصلی چه تغییری می کند؟

فرض کنید معامله گری 2000 واحد بیت کوین دارد و قیمت هر بیت کوین 30000 دلار می باشد، به این ترتیب ارزش دارایی های این فرد 60 میلیون دلار است. حال اگر برای بیت کوین یک فورک اتفاق بی افتد و برای مثال بیت کوین کش ایجاد شود، به این معامله گر تریدر 2000 بیت کوین کش تعلق می گیرد. حالا این معامله گر اگر فردی آگاه باشد و از قبل بداند که فورکی عالی برای این ارز در راه است، تلاش می کند تا تعداد واحد ارز دیجیتال های خود را بیشتر کند، چرا که اگر بتواند تا قبل از اتفاق افتاد فورک دارایی بیت کوین خود را به 5000 برساند، معادل 5000 بیت کوین کش دریافت خواهد کرد.

در نتیجه تا قبل از فورک، تقاضا برای آن ارز افزایش می یابد و در نتبجه قیمت ارز بالا می رود. همچنین زمانی که فورک برای یک ارز دیجیتال اتفاق می افتد، ارزش آن در شبکه فورک شده پخش می شود.

چگونه از اتفاق افتادن فورک مطلع شویم؟

این موضوع زیاد سخت نیست. چرا که اگر فورکی به صورت قانونی ثبت شود و محبوبیت لازم را داشته باشد، تاریخ وقوع آن اعلام می شود و می توان تاریخ دقیق آن را در سایت های معتبر مشاهده کرد از جمله این سایت ها:

COINTELEGRAPH می باشد.


جمع بندی: وقتی شبکه ارز دیجیتالی دچار مشکل شود یا عدم سازگاری بین قوانین بلاک چین آن رخ دهند و یا احتیاج به به روز رسانی داشته باشد، فورک رخ می دهد. معروف ترین فورک، هارد فورک می باشد. ازجمله فورک های ارز دیجیتال بیت کوین، بیت کوین کش و از جمله فورک های ارز دیجیتال اتریوم، می توان به اتریوم کلاسیک اشاره کرد. وقتی فورکی برای ارز دیجیتال رخ دهد، چنانچه قانونی ثبت شود و دارای محبوبیت باشد، باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال اصلی می شود.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

مقایسه کیف پول تراست ولت و سیف پل

کیف پول های ارزهای دیجیتال به منظور نگهداری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد شده اند و هر روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. دو تا از بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال کیف پول تراست ولت و سیف پل هستند. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) به وسیله ویکتور راد چنکو در سال 2017 تاسیس شد و در سال 2018 تحت مالکیت بایننس درآمد. در واقع هر دو کیف پول تراست ولت و سیف پل توسط بایننس پشتیبانی و حمایت می شوند. قبل از این که به مقایسه تراست ولت و سیف پل بپردازیم هر کدام از این کیف پول ها را جداگانه بررسی می کنیم.

کیف پول تراست ولت

مقابسه کیف پول تراست ولت و سیف پل

یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری ارزهای دیجیتال، تراست ولت است و همانطور که گفته شد کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) به وسیله ویکتور رادچنکو در سال 2017 تاسیس شد و در سال 2018 تحت مالکیت بایننس درآمد. این کیف پول به منظور ذخیره دارایی های دیجیتال و رمزارزها ایجاد شد. تراست ولت کیف پولی نرم افزاری و موبایلی متن باز بوده و در دو نسخه اندروید و iOS موجود است. 

کیف پول تراست ولت نرم افزاری بوده و تنها برای موبایل طراحی ‌شده است بنابراین اگر به کیف پولی با نام تراست ولت برخورد داشتید که کامپیوتری یا سخت افزاری بود جعلی است.

Trust Wallet کیف پولی غیرمتمرکز و محصول رسمی بایننس محسوب می شود. در ابتدا و قبل از حمایت بایننس از این کیف پول، تراست ولت فقط اتریوم و توکن ‌های آن را پشتیبانی می ‌کرد اما در حال حاضر لیست پشتیبانی این کیف پول گسترش زیادی پیدا کرده است.

ویژگی های تراست ولت 

کیف پول Trust Wallet دارای ویژگی هایی بسیاری است از جمله: امکان خرید رمزارزها با کارت اعتباری و همچنین غیرمتمرکز بودن، عدم نظارت بر روی کلید خصوصی کاربران. این کیف پول از سیستم عامل های اندروید، iOS، آیپد و سیستم نرم افزار آماری SaaS پشتیبانی می کند. 

افرادی که به دنبال کیف پول موبایلی ساده و ایمن برای توکن های اتریوم و ERC20/ERC223 هستند می توانند از کیف پول تراست ولت استفاده کنند. در کیف پول تراست ولت امکان exchange و swap وجود دارد که به معنای تبادل است. با این قابلیت کاربران می توانند توکن ها را در شبکه های مختلف تعویض کنند. البته این قابلیت در هر زمانی بدون نیاز به تایید فرم احراز هویت مشتری kyc امکان پذیر است. 

کیف پول تراست ولت توکن بومی خود را نیز با نماد TWT روانه بازار کرده است. ارز دیجیتال TWT، یک توکن ساده BEP-20  است که طیف وسیعی از مزایا را در اختیار کاربران کیف پول قرار می‌دهد.

در کیف پول تراست ولت، در بخش DApps که در گوشی های آیفون Browser نامیده می شود، می توانید در صرافی های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ، پنکیک سواپ و سوشی سواپ معامله کنید. این کیف پول همچنین از  بایننس اسمارت چین، بایننس چین و بلاک چین های مهم اتریوم پشتیبانی می کند. کیف پول Trust Wallet، دو بلاک چین منحصربه‌ فرد را از طریق نودها به یکدیگر متصل می‌ کند.

ویژگی های تراست ولت به صورت خلاصه عبارتند از:

  • غیرمتمرکز بودن
  • کیف پول تراست ولت متن باز بوده و دارای کدهای بررسی شده برای ایجاد حداکثر امنیت 
  • محرمانه بودن تراکنش ها بدون آنکه به اطلاعات شخصی افراد نیاز باشد
  • پشتیبانی از سیستم عامل های اندروید، iOS، آیپد و سیستم نرم افزار آماری SaaS
  • نگهداری کلید خصوصی در دستگاه کاربر
  • امکان رصد و مشاهده کامل دارایی، قیمت های آن ها و داشتن کنترل کامل روی آن ها
  • رمز عبور جداگانه برای حفظ امنیت بیشتر
  • بررسی قیمت به صورت لحظه ای
  • خرید ارز دیجیتال با کارت اعتباری (این برنامه به طور خودکار آدرس های ارز شما را بسته به ارزی که می خواهید بخرید به ارائه دهندگان ارسال می کند. هیچ اطلاعات شخصی توسط برنامه جمع آوری نمی شود. اطلاعات تماس و اطلاعات کارت شما به ارائه دهندگان رمزارز ارسال می شود.)
  • کسب درآمد با خرید ارز دیجیتال
  • داشتن مرورگر برای برنامه غیرمتمرکز (DApps)
  • قابلیت swap و exchange
  • دسترسی امن
  • ایجاد چندین حساب کیف پول و نداشتن محدودیت در تعداد کیف پول های ایجاد شده

کیف پول سیف پل

کیف پول سیف پل

کیف پول سیف پل برای معامله گران گزینه خوبی به منظور نگهداری و خرید و فروش ارز دیجیتال است. شرکت فناوری سیف پل در شهر شنژن چین در سال 2018 توسط گروهی از علاقه مندان در این حوزه با سرپرستی ورونیکا وونگ تاسیس شد. در سال 2021 این کیف پول تحت حمایت صرافی بایننس درآمد و در حال حاضر صرافی بایننس در لیست حامیان آن قرار دارد. حمایت و پشتیبانی صرافی بایننس، مزیت قابل توجه و بارز برای کیف پول safepal است.

کیف پول سخت افزاری سیف پل اولین کیف پول سخت افزاری است که توسط بایننس، پشتیبانی می شود. SafePal با پشتیبانی از توکن SFP که در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ایجاد شده و از طریق بایننس لانچ پد معرفی شده است، تجربه کامل کیف پول ارز دیجیتال را به کاربران ارائه می دهد.

محصولات سیف پل

از جمله محصولات کیف پول safepal می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول سخت افزاری S1: نسخه سخت افزاری کیف پول سیف پل با نام S1 اولین محصول کیف پول سیف پل است که از بیش از 20 هزار توکن و 22 کوین نیز حمایت می کند. این نوع کیف پول مناسب کاربرانی است که تراکنش های زیادی ندارند و می توانند به راحتی این دستگاه را حمل کنند. همچنین این کیف پول برای مبتدیان طراحی شده است.
  • روکش چرمی سیف پل: برای کیف پول سخت افزاری به منظور جلوگیری از خرابی و آسیب کیف پول
  • کیف پول نرم افزاری SafePal: کیف پول نرم افزاری سیف پل در دو نسخه نسخه اندروید و ios موجود است. از این کیف پول به منظور ذخیره و کنترل دارایی های دیجیتال و همچنین مدیریت دارایی های نسخه سخت افزاری می توانید استفاده کنید.
  • محفظه نگهداری کلید خصوصی: یکی دیگر از قابلیت ها و محصولات سیف پل ارائه یک وسیله فلزی به منظور نگهداری کلید خصوصی و یا همان عبارت بازیابی است. جنس این صفحه از استیل ضد زنگ بوده که در مقابل آب، آتش و خوردگی بسیار مقاوم است. محفظه نگهداری کلید خصوصی که با نام SafePal Cypher Seed  شناخته می شود به کاربران اجازه می دهد تا عبارات امنیتی 12، 18 و 24 کلمه ‌ای را با خیال راحت در یک فضای مناسب ذخیره کنند.

ویژگی های کیف پول سیف پل

  • فعالیت در پروژه های دیفای: با استفاده از سیف پل می توان در محیط پروتکل های دیفای شبکه اتریوم، بایننس و ترون استفاده کرد. به علاوه در این نوع کیف پول می توان به معامله دیگر ارزهای دیجیتال پرداخت.
  • قابلیت سواپ و تبادل در SafePal: امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به صورت اتوماتیک از طریق این کیف پول فراهم شده و دیگر نیازی به خارج کردن دارایی از کیف پول نیست. این کیف پول فعلا از اتریوم، بیت کوین و زنجیره هوشمند بایننس حمایت می کند و کاربران در آن می توانند اتریوم را به بیت کوین یا BNB تبدیل کنند.
  • قابلیت ترید در SafePal: فراهم بودن شرایط معامله در این کیف پول و وجود بازار معاملات لحظه ای یا spot در کیف پول safepal. 
  • کسب درآمد از کیف پول سیف پل: جمع آوری نقدینگی در پروژه های امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز از طریق ذخیره ارزهای دیجیتال در کیف پول و کسب سود در ازای ذخیره دارایی. این کیف پول همچنین ایردراپ های مختلف ارائه می دهد و کاربران آن می توانند توکن رایگان دریافت کنند.

مقایسه کیف پول تراست ولت و سیف پل

مقایسه کیف پول سیف پل و تراست ولت

کیف پول تراست ولت و سیف پل هر دو به عنوان کیف پول های ارز دیجیتال ایجاد شده و امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می آورند. این کیف پول ها برای نسخه های iOS و اندروید موجود بوده و از هر دو پشتیبانی می کنند. مزیت دیگر این کیف پول ها این است که غیرمتمرکز بوده و کلید خصوصی شما را روی دستگاهتان ذخیره می ‌کنند.

یکی از تفاوت ها بین این دو کیف پول این است که امکان اتصال از تراست ولت به بایننس وجود ندارد. اما این قابلیت برای کیف پول سیف پل وجود دارد.

به طور خلاصه می توان مقایسه کیف پول تراست ولت و سیف پل را در قالب جدول زیر بیان کرد:

ویژگی  /  نام کیف پول

کیف پول تراست ولت

کیف پول سیف پل

نوع کیف پول

نرم افزاری

نرم افزاری/ سخت افزاری

صرافی پشتیبان

بایننس

بایننس

توکن بومی

TWT

SFP

پشتیبانی از سیستم عامل ها

اندروید، iOS، آیپد، سیستم نرم افزار آماری SaaS

اندروید، iOS، آیپد

تعداد ارزهای کیف پول

تعداد بسیار زیاد

تعداد بسیار زیاد

متمرکز یا غیرمتمرکز

غیرمتمرکز

غیرمتمرکز

امکان اتصال به بایننس

وجود ندارد

وجود دارد

ایجاد چندین حساب کیف پول

وجود دارد

ندارد

ریکاوری با عبارت بازیابی

وجود دارد

وجود دارد

حق رأی در جامعه

با توکن TWT امکان حق رای دارد

با توکن SFP امکان حق رای وجود دارد

حمایت و پشتیبانی از توکن های NFT

وجود ندارد

وجود دارد

تایید دو مرحله ای

ندارد

دارد

جمع بندی

کیف پول تراست ولت و سیف پل از جمله کیف پول های ارزهای دیجیتال خوب با قابلیت های فراوان برای ذخیره سازی و ترید ارزهای دیجیتال شما ایجاد شده اند. تراست ولت کیف پول نرم افزاری است که توسط بایننس پشتیبانی می شود و از سیستم عامل های اندروید، iOS، آیپد و سیستم نرم افزار آماری SaaS پشتیبانی می کند. تراست ولت توکن بومی به نام TWT دارد. کیف پول سیف پل نیز توسط بایننس حمایت می شود و هم به صورت نرم افزاری و هم سخت افزاری موجود است. کیف پول سخت افزاری SafePal اولین کیف پول سخت افزاری مورد پشتیبانی بایننس بود. توکن سیف پل نیز با نام SFP شناخته می شود.



:: برچسب‌ها: مقایسه کیف پول تراست ولت و سیف پل ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

10 روش هکرها برای هک ارزهای دیجیتال

تامین امنیت در بازار ارزهای دیجیتال از زمان توسعه بیت کوین یک موضوع اساسی و مهم بوده است. با وجود این که، هک کردن بیت کوین دشوار است و این عمدتا به دلیل فناوری بلاک چین است که از آن پشتیبانی می کند و بلاک چین دائماً توسط کاربران بیت کوین مورد بررسی قرار می گیرد اما در صورت ناآگاه بودن کاربران از روش های سرقت توسط هکرها و توجه نکردن به زنگ خطرها، ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهند. حتی اگر از بهترین و معتبرترین کیف پول های بازار ارزهای دیجیتال برای نگهداری دارایی های خود، استفاده کنند. ما در این مقاله 10 مورد از روش هایی که هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال به کار می گیرند را بررسی می کنیم تا با افزایش آگاهی کاربران، میزان موفقیت هکرها برای هک ارزهای دیجیتال و در نتیجه سودجویی از این بازار را به حداقل برسانیم.

روش های هک ارزهای دیجیتال

آشنایی با روش های هک ارزهای دیجیتال

1- Copy and Paste

گاهی کاربران برای اینکه راحت تر ارز دیجیتال مد نظر خود را به حساب شخص دیگری ارسال کنند، برای وارد کردن آدرس حساب گیرنده، عمل معروف کپی پیست را انجام می دهند، بدون اینکه بعد از کپی کردن، به بررسی صحت آدرس کپی شده بپردازند و تمامی کارکترهای آدرس را بازبینی کنند. در این مواقع ممکن است هکرها با استفاده از نرم افزارهای مخرب مثل crpytoShuffler، بجای آدرس کپی شده، آدرس خود را روی کیف پول کاربر قرار دهند و به همین راحتی دارایی افراد را با هک کیف پول آنها به سرقت ببرند و در این صورت هیچ راهی برای برگرداندن سرمایه از دست رفته وجود ندارد. بنابراین با چک کردن کارکترها یا اسکن کردن آدرس می توان این راه ورودی هکرها را به کیف پول خود مسدود کنید. همچنین وجود یک آنتی ویروس معتبر روی سیستم، احتمال نفوذ هکرها از طریق نرم افزارهای مخرب را به شدت کاهش می دهد و هک ارزهای دیجیتال نیز به سختی انجام می شود.

2- اپلیکیشن های قلابی 

هکرها سیستم های پیشرفته ای را برای ساخت اپلیکیشن های قلابی اما کاملا مشابه با اپلیکیشن های اصلی دارند و به راحتی اپلیکیشن قلابی خود را در بین کاربران به جای اپلیکیشن های رسمی جا می اندازند و زمینه را برای ایجاد انگیزه جهت نصب و استفاده از آن، در میان کاربران ایجاد می کنند. ریسک اجرایی شدن این روش روی سیستم عامل iOS کمتر از اندروید می باشد ولی در هر دو حالت قفل داشتن گوشی موبایل و تعیین رمز برای کیف پول می تواند راه مقابله موثری برای این روش هکرها باشد. نکته دیگر این است که کاربران باید هنگام نصب اپلیکیشن ها از معتبر بودن و رسمی بودن آن مطمئن باشند و از نصب اپلیکیشن های مشکوک و غیر رسمی خودداری کنند. این اقدامات میزان هک ارزهای دیجیتال را به شدت کاهش می دهند.

3- اکستنشن های مرورگر

10 روش هکرها برای هک ارزهای دیجیتال

حتی مرورگر کروم هم از خطر هکرها در امان نمانده و ممکن است کاربرانی که برای دسترسی به کیف پول یا صرافی خود سراغ مرورگرها می روند به دام هکرها بیفتند و اطلاعاتی را که در آن سایت ثبت می کنند، توسط هکرها ذخیره شود و هکرها از این اطلاعات جهت سواستفاده و سرقت استفاده کنند. البته برای خنثی کردن این ترفند هکرها می توانید از گزینه "حالت خصوصی" در مرورگرها استفاده کنید. همچنین استفاده از مرورگر Brave به عنوان یک مرورگر مناسب برای کارهای حساس و امنیتی مانند استفاده از کیف پول ها و صرافی های ارزهای دیجیتال نیز می تواند موثر باشد تا احتمال هک ارزهای دیجیتال توسط هکرها کاهش یابد.

4- سایت های فیک

اگر کاربران هنگام وارد کردن آدرس سایت مورد نظر خود، توجهی به https سبز در ابتدای آدرس نداشته باشند و بعد از وارد کردن آدرس، معتبر بودن آن را بررسی نکنند، در صورتی که سیستم هک شده باشد، هکرها می توانند به راحتی یک آدرس جعلی روی مرورگر کاربران بیاندازند و آنها را به سایتی که مدنظرشان است، هدایت کنند و از این طریق اطلاعات حساب کاربران را به دست می آورند و ارزهای دیجیتال کاربران را به سرقت می برند در نتیجه میزان هک ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی افزایش می یابد.

5- تبلیغات گوگل قلابی

یکی از راحت ترین روش ها برای هکرهای بازار ارزهای دیجیتال، ایجاد یک لینک جهت ورود کاربران به یک سایت تقلبی می باشد به این صورت که کاربران هنگام سرچ، روی یک تبلیغ ظاهرا گوگلی اما ساخته شده توسط هکرها، کلیک می کنند و وارد سایتی مشابه سایت اصلی موردنظر می شوند. کمی دقت روی درستی آدرس ها می تواند از اشتباهات و ضرر کردن کاربران و از هک ارزهای دیجیتال جلوگیری کند.

6- حساب های قلابی در شبکه های مجازی

وقتی کاربران به دنبال یک حساب در شبکه هایی مثل توئیتر، اینستاگرام و facebook هستند، هنگام وارد کردن آدرس نباید به آدرس پیشنهادی که توسط الگوریتم ها ارائه می شود، اعتماد کنند و باید تمام کارکترهای آدرس را تایپ کنند و یا با مراجعه به سایت مورد نظر و تنها با یک کلیک بر روی لینک شبکه اجتماعی که روی سایت موجود است، اقدام کنند.

7- ورود دو مرحله ای با موبایل

در روش ورود دو مرحله ای که مستلزم ارسال شماره موبایل توسط کاربران برای دریافت یک کد تایید می باشد، اگر هکرها به آن سایت دسترسی پیدا کرده باشند، به راحتی می توانند به کد تاییدی که برای کاربران ارسال می شود نیز دسترسی پیدا کنند. اگرچه شماره موبایلی که کاربران برای روش دو مرحله ای استفاده کنند، یک شماره مخصوص باشد ریسک پایین تر می شود اما بهتر است بجای استفاده از این روش های دو مرحله ای ریسک پذیر از اپلیکیشن Google authenticator استفاده کنند.

8- ایمیل های فیشینگ

نحوه هک ارزهای دیجیتال

اگر برای کاربران ایمیلی از یک فرستنده ناشناس ارسال شود و حاوی این پیام باشد که روی لینکی کلیک کنید، بی شک روشی برای نصب یک بدافزار روی سیستم کاربر است و هکرها می خواهند کاربر را وارد یک سایت قلابی کنند تا به سرقت اطلاعات و دارایی های او بپردازند. اگر کاربران آدرس ایمیل ها را از طریق ریدایرکت کردن لینک ها به دقت بررسی کنند و مطمئن شوند که از طرف یک سایت رسمی برای آنها ارسال شده است هیچ گاه به دام ایمیل های فیشینگ نخواهند افتاد.

9- هک شدن وای فای

وای فای هایی که روتر آنها پروتکل امنیتی ضعیفی دارند به راحتی از طریق حمله ی krack attack هک می شوند و اطلاعات روی شبکه وای فای در اختیار هکرها قرار می‌گیرد. اگر روتر وای فای قوی باشد و به صورت مرتب آپدیت شود و برای یک مکان عمومی مثل کتابخانه نباشد، تهدیدی از طرف وای فای برای کیف پول های کاربران وجود ندارد و در نهایت هک ارزهای دیجیتال توسط هکرها صورت نمی گیرد.

10_ توکن رایگان

برخی کاربران به دریافت ایردراپ (Airdrop) یا همان توکن های رایگان علاقه زیادی دارند به همین دلیل ممکن است در تله ای که توسط هکرها برای آنها اماده کرده اند، بیفتند و اطلاعات کاربریشان هک شود، بنابراین منبعی که برای به دست آوردن ایردراپ انتخاب می کنند بسیار مهم است و باید برای دریافت آن سراغ منابع رسمی و معتبر بروند تا هکرها نتوانند برای هک ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

اقدامات هکرها بعد از هک کردن

اقدامات هکرها بعد از هک کردن

پولشویی و جابه جایی ارزهای رمزنگاری شده جهت ردیابی نشدن آنها، امری ضروری برای هک کردن صرافی های ارز رمزنگاری می باشد. به این ترتیب هکرها می توانند سلاح و ملزومات لوکس را که با ارزهای رمزنگاری قابل خرید نیستند، با دلار، یوان و یورو خریداری کنند.

پولشویی

 عملیات پولشویی شامل ایجاد و نگهداری صدها حساب و هویت غلط است. بعد از هک شدن و کنترل پول توسط هکرها، لازم است برای دور زدن بازرسان، گروه مسیر خود را بپوشاند. این کار معمولا با استفاده از تاکتیک انتقال ارز دیجیتال به یک کیف پول و یا ارزهای مختلف انجام می شود. برای مثال: تغییر از اتریوم به بیت کوین. 

در عملیات پولشویی، پول در معاملات سریع و خودکار از طریق صدها یا هزاران تراکنش از یک کیف پول بیت کوین به آدرس های جدید منتقل می شود به این ترتیب علاوه بر این که منبع پول پنهان می ماند، خطر جریمه نیز کاهش می یابد.

مسابقه تسلیحاتی آرام

در ابتدای شروع فعالیت ارزهای دیجیتال، نهادهای نظارتی اطلاعات دقیق و کاملی از این بازار نداشتند اما با گذشت زمان و تجربیاتی که به دست آوردند، آنها سطوح فزاینده ای از همکاری ها را از طریق مبادلاتی که با فشار دولت روبرو هستند و مشروعیت بیشتری می خواهند را بدست آورند و در نتیجه این نهادهای نظارتی از حالت عقب نشینی که در گذشته داشتند، به حالت فعال تر و آگاه تر در آمده اند بنابراین انجام معاملات با قوانین جدید و کنترل های بیشتری، صورت گرفت.

ابزارهای نظارتی بلاک چین بسیار قدرتمند و در حال گسترش هستند و دیگر به اندازه قبل ناشناس نیستند. از میان رمز ارزها، بیت کوین بالاترین میزان پذیرش و نقدینگی را دارد و اگر چه ارزهای دیجیتال جدیدی با فناوری های حفظ حریم خصوصی ایجاد شده اند اما همچنان بیت کوین به عنوان ستون فقرات اقتصاد ارزهای دیجیتال شناخته می شود. با این حال معامله گران معمولا برخی قوانین را رعایت نمی کنند، مانند قوانین مشتریان که باعث می شود مبادلات ارزهای رمزنگاری شده را در معرض خطر برای پولشویی میلیاردها دلار قرار می دهد.

در نهایت 100 معامله گر بزرگ بدون نسخه که در زمینه پولشویی فعالیت می کنند، ماهانه صدها میلیون دلار بیت کوین دریافت می کنند که حدود 1 درصد از کل فعالیت بیت کوین را تشکیل می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله علاوه بر معرفی روش های هک ارزهای دیجیتال، راه هایی برای مقابله با این شیوه ها جهت جلوگیری از متضرر شدن کاربران، ارائه شد. بازار ارزهای دیجیتال برای کسانی که آگاهی بالایی دارند و فرصتی را برای سودجویان فراهم نمی کنند بسیار پر سود و جذاب می باشد و با کمترین میزان ریسک می توانند در این بازار سرمایه گذاری کنند.



:: برچسب‌ها: 10 روش هکرها برای هک ارزهای دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی

ارزهای دیجیتال آمده اند تا دنیای معاملات مالی را دگرگون کنند. در میان تعداد زیادی از این رمزارزها برخی از آن ها در صدر لیست بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی قرار دارند. هرچند که نوسان قیمت در این بازار بسیار زیاد است و صدرنشین بودن آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد اما تعدادی از آن ها تقریبا همیشه در لیست بهترین ارزهای دیجیتال قرار دارند. در ادامه این مطلب به ده مورد ارز دیجیتال که در لیست بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی فهرست شده اند اشاره کرده و توضیح مختصری از آن ها ارائه می دهیم.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالیبهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی

رتبه

نام ارز دیجیتال

نماد

ماکزیمم میزان عرضه

1

بیت کوین

BTC

21 میلیون کوین

2

اتریوم

ETH

118 میلیون کوین

3

بایننس کوین

BNB

168.14 میلیون کوین

4

تتر

USDT

69.85 میلیارد توکن

5

کاردانو

ADA

4500 میلیارد کوین

6

ریپل

XRP

100 میلیارد کوین

7

سولانا

SOL

488.63 میلیون کوین

8

پولکادات

DOT

1.12 میلیارد کوین

9

USDC

USDC

32.26 میلیارد توکن

10

دوج کوین

DOGE

131.77 میلیارد کوین

1: بیت کوین

از مهم ترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی، می توان بیت کوین را نام برد. بیت کوین (BTC) بر روی بلاک چین اختصاصی خود عمل می کند و از طریق فرآیند استخراج، عرضه می شود. حداکثر عرضه بیت کوین 21 میلیون کوین و عرضه فعلی بیت کوین در گردش 18.85 میلیون سکه است. قیمت فعلی بیت کوین 63،846 دلار است که در 24 ساعت گذشته 2.72٪ افزایش یافته است. قیمت بیت کوین در بالاترین سطح خود (ATH) در 14 آوریل 2021 به 64،846 دلار رسید و 1.54 -1 از آن کاهش یافت. سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 45.46 با سرمایه بازار 1.20 تریلیون دلار است. حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین 16.57 میلیارد دلار است. در 776 بازار و 89 صرافی معامله می شود. بایننس فعال ترین آنها است.

بیت کوین یک پروتکل اینترنتی نوآورانه است که بدون نیاز به مقامات مرکزی یا بانک برای انجام معاملات، تراکنش های ارز دیجیتال همتا به همتا را انجام می دهد و به معنی عدم تمرکز کامل آن است.

بیت کوین از طریق اجماع جمعی گره ها(نودها) شبکه به واقعیت تبدیل شده است. بیت کوین منبع باز است، برای عموم آزاد است و هیچ کس کنترل آن را ندارد.

مشخصات معاملات بیت کوین عبارتند از:

بدون اجازه و بدون مرز: شما می توانید معاملات پرداخت را در BTC برای هر کسی، در هر زمان و هر مبلغ، بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانک ها یا دولت ها ارسال کنید. هیچ کس نمی تواند حواله شما را محدود کند، آن را مسدود کند یا به هیچ وجه کنترل کند.

شما نیازی به ارائه هیچگونه احراز هویت(KYC/AML) ندارید، که این فناوری مناسب برای خدمات بانکی بدون محدودیت، جوامع دارای محدودیت های شدید یا افرادی در کشورهای توسعه نیافته یا تحریم شده مالی مناسب است.

بیت کوین نمی تواند دستکاری شود زیرا هیچ کس نمی تواند معامله ای به هر میزان را مسدود یا بلوکه کند.

برگشت ناپذیر: هنگامی که یک تراکنش به بلاک چین اضافه می شود، برگشت ناپذیر است.

سریع: معاملات را می توان در عرض مدت کوتاهی پردازش کرده و ظرف یک ساعت کاملاً برگشت ناپذیر می شوند.

در دسترس و آنلاین: 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال.

نحوه کار بیت کوین

لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی

فناوری های اساسی پشت بیت کوین رمزنگاری کلید عمومی، شبکه همتا به همتا و مکانیسم اجماع اثبات کار برای تأیید پرداخت هستند. یکی از جذاب ترین ویژگی های بیت کوین، روند تأیید آن است که خطر کلاهبرداری را به حداقل می رساند. بیت کوین توسط "ماینرها" غیرمتمرکز و ایمن نگه داشته می شود (به طور مداوم تراکنش ها را تأیید می کنند و در ازای کار پاداش می گیرند). پس از تأیید مقدار معاملات، بلوک دیگری به بلاک چین اضافه می شود و روند به طور معمول ادامه می یابد.

هر تراکنش پرداختی به شبکه منتقل می شود و در بلاک چین گنجانده می شود تا از هزینه مضاعف جلوگیری شود. پس از چند دقیقه، هر تراکنش به طور ایمن در حجم بالایی از قدرت پردازشی که به گسترش بلاک چین ادامه می دهد، در بلاک چین ذخیره می شود.

به طور پیش فرض قیمت بیت کوین به دلار ارائه می شود اما به راحتی می توانید نمودار بیت کوین را به یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن و روبل روسیه با استفاده از سوئیچ ارز در گوشه سمت راست بالای وب سایت CryptoRank.io تغییر دهید.

2: اتریوم

اتریوم (ETH) از دیگر ارزهای دیجیتال خدمات مالی است که بر اساس بلاک چین خود عمل می کند. ETH از طریق فرآیند استخراج عرضه می شود. مجموع عرضه اتریوم 118.00 میلیون کوین و عرضه فعلی ETH در گردش 118.00 میلیون سکه است. قیمت فعلی اتریوم 3،855 دلار است که در 24 ساعت گذشته 1.7٪+ افزایش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ 12 مه 2021 به 4372 دلار رسید و از آن 11.8- درصد کاهش یافت. سهم اتریوم از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 17.19 درصد با سرمایه بازار 454.94 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعته اتریوم 6.76 میلیارد دلار است. در 742 بازار و 91 صرافی معامله می شود. بایننس فعال ترین آنها است.

اتریوم یک پلتفرم محاسباتی توزیع شده متن باز و مبتنی بر بلاک چین است که دارای قابلیت قرارداد هوشمند است. رمزارز ارائه شده توسط اتریوم با نام اتر شناخته می شود. برخلاف بیت کوین، لایت کوین و سایر انواع ارزهای رمزنگاری شده، اتریوم عمدتا به عنوان یک پلتفرم محاسباتی استفاده می شود و نه به عنوان یک سیستم پرداخت.

شرکت کنندگان قدرت محاسباتی کامپیوتر خود را برای تأمین سوخت سیستم، در فرآیند ماینینگ یا استخراج، به اشتراک می گذارند و در عوض، این سیستم به آنها اتر می دهد. برای استفاده از این پلتفرم، باید اترها را استخراج کرده و با استفاده از آنها هزینه پرداخت کنید یا برخی از آن ها را از دیگران خریداری نمایید.

اتریوم همچنین به عنوان بستری برای راه اندازی ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می شود. توکن ERC20 به عنوان یک استاندارد توسط بنیاد اتریوم تعریف شده است. توسعه دهندگان سایر ارزها می توانند از این توکن به عنوان الگو برای کسب درآمد با عرضه اولیه یا ICO استفاده کنند.

3: بایننس کوین

لیست برترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی در کریپتورنک

بایننس کوین (BNB) از دیگر ارزهای دیجیتال خدمات مالی بر روی بلاک چین خود است. حداکثر عرضه سکه Binance که منتشر خواهد شد 168.14 میلیون سکه است و عرضه فعلی BNB در گردش 168.14 میلیون سکه است. قیمت فعلی BNB درحال حاضر، 486 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.39- کاهش یافته است. بالاترین قیمت بایننس کوین (ATH) در 10 مه 2021 به 689 دلار رسید و 29.4 درصد از آن کاهش یافت. سهم بایننس کوین از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 3.09 درصد با سرمایه بازار 81.69 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعته برابر 989.14 میلیون دلار است. در 82 بازار و 39 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها بایننس است.

بایننس کوین (BNB) توکن بومی Binance Smart Chain (BEP-20) و Binance Chain است. BNB ابتدا در سال 2017 بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شد، اکنون برای تمام عملیات ها در اکوسیستم Binance استفاده می شود.

بایننس کوین با عرضه اولیه کوین(ICO)  در سال 2017 راه اندازی شد، جایی که نیمی از حداکثر 200 میلیون توکن BNB به عموم ارائه شد.

این سکه به عنوان یک ابزار سودمند برای هزینه های معاملاتی با تخفیف ایجاد شد، اما از آن زمان کاربردهای زیادی برای آن، چه در داخل و چه خارج از اکوسیستم بایننس، گسترش یافته است.

بایننس کوین که به عنوان توکنی برای هزینه های معاملاتی تخفیف دار ایجاد شده است، اکنون طیف وسیعی از کاربردها را دارد که شامل موارد زیر می شود:

  •  پرداخت هزینه تراکنش درBinance.com ،Binance DEX  و Binance Chain
  •  پرداخت کارت اعتباری
  •  سرمایه گذاری، وام و انتقال
  • اهداف سرگرمی و بازی
  • پرداخت سفر

بایننس کوین برای خرید مستقیم در صرافی Binance در دسترس است، جایی که بیشتر گزینه ها را از نظر جفت معاملاتی با BNB ارائه می دهد. این صرافی بهترین نرخ های معاملاتی را برای BNB ارائه می دهد. همچنین می توانید BNB را در CEX ها و DEX های موجود نیز خریداری کنید.

4: تتر

تتر یک رمز ارز است که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد می شود. مجموع عرضه تتر 69.85 میلیارد توکن است و عرضه فعلی USDT در گردش 69.85 میلیارد توکن است. قیمت فعلی تتر 1.00 دلار است که تا 0.01+ در 24 ساعت گذشته حرکت کرده است. بالاترین قیمت تتر در تاریخ 27 مه 2017 به 1.21 دلار رسید و 17.3 درصد از آن کاهش یافت. سهم تتر از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 2.64 درصد است و ارزش بازار آن 69.84 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعت گذشته تتر 29.62 میلیارد دلار است. در 79 بازار و 37 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها Kraken است.

5: کاردانو

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال خدمات مالی که بر روی بلاک چین خود عمل می کند کاردانو (ADA) است. حداکثر عرضه آن 4500 میلیارد سکه و عرضه فعلی ADA در گردش 32.07 میلیارد سکه است. قیمت فعلی کاردانو 2.13 دلار است که در 24 ساعت گذشته 0.22٪ افزایش یافته است. قیمت کاردانو در 2 سپتامبر 2021 به 3.09 دلار رسید و 30.9 از آن کاهش یافت. سهم کاردانو از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 2.58 درصد با سرمایه بازار 68.38 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 کاردانو 1.39 میلیارد دلار است. در 89 بازار و 43 صرافی معامله می شود. فعال ترین آنها Lbank است.

کاردانو که در سپتامبر 2017 راه اندازی شد، توانست به سرعت به رقم چند میلیارد دلاری بازار کریپتو برسد. هدف کاردانو نیز با الهام از اتریوم، استفاده از فناوری بلاک چین برای اهدافی فراتر از پرداخت ها است. کاردانو توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های بلاک چین خود را با استفاده از این پلتفرم ایجاد کنند. ساختار دو لایه کاردانو، هر لایه را به طور جداگانه اجرا می کند، بر خلاف اتریوم که هر دو لایه در هم آمیخته اند.

6: ریپل

ارزهای دیجیتال برتر در زمینه خدمات مالی

ریپل (XRP) بر روی بلاک چین خاص خود عمل می کند. حداکثر عرضه XRP که تاکنون منتشر شده 100.00 میلیارد سکه است و عرضه فعلی آن در گردش 46.88 میلیارد سکه است. قیمت فعلی ریپل 1.10 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 1.64٪ افزایش یافته است. بالاترین قیمت (ATH) ریپل در 4 ژانویه 2018 به 3.84 دلار رسید و 71.2 درصد از آن کاهش یافت. سهم XRP در کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.96 با سرمایه بازار 51.79 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعت گذشته 873.31 میلیون دلار است. در 176 بازار و 68 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها Binance است.

شبکه ریپل یک تجربه واحد و بدون هیچ اصطکاکی برای پرداخت های جهانی ارائه می دهد. به جای مجموعه ای از فناوری های متفاوت، ارتباطات غیر استاندارد و شبکه های متمرکز، شبکه ریپل یک شبکه جهانی از بانک ها است که از طریق فناوری مالی توزیع شده ریپ، پرداخت ها را ارسال و دریافت می کند (و پیام رسانی در زمان واقعی، نقل و انتقال و تسویه معاملات را ارائه می دهد.)

XRP با هدف ارائه راه حل برای موسسات مالی، در حال حاضر توسط بسیاری از برندهای معروف مانند بانک آمریکا و UBS استفاده می شود.

7: سولانا

سولانا (SOL) بر روی بلاک چین خود عمل می کند. حداکثر عرضه سولانا که منتشر خواهد شد 488.63 میلیون سکه است و عرضه فعلی SOL در گردش 300.69 میلیون سکه است. قیمت فعلی سولانا 159 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 1.22٪+ افزایش یافته است. بالاترین قیمت (ATH) سولانا در 9 سپتامبر 2021 به 213 دلار رسید و از آن قیمت، 25.6- درصد کاهش یافت. سهم سولانا از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.80 درصد است و ارزش بازار آن 47.74 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعت گذشته سولانا 1.07 میلیارد دلار است. در 54 بازار و 21 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها بایننس است.

سولانا یک بلاک چین مقیاس پذیر، غیرمتمرکز و قابل برنامه ریزی است. این شبکه تراکنش سکه SOL و دارایی های دیجیتالی مانند توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و همچنین توکن های SPL را تسهیل می کند.

سولانا در سال 2017 ایجاد شد تا مقیاس پذیری یک بلاکچین رمزارز را بدون از دست دادن تمرکززدایی یا امنیت افزایش دهد.

8: پولکادات

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال خدمات مالی پولکادات (DOT) است که بر روی بلاک چین خود کار می کند. مجموع عرضه پولکادات 1.12 میلیارد سکه است و عرضه فعلی DOT در گردش 1.04 میلیارد سکه است. قیمت فعلی این ارز  41.23دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.56٪+ افزایش یافته است. بالاترین قیمت در 15 مه 2021 به 49.95 دلار رسید و 17.5 درصد از آن کاهش یافت. سهم پولکادات از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.62 با سرمایه بازار 42.96 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 پولکادات  1.05میلیارد دلار است. در 89 بازار و 42 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها بایننس است.

پروژه پولکادات در سال 2017 توسطGavin Wood  مدیر ارشد سابق اتریوم ایجاد شد. این ایده ناشی از تمایل به ایجاد نسخه ای از اتریوم بود که می تواند مزایای بیشتری را برای توسعه دهندگان، بهبود قابلیت همکاری و مقیاس پذیری ایجاد کند. معاملات DOT در آگوست 2020 آغاز شد. تمرکز اصلی این پلتفرم بر قابلیت همکاری بین بلاک چین های هدفمند تحت یک شبکه واحد و در شبکه های مختلف بلاک چین است. هر بلاک چین می تواند به بلاک چین های دیگر در شبکه پولکادات بپیوندد و ارتباط برقرار کند. پل ها این پیوندهای ارتباطی را ارائه می دهند.

9: USDC

 USDCارز دیجیتالی است که بر روی بلاک چین اتریوم تولید می شود. مجموع عرضه سکه USD 32.26 میلیارد توکن است و عرضه فعلی USDC در گردش 32.26 میلیارد توکن است. قیمت فعلی سکه 1.00 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.01٪- کاهش یافته است. بالاترین قیمت (USD) در تاریخ 2 اکتبر 2018 به 1.29 دلار رسید و از آن 22.6- درصد کاهش یافت. سهم کوین USDC از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.22 با سرمایه بازار 32.27 میلیارد دلار است. حجم معاملات در 24 ساعت گذشته 1.63 میلیارد دلار است. در 95 بازار و 43 صرافی معامله می شود.

10: دوج کوین

دوج کوین(DOGE) از دیگر ارزهای دیجیتال خدمات مالی است که بر روی بلاک چین اختصاصی خود عمل می کند. DOGE در فرآیند استخراج است. کل عرضه دوج کوین 131.77 میلیارد سکه است و عرضه فعلی DOGE در گردش 131.77 میلیارد سکه است. قیمت فعلی دوج کوین  0.244دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.89- کاهش یافته است. بالاترین قیمت دوج در تاریخ 8 مه 2021 به 0.750 دلار رسید و 67.5 درصد کاهش یافت. سهم دوج کوین از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.21 با سرمایه بازار 32.12 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 دوج کوین  806.14 میلیون دلار است. در 111 بازار و 55 صرافی معامله می شود و بایننس فعال ترین آنها است.

دوج کوین مانند بیت کوین از یک مدل اثبات کار برای دستیابی به اجماع استفاده می کند. با این حال، الگوریتم دوج کوین کمی متفاوت است. به طور خاص، از الگوریتم اثبات کار کمکی استفاده می کند، که به ماینرها اجازه می دهد تا دوج را همزمان با سایر ارزهای رمزنگاری شده استخراج کنند و در آخر اینکه سه روش اصلی برای استخراج دوج کوین وجود دارد: استخرهای استخراج، استخراج فردی و استخراج ابری.

جمع بندی

ارزهای دیجیتال به عنوان پول های دیجیتال غیرمتمرکز بیشتر از یک دهه است که ایجاد شده اند تا نحوه محاسبات و معاملات مالی را در سراسر دنیا تغییر دهند و امکان آزادی مالی افراد را به شیوه غیرمتمرکز بدون کنترل نهاد دولتی و بانک مرکزی فراهم نمایند. در این مطلب ده ارز دیجیتالی که به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی شناخته می شوند معرفی کردیم. البته این لیست به دلیل ماهیت نوسانی و غیرقابل پیش بینی بودن ارزهای دیجیتال تغییر می کند اما در هر صورت بیت کوین همچنان پادشاه ارزهای دیجیتال است.



:: برچسب‌ها: لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

می توان گفت اینترنت اشیاء یا IoT (Internet of Things)، امروزه به تمام جوانب زندگی انسان ها راه پیدا کرده و زندگی انسان ها را به شدت تحت تاثیر قرارداده است و ما هر روز شاهد رشد روزافزون آن در دنیا هستیم. رمزارزها یا ارزهای دیجیتال نیز مانند بمب، انفجاری در تکنولوژی و معاملات مالی امروزی به راه انداخته است. حال تصور کنید این دو با یکدیگر ترکیب شوند. یعنی اینترنت اشیاء وارد دنیای رمزارزها شود. در این مطلب درمورد اینترنت اشیاء و برخی توکن های اینترنت اشیاء صحبت خواهیم کرد.

اینترنت اشیا به زبان ساده

معرفی توکن های اینترنت اشیاء

IoT یا اینترنت اشیاء در مفهوم ساده اش به معنی گسترش پتانسیل و قدرت اینترنت خیلی گسترده تر از آن چیزی که الان وجود دارد و فراتر از کامپیوترها و گوشی ‌های هوشمندی که در دستان شماست و با آن می توانید هر چیزی را جستجو کنید.

اینترنت اشیاء یعنی هرچیزی را بتوانید به اینترنت وصل کنید، داده هایی را وارد کرده، تحلیل هایی را دریافت کنید، به طور کلی زندگی شما در تمامی جوانب بر بستر اینترنت باشد. کشاورزی هوشمند، شهر هوشمند، انرژی هوشمند، ساختمان های هوشمند و ... قرار است همگی هوشمند شده و زندگی آسانتری برای انسان ها رقم بزنند. یعنی محدوده‌ گسترده‌ ای از اشیاء، روندها و در کل محیط اطراف ما متصل به اینترنت باشد، داده هایی را دریافت، آنالیز و نتایجی را روی دستگاه های هوشمند به ما برگرداند.

در تعریف ساده تری از اینترنت اشیاء می توان گفت IOT یک اصطلاح عمومی برای فناوری است که یک دستگاه هوشمند را قادر می سازد تا با دستگاه دیگر ارتباط برقرار کند. به همین سادگی.

به عنوان مثال کشاورزی که با استفاده از اینترنت اشیاء برخلاف سیستم سنتی بتواند زمان دقیق نیاز خاک و محصول کشاورزی اش به آب را تشخیص دهد آن هم با جمع آوری خودکار اطلاعات و تحلیلی که از رطوبت خاک و مواردی مانند آن به دست می آورد.

صنعت اینترنت اشیاء که در ابتدا برای هوشمندسازی فناوری هایی مانند تلفن ها و ردیاب ها اختصاص داده شده بود، به حدی توسعه یافته است که می تواند حتی وسایل معمولی خانه را به سطح دیگری از تکنولوژی ارتقا دهد. در حال حاضر ردیاب هایی برای قلاده حیوان خانگی شما با قابلیت اینترنت اشیاء وجود دارد که به دستگاه های دیگر شما مانند گوشی موبایلتان متصل است، یا توسترهای هوشمند که وقتی غذایتان کاملاً برشته شد، به شما اطلاع می دهد و حتی آینه های هوشمندی که تمرینات درخواستی و آمار تناسب اندام شما را نشان می دهد.

مفهوم رمزارز

ارزهای دیجیتال سیستم غیرمتمرکز رمزگذاری شده هستند که به صورت دیجیتالی و غیرمتمرکز، بدون کنترل شخص یا نهاد متمرکزی مانند بانک مرکزی، بر بستر پایگاه داده ای تحت عنوان بلاک چین ایجاد شده اند. 

از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت امن، به منظور شفافیت در تراکنش های مالی افراد و آزادی مالی در سراسر دنیا استفاده می شود. خاصیت غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال یعنی هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ ها را کنترل نمی‌ کند و این افراد هستند که در شبکه بلاک چین بر دارایی های خود کنترل دارند.

ترکیب اینترنت اشیاء و ارزهای دیجیتال، چه شود؟

ارز دیجیتال و اینترنت اشیا

هم بلاک چین و هم اینترنت اشیاء از جمله تکنولوژی‌‌های مرتبط با آینده هستند که راه گریزی از آن ها وجود ندارد و به شدت در حال تاخت و تاز و گسترش هستند. زمانی که اینترنت اشیاء در مفهوم گسترده ای که گفتیم رشد کند نیاز دارد تا از بسترهای غیرمتمرکزی مانند بلاک چین استفاده نماید تا امنیت داده ها در آن حفظ شود. استفاده از ارزهای دیجیتال در اینترنت اشیاء (به سبب ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین) موجب می شود تا به مقدار زیادی شکاف های امنیتی موجود در فناوری اینترنت اشیاء بر طرف شود. از سوی دیگر ذخیره سازی و نیازهای محاسباتی در بلاک چین با استفاده از اینترنت اشیاء به حداقل می رسد.

رابطه دیگری که بین ارزهای دیجیتال و اینترنت اشیاء وجود دارد این است که می توان از یک سیستم ارز دیجیتال مانند بیت کوین برای تأمین انرژی اینترنت اشیاء بهره گرفت یا به جای ارسال ارز فیزیکی از ارز دیجیتال برای پرداخت دستگاه هایی که به اینترنت اشیاء متصل هستند استفاده کرد.

در ادامه به موارد معروفی از نحوه استفاده شرکت های اینترنت اشیاء از بلاک چین و توکن های اینترنت اشیاء اشاره می کنیم که سعی در گسترش اینترنت اشیاء با استفاده از فناوری های غیرمتمرکزی مانند بلاک چین دارند.

هلیوم

هلیوم که توانست در یک سال بیش از 6هزار درصد رشد کند، از بلاک چین استفاده می کند. هدف اصلی تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال، ترکیب بلاک چین با اینترنت اشیاء است. این شرکت از بلاک چین برای اتصال دستگاه های IoT کم مصرف (مانند روترها و ریزتراشه ها) به اینترنت استفاده می کند. زیرساخت اینترنت بی سیم مبتنی بر بلاک چین هلیوم از فناوری رادیویی برای تقویت اتصال به اینترنت و کاهش شدید قدرت مورد نیاز برای کار با دستگاه های "هوشمند" استفاده می کند. توکن هلیوم، HNT از توکن های اینترنت اشیاء است. 

این شرکت قصد دارد گره های (نودها) خود را در سراسر کالیفرنیا، بوستون و انگلستان پیاده سازی کند تا شبکه های غیرمتمرکز همتا به همتای خود را آزمایش کند. نودها حلقه اتصال دستگاه ‌های استخراج و Wireless gateway هستند.

این گره ها با نام هات اسپات یا Wi-Fi شناخته شده و قرار است کاربران در ازای اجرای این نودها، توکن HNT یا همان هلیوم را دریافت کنند. 

آیوتا (IOTA)

از معروف ترین توکن های اینترنت اشیاء که به منظور گسترش فناوری ارزهای دیجیتال در تراکنش های دستگاه های اینترنت اشیاء ایجاد شده است ارز دیجیتال آیوتا(IOTA) است. IOTA مخفف Internet of Things Application است و در معاملات و تراکنش بین دستگاه های اینترنت اشیاء، به کار گرفته می شود و در تمامی صرافی های معتبر قابل خرید و فروش است. 

البته یک تفاوت اساسی این رمزارز با سایر ارزهای دیجیتال این است که مبتنی بر بلاک چین نیست. بلکه براساس نمودار دایره ای چرخشی (DAG) که به آن تنگل (Tangle) گفته می شود ایجاد شده است. در حال حاضر آیوتا بزرگترین ارز دیجیتالی است که از فناوری تنگل استفاده می کند.

فناوری بلاک چین و تنگل هردو به دنبال ایجاد یک شبکه معاملات مستقل و خودگردان هستند اما برخلاف بلاک چین که سابقه تراکنش ها را به صورت خطی سازمان دهی می کند، تنگل بیشتر شبیه یک درخت یا نمودار است. از سوی دیگر تنگل روزبه روز کارآمدتر، سریع تر و مقیاس پذیرتر می شود درحالی که بلاک چین کندتر و کم بازده تر می شود. تنگل رایگان بوده و گره ها برای تایید تراکنش نیازی به هزینه ندارند. از سوی دیگر تنگل پاداش بلاک نیز ندارد.

البته هنوز در مورد امنیت شبکه تنگل حرف و حدیث زیاد است برخلاف بلاک چین که معتبر و قابل اعتماد است.

آیوتکس (IoTeX)

ارز دیجیتال آیوتکس یک ارز دیجیتال دیگر مبتنی بر پلتفرم غیرمتمرکز و یکی دیگر از توکن های اینترنت اشیاء است که هدفش تامین انرژی اینترنت اشیاء است. این رمز ارز با نماد IOTX به منظور ایجاد اتصال جهان فیزیکی دستگاه های اینترنتی به صورت بلوک و با هدف حفظ حریم خصوصی ایجاد شده است. درواقع آیوتکس راه حلی به منظور حل مشکل مقیاس پذیری در یک بلاک چین، برای تقویت اینترنت اشیاء (IoT) است.

XYO

ایکس وای او (XYO) یک رمزارز غیرمتمرکز مبتنی بر پلتفرم اتریوم و یک توکن غیر قابل استخراج و از جمله توکن های اینترنت اشیاء است. هدف XYO قراردادن مکان امن در اختیار کاربران است، این شبکه یک شبکه مبتنی بر بلاک چین و غیرمتمرکز بوده که بر اساس موقعیت جغرافیایی کار می کند و به عنوان پلتفرم موقعیت یابی و ردیابی، برای کسب اطمینان از صحت داده های مکانی از بلاک چین برای رمزگذاری داده‌ های مکانی استفاده می‌شود.

اساس کار شبکه ایکس وای او، مانند شبکه GPS است اما با این تفاوت که این شبکه یک GPSرمزگذاری شده ایست که مبتنی بر بلاک چین فعالیت می کند.

توکن های اینترنت اشیا چیست؟

برخی دیگر از پروژه هایی که سعی در استفاده از فناوری بلاک چین و رمزارز در موضوعات مرتبط با اینترنت اشیاء داشته اند نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

NetObjex

نحوه استفاده این پروژه از بلاک چین در اینترنت اشیاء: NetObjex یک مکانیزم استاندارد و غیرمتمرکز برای ارتباط دستگاه های اینترنت اشیاء با یکدیگر ایجاد کرده است. توکن این شرکت یک بستر دیجیتالی امن برای دستگاه های هوشمند به منظور تعامل و ارتباط در همان اکوسیستم فراهم می کند.

NetObjex ادعا می کند که توکن آن می تواند برای برقراری ارتباط یکپارچه با دستگاه های دیگر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل در زمره توکن های اینترنت اشیاء قرار می گیرد. به عنوان مثال در یک رستوران، مشتریان می توانند از این توکن در کیف پول رمزنگاری شده خود برای پرداخت هزینه غذا استفاده کنند. 

Xage Security

نحوه استفاده این شبکه از بلاک چین در اینترنت اشیاء: Xage اولین بستر امنیتی محافظت شده توسط بلاک چین برای اینترنت اشیاء است. بلاک چین Xage با تمرکز بر صنایع صنعتی مانند کشاورزی، انرژی، حمل و نقل و آب و برق، دستگاه های اینترنت اشیاء را توانمند می کند و آن ها را قادر می سازد تا از دستکاری جلوگیری کرده و به خطوط ارتباطی ایمن بین اشیاء هوشمند دسترسی داشته باشند.

Xage مجموعه ای از برنامه های غیرمتمرکز اینترنت اشیاء را انجام می دهد، از مدیریت ایمن خط مشی گرفته تا ارائه ابزارهایی که هشدارهای فوری را در مورد فعالیت های هک مشکوک ارائه می دهند. دوره ارز دیجیتال

موارد استفاده در دنیای واقعی: Xage اخیراً به اتحادیه قدرت الکتریکی هوشمند (SEPA) پیوسته است تا بر چگونگی ورود دستگاه های اینترنت اشیاء خود به بخش انرژی پاک تمرکز کند. این شرکت می خواهد فناوری دفتر کل خود را برای جلوگیری از حملات سایبری گسترده تر کند.

+Grid

نحوه استفاده این شبکه از بلاک چین در اینترنت اشیاء: +Grid از بلاک چین اتریوم برای دسترسی مصرف کنندگان به دستگاه های اینترنت اشیاء مرتبط با انرژی استفاده می کند. نماینده شرکت از طرف یک کاربر +Grid برق می خرد و می فروشد، برنامه +Grid به شما در ارائه اطلاعات به روز در مورد مصرف انرژی کمک می کند و کنتور هوشمند شرکت به صورت بی سیم به دستگاه های هوشمند کم مصرف متصل می شود.

بلاک چین اتریوم این شرکت به نمایندگان این امکان را می دهد که هر 15 دقیقه یکبار مقدار قابل توجهی از برق را پرداخت کنند. پرداخت ها و امنیت سایبری در برنامه با استفاده از رمزنگاری پیشرفته بلاک چین اجرا می شود.

موارد استفاده در دنیای واقعی: +Grid به عنوان اولین خرده فروش انرژی مبتنی بر بلاک چین در جهان، اخیراً اولین نمونه خود،با نام Lattice1 را معرفی کرد. با استفاده از بلاک چین اتریوم، Lattice1 می تواند نوسانات موجود در بازار انرژی را شناسایی کرده و کارآمدترین نقطه قیمت را در زمان واقعی تعیین کند. این سخت افزار ارزهای رمزنگاری شده را ذخیره می کند و از آنها برای پرداخت انرژی استفاده می کند. کیف پول ارز دیجیتال

جمع بندی

اینترنت اشیاء قرار است در آینده در تمام جوانب زندگی ما حضور پررنگ تری نسبت به امروز داشته باشد. اهمیت اینترنت اشیاء در این است که به کسب و کارها و مردم دانش بسیار زیادی در مورد اشیاء اطرافشان و نحوه‌ کنترل آنها خواهد داد تا با محیط اطرافشان ارتباط بیشتری برقرار کنند. ترکیب اینترنت اشیا و شبکه بلاک چین به قدرت هرچه بیشتر دستگاه های اینترنت اشیاء خواهد انجامید و باعث ایمن شدن شبکه و غیرمتمرکز شدن پرداخت ها خواهد شد. توکن های اینترنت اشیاء قرار است به جوامع و افراد برای رسیدن به دنیایی مبتنی بر اینترنت اشیاء کمک کنند. برای برخی از توکن های اینترنت اشیاء می توان به هلیوم (HNT)، آیوتا، آیوتکس و XYO اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: آشنایی با توکن های اینترنت اشیاء ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

محبوبیت کریپتو موزیک، که با نام NFT های صوتی نیز شناخته می شود، موج های جدی را در صنعت خلاقیت ایجاد کرده است زیرا این نوع جدید موسیقی تنها در فوریه 2021 بیش از 20 میلیون دلار درآمد کسب کرد. کارشناسان صنعت پیش بینی می کنند که این روند نوظهور مبتنی بر بلاک چین به نفع سازندگان خواهد بود و مشکلات بومی صنعت موسیقی را حل می کند و شیوه استفاده از هنر را در همه جنبه ها تغییر می دهد. در این مقاله مطالبی برای درک شما از کریپتو موزیک و تأثیر آن بر صنعت موسیقی آورده شده است. بایننس

کریپتو موزیک چیست؟

کریپتو موزیک چیست

آلبوم "برادران تنسی" که در اوایل 2021 منتشر شد، علیرغم ناتوانی در جلب نظر منتقدان، از جنبه های دیگر پیشگام بود. در واقع، این اولین آلبوم از یک هنرمند واقعی بود که به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض یا NFT، یک فناوری کلکسیونی دیجیتالی در حال ظهور، انقلابی در صنعت هنر و موسیقی ایجاد کرد. این اولین نمونه واقعی از چیزی بود که بسیاری در صنعت از آن به عنوان "موسیقی رمزنگاری شده" یا "کریپتو موزیک" یاد می کنند.

ویژگی بارز موسیقی رمزنگاری شده استفاده از NFT است. NFT موسیقی می تواند شامل هر چیزی مانند آلبوم، آهنگ، قطعه کالا (تی شرت، برچسب و غیره) یا آثار هنری آلبوم باشد. این به طور همزمان یک ژانر، رسانه و قالب رسانه ای است. به عنوان مثال، پادشاهان لئون کالاهایی را که توسط NFT تأیید شده اند، در کنار آخرین آلبوم خود منتشر کردند و موسیقیدان کانادایی، گریمز، محتوای منحصر به فردی (تصاویر دیجیتالی از کروب ها (فرشته هایی که به شکل کودکان هستند)) را با موسیقی خود منتشر کرد.

اصطلاح "NFT" در این اواخر در صنعت موسیقی و هنر تبدیل به یک کلمه پر سر و صدا شده است. بنابراین بهتر است کمی بیشتر درباره آن بدانیم. دوره پرایس اکشن

NFT چیست؟

یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) یک توکن رمزنگاری شده است که ثبت می کند چه کسی دارای یک قطعه محتوای دیجیتالی در بلاک چین است. NFT ها معمولا در بلاک چین اتریوم ذخیره می شوند، اگرچه بلاک چین های دیگر مانند Flow و Tezos نیز از آنها پشتیبانی کرده اند. NFT ها دارایی های دیجیتالی منحصر به فردی هستند و همانطور که از نامشان پیداست غیرقابل تعویض هستند. این عدم قابلیت مبادله باعث می شود NFT برای محافظت از موارد منحصر به فرد مانند قراردادها، هنرهای دیجیتال و در این مورد موسیقی، سازگار باشند.

هنرمندان می توانند NFT های خود را بسازند و سپس آنها را در حراج به طرفداران خود که هزینه آنها را با ارزهای دیجیتال پرداخت می کنند، بفروشند. خریداران متعددی می توانند یک NFT را بخرند و هنرمندان همچنین می توانند هر بار که NFT دست خود را تغییر می دهد، حق امتیاز دریافت کنند که این امر قدرت زیادی را در اختیار هنرمندان قرار می دهد و تضمین می کند که آنها به طور مناسب برای کار خود پاداش دریافت می کنند.

در حالی که مجموعه داران هنری و طرفداران موسیقی ممکن است بخشی از NFT یا یک NFT کامل را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنند اما عموما نمی توانند یک NFT را با دیگری عوض کنند. 

از آنجا که NFT از فناوری بلاک چین استفاده می کند، آنها به طور منحصر به فردی با فعال کردن ردیابی مالکیت، برای تأمین مالکیت معنوی مناسب هستند. هر معامله جداگانه ثبت می شود و مانند ضربه های قلم مو بر روی یک نقاشی، کار را به طور فزاینده ای منحصر به فرد و غیرقابل پخش می کند. داشتن یک NFT یا بخشی از NFT یک مالکیت واقعی برای یک کالا ایجاد می کند. یک قطعه ی کریپتو موزیک یا NFT صوتی را می توان با حراج یا با خرید مستقیم، با استفاده از ارز دیجیتال، خریداری کرد. این تصمیم معمولا توسط هنرمند گرفته می شود.

NFT های صوتی چگونه صنعت موسیقی را متحول می کنند؟

ارتباط بین کریپتو موزیک و NFT

1. توقف دزدی هنری یا سوء استفاده از موسیقی

فناوری NFT، همانطور که در بالا ذکر شد، به اطمینان از اصالت کمک می کند. به این معنی که برای هنرمندان سخت تر خواهد بود که به عنوان مثال از آثار یکدیگر تقلید کنند و در نتیجه از نبردهای حقوقی پرهزینه اجتناب کنند. همچنین برای مردم "سرقت" موسیقی از طریق روشهای سنتی مانند سرقت ادبی یا هنری دشوارتر خواهد بود.

2. بازگشت کنترل به دست هنرمندان

فناوری NFT می تواند صنعت موسیقی را که از بالا به پایین کنترل می شود، عوض کند. این صنعت 11 میلیارد دلاری تحت سلطه سه شرکت بزرگ سونی، گروه یونیورسال موزیک و گروه موسیقی وارنر است که به نوبه خود درآمد هنرمندان را کنترل می کنند. این درآمد بین واحدهای بیشماری (مانند مروج، توزیع کننده، تولید کننده و غیره) تقسیم می شود و اغلب برای دریافت حداقل حق امتیاز به هنرمندان اصلی زمان زیادی نیاز است. رسیدن حداقل دستمزدها به هنرمندان اصلی و همچنین وقفه ای که در تورهای جهانی آنها به خاطر همه گیری جهانی اتفاق افتاده است، نارضایتی بسیاری از آنها را افزایش داده است.

از آنجایی که 75 درصد درآمد برخی از هنرمندان را تورها بر عهده دارند، بسیاری از آنها به دنبال منابع درآمد جایگزین در قالب کریپتو موزیک هستند. بسیاری از نوازندگان از جمله Kings of Leon، Steve Aoki و Shawn Mendes در حال حاضر برای افزایش درآمد خود، هنرهای دیجیتال و NFT صوتی را با ارزهای دیجیتال مبادله می کنند. به همین ترتیب، در مدت 20 دقیقه، گریمز، 5.8 میلیون دلار از فروش هنرهای دیجیتالی به دست آورد.

3. افزودن حق امتیاز از طریق فروش مجدد

هنرمندان ضبط کننده می توانند پس از فروش اولیه، درآمد اضافی یا حق امتیاز دریافت کنند. به عنوان مثال، می توان تنظیم کرد که هر بار که یک NFT در بازارهای NFT تغییر مالکیت می دهد، تراکنش می تواند 10 درصد درآمد بیشتری برای هنرمندان ایجاد کند.

4. اتصال مستقیم هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی

NFT به طور همزمان طرفداران را قادر می سازد تا بخشی از موسیقی مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشند، در حالی که راهی برای تأمین مالکیت معنوی خود برای هنرمندان فراهم می کنند.

5. پایان دادن به جرم های مرتبط با فروش دوباره ی بلیط های کنسرت

استفاده از NFT و قراردادهای هوشمند می تواند خدمات ارائه شده توسط اسکالپرها (کسانی که بلیت های اصلی را می خرند و آنها را به قیمتی بالاتر در جای دیگر به فروش می رسانند) را در دنیای کنسرت، پس از همه گیری منسوخ کند. Yellowheart که در سال 2018 تأسیس شد، یک پلتفرم فروش بلیط بلاک چین است که اصالت بلیط های دیجیتال را تضمین می کند. از طریق Yellowheart، هویت شرکت کنندگان در کنسرت ثبت می شود. هنرمندان همچنین کنترل کاملی بر نحوه خرید و فروش مجدد هر بلیط دارند و در نتیجه کار برای اسکالپرها بسیار سخت می شود.

مشکلات مرتبط با کریپتو موزیک

فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال و NFT به عنوان راهی برای دموکراتیزه کردن موسیقی معرفی می شوند. از نظر تئوری، هر هنرمندی باید بتواند NFT تولید کرده و آن را بفروشد اما با وجود این، اکثر هنرمندانی که از این فناوری استفاده می کنند از قبل نامهای بزرگی هستند. به طور مشابه، NFT های صوتی و کالاهای مربوط به آنها معمولا توسط افراد ثروتمند خریداری می شود. در مجموع، استفاده کنونی از NFT ها باعث می شود که صنعت کمتر دموکراتیک و بیشتر در اختیار خواص باشد.

به طور مشابه، تولید NFT ها اغلب به عنوان یک فرآیند مصرف کننده زیاد انرژی و در نتیجه یک روند مخرب از نظر زیست محیطی ذکر می شوند. در سال 2018 تخمین زده شد که استخراج اتریوم نسبت به کل کشور ایسلند از انرژی بیشتری استفاده کرده است. اگرچه بلاک چین های اثبات سهام به تدریج جایگزین اثبات کار شده اند و این امر بهبود یافته است، اما اینها مسائلی است که همچنان باید به آنها توجه شود.

نتیجه گیری

استفاده از NFT ها در صنعت موسیقی به طور خلاقانه در حال تغییر شکل مصرف موسیقی است. با وجود این، چالش های زیست محیطی و اجتماعی هنوز وجود دارد. اگر موسیقی رمزنگاری شده یا کریپتو موزیک از طریق ترکیبی از دموکراتیزه شدن و گسترش بیشتر، این چالش ها را برطرف کند، ممکن است صنعت موسیقی را سریعتر از اختراع ضبط وینیل یا دیسک فشرده متحول کند.



:: برچسب‌ها: کریپتو موزیک چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

سرویس‌های ابری راهی برای کاهش هزینه‌های سنگین ذخیره سازی فایل‌ها در سخت افزارها و همچنین، به روز رسانی مداوم، ایجاد امنیت و دسترسی راحت تر به فایل ها در مقایسه با ذخیره سازی های فیزیکی برای کاربران می باشد. ذخیره سازی ابری به کاربران این قابلیت را می دهد که بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی و به وسیله هر نوع دستگاهی بتوانند به فایل های خود دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه حافظه ی زیادی از دستگاه اشغال شود. امنیت ذخیره سازی ابری به دلیل اینکه الگوریتم رمزگذاری در آنها به گونه ای می باشد که فقط پرسنل و افراد مجموعه خودتان می توانند به فایل ها دسترسی داشته باشند، این نوع ذخیره سازی را نسبت به ذخیره سازهای فیزیکی قوی تر می کند. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از برترین ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری را به طور کامل معرفی کنیم.

برترین فضاهای ذخیره سازی ابری 

معرفی برترین ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری

1- فضای ابری گوگل (Google Drive)

2- فضای ابری مایکروسافت (Microsoft OneDrive)

3- فضای ابری دراپ باکس (Dropbox)

Amazon Drive -4

pCloud -5

iDrive- 6

iCloud-7

ارز دیجیتال آرویو

آشنایی با برترین ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری

آرویو (Arweave) یک شبکه غیرمتمرکز و یک بستر ذخیره سازی ابری با پروتکل ذخیره سازی نامحدود اطلاعات بر اساس فناوری Blockweave می باشد و از توکن بومی خود که AR نام دارد، استفاده می کند. آرویو یک هارد درایو است و از Permaweb میزبانی می کند. اگر الگوریتم این ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم POW (اثبات کار) باشد، می توان آن را استخراج کرد.

Permaweb چیست؟

Permaweb یک وب غیرمتمرکز و دائمی است که لایه ای می باشد. این ارز دیجیتال برای هارد دیسک Arweave ساخته شده است که شبیه پروتکل HTTP می‌باشد و دارای تعدادی سیستم عامل های جامعه محور است.

بنیانگذاران آرویو Arweave

این ارز دیجیتال در سال 2018 رسما شروع به کار کرده است و توسط سام ویلیامز ( Sam Williams ) و ویلیام جونز ( William Jones ) تاسیس شده است. 

عملکرد ارز دیجیتال آرویو Arweave

 ارز دیجیتال آرویو تمامی داده‌ها را در نمودار بلوک ها یا گراف، ذخیره سازی می کند. به این صورت که بلوک ها به دو بلوک قبلی متصل می شوند به این ترتیب ساختاری به اسم Blockweave را که در تضاد با بلاک چین است، ایجاد می کند، بنابراین اطلاعات به صورت زنجیره ای ذخیره نمی شوند.

مکانیزم بررسی صحت معاملات در ارز دیجیتال آرویو

آرویو با استفاده از مکانیزم اثبات دسترسی Proof Of Access به بررسی صحت معاملات می پردازد. ارز دیجیتال Arweave برای بررسی اینکه بسته جدید از تراکنش ها، نشانگر تصادفی انتخاب شده از بسته قبلی را داشته باشد، نیازمند کامپیوتر هایی است که در شبکه مشارکت دارند. تنها در صورتی معاملات جدید به شبکه اضافه می شوند که نشانگر را داشته باشند. این تایید دسترسی به کاربران ثابت می کند که، صحت تمام معاملات جدید توسط کامپیوترها تایید و تراکنش های قدیمی دستکاری نشده اند.

ویژگی های ارز دیجیتال آرویو

یکی از شاخص ترین ویژگی های آرویو این است که فرآیند تعدیل محتوا را پشتیبانی می کند به این صورت که هر رایانه موجود در شبکه می تواند نوع محتوایی را که می خواهد میزبانی کند را انتخاب کند. مثلا یک رایانه ترجیح می دهد بجای محتوای صوتی، محتوای تصویری را میزبانی کند و در صورتی که محتوای جدیدی بخواهد وارد شبکه شود از رایانه درباره قبول یا رد آن نوع محتوا سوال می شود.

آرویو را از چه صرافی هایی می توان تهیه کرد؟

صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)، بیترکس Bittrex، Gate.Io، بیت مارت (BitMart)، BIONEاز جمله صرافی هایی هستند که می توان برای خرید ارز دیجیتال آرویو به آنها مراجعه کرد.

آرویو را در چه کیف پول هایی می توان نگهداری کرد؟

توکن AR برای ذخیره سازی به کیف پول های نرم افزاری، سخت افزاری و یا تحت وب نیاز دارند از جمله کیف پول های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال آرویو می توان به این کیف پول ها اشاره کرد:

1- کیف پول سخت افزاری لجر ( Ledger )

2- کیف پول سخت افزاری ترزور ( Trezor )

3- کیف پول سخت افزاری کول ولت اس ( CoolWallet S )

4- کیف پول نرم افزاری زنگو ( ZenGo )

5- کیف پول نرم افزاری کوینومی ( Coinomi )

6- کیف پول موبایلی اتمیک ( Atomic )

7- کیف پول موبایلی جکس ( Jaxx )

8- کیف پول تحت وب آرویو ( Arweave Web Extension Wallet )

ارز دیجیتال بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت‌تورنت (BTT)

بیت تورنت BitTorrent Token یک توکن کاربردی TRC-10 است که بر اساس بلاک چین TRON ساخته شده که یک ذخیره ساز ابری غیرمتمرکز می باشد و در بستر زیرساختی توزیع شده برای افزایش سرعت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بیت تورنت بزرگترین پروتکل اشتراک گذاری فایل غیرمتمرکز می باشد. BTT با هدف بهبود و توکن سازی کل بستر اشتراک گذاری محتوای BitTorrent ایجاد شده است.

بنیانگذاران BTT چه کسانی هستند؟

Bram Cohen در سال 2001 بیت تورنت را ایجاد کرد اما در سال 2018 جاستین سان بیت تورنت را با هدف توسعه دادن پروژه Atlas با مبلغ 120 میلیون دلار خریداری کرد.

چرا BTT ارزشمند است؟

ارزش BTT بستگی به عرضه و تقاضا دارد. کاربران BitTorrent باید از BTT برای بارگیری داده ها و فایل های الکترونیکی که نیاز به سرعت بخشیدن به روند بارگیری تورنت دارند، استفاده کنند. از طرف دیگر، کاربرانی که این فایل ها را ذخیره می کنند با BTT غرامت دریافت می کنند که می توانند از آن در پلتفرم استفاده کنند یا آن را بفروشند. هرچه کاربران بیشتر از بستر BitTorrent و BTT استفاده کنند، تقاضا بیشتر می شود در نتیجه ارزش توکن را بیشتر می کند. همچنین تیم توسعه دهنده رمز ارز بیت تورنت مشکل بی انگیزگی کاربران برای این بازار را با استفاده از اضافه کردن بلاک چین ترون برطرف کرده است.

BTT های جدید چگونه ایجاد می شوند؟

BTT مبتنی بر بلاک چین TRON است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام نمایندگی (DPoS) استفاده می کند. می توانید با استفاده از DLive یا هر پلتفرم دیگری که سهام BTT را ارائه می دهد، توکن های BTT را مستقیماً در بستر BitTorrent قرار دهید.

BTT چگونه استفاده می شود؟

BTT برای کسانی که از خدمات اشتراک فایل استفاده می کنند، ایجاد شده است. هر کاربری که فایل ها را از BitTorrent بارگیری می کند، می تواند از BTT برای سرعت بخشیدن به روند انتقال استفاده کند. پس از اتمام بارگیری فایل تورنت، کاربران می توانند با قرار دادن فایل بر روی پلتفرم به طور خودکار BTT دریافت کند.

مزایای BTT

1- بدون هزینه

2- گسترش اکوسیستم

3- ایجاد تمایل و علاقه برای کاربران

معایب BTT

1- بازاریابی این ارز دیجیتال به صورت تهاجمی می باشد.

2- کیف پول های دیجیتالی 

3- BTT ممکن است باعث افزایش سرعت شبکه نشود.

4- ترون، شرکت رمز ارز BTT را تصاحب کرده است.

کیف پول توکن بیت تورنت

از آنجایی که BTT توکن TRC-10 می باشد، در تمام کیف پول هایی که از TRX پیشتیبانی می کنند، قابل نگهداری می باشد. کیف پول اکسودوس تراست ولت از جمله کیف پول های مناسب برایBTT هستند.

صرافی های ارز دیجیتال BTT

صرافی بایننس از جمله صرافی هایی است که می توان این ارز دیجیتال را با بیت کوین، BNB(بایننس) و جفت ارزهای دیگری مبادله کرد.

ارز دیجیتال ICP یا Internet Computer

انواع ارزهای دیجیتال ذخیره سازی ابری

ICP اولین بلاک‌چینی خواهد بود که با سرعت می‌تواند میزبان وب‌سایت‌ها، خدمات اینترنتی، سیستم‌ها و تمامی سیستم‌های مالی با ظرفیت نامحدود باشد که تماماً بر اساس قراردادهای هوشمند ساخته شده است. همچنین بعد از بیت کوین و اتریوم توانسته است سومین نوآوری بزرگ در بلاک چین را ارائه بدهد. این ارز دیجیتال قبلا Dfinity نام داشته است و از جمله بسترهای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز می باشد.

بنیانگذار ارز دیجیتال ICP کیست؟

دومینیک ویلیامز بنیانگذار و رئیس ارز دیجیتال دفینیتی و نظریه پرداز ارز دیجیتال است که در سال 2016 ارز دیجیتال ICP یا Internet Computer را پایه گذاری کرده است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ICP چیست؟

1- گسترش اینترنت عمومی را جز اهداف خود معرفی کرده است.

2- کاربران برخلاف بلاک چین های سنتی برای تایید صحت دارایی ها دارای کلید عمومی هستند.

3- این ارز دیجیتال از مفاهیم رمزنگاری پیشرفته مثل اثبات دانش صفر غیر تعاملی استفاده می کند.

توکن ICP چگونه کار می‌کند؟

توکن ICP توکن اصلی ارز دیجیتال Internet Computer می باشد و دارای سه نقش مهم و اساسی در شبکه به شرح زیر است:

1- تسهیل مدیریت شبکه

جهت رای دادن در مدیریت شبکه و دریافت پاداش، توکن‌های ICP را می‌توان قفل کرد. 

2- تولید چرخه برای محاسبه

توکن ICP می‌تواند به چرخه‌های محاسباتی تبدیل شود و هنگام استفاده، مانند سوخت سوزانده ‌شود. این نقش از طریق مخزنی که برای ارزش منبع فراهم می‌کند، ایجاد می‌شود.

3- پاداش دادن به مشارکت‌کنندگان

ICP جدید با این هدف که به عنوان پاداش و تشویق به اشخاص مهم در شبکه استفاده شود، تولید می‌شوند مثل: پاداش دادن به کسانی برای مشارکت در مدیریت رأی می دهند.

ارز دیجیتال دفینیتی را از چه صرافی هایی می توان خرید؟

صرافی هایی مانند صرافی کوینکس، هیوبی و اوکس از جمله ده ها صرافی هایی هستند که برای خرید ارز دیجیتال می توان به آنها مراجعه کرد. کاربران ایرانی برای خرید ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر باید ابتدا یک استیبل کوین‌ خریداری کنند و سپس از طریق صرافی‌های آنلاین خارجی، استیبل کوین های خریداری شده را به ارز ICP تبدیل کنند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال ICP

در حال حاضر کاربران از کیف پول های محدودی برای نگهداری رمز ارز ICP خود می توانند استفاده کنند، مانند کیف پول کوین لیست و Safepal.

ارز دیجیتال HOT

ارز دیجیتال هولو (HOT)

 

ارز دیجیتال هولو با نماد HOT ارز دیجیتالی غیر قابل استخراج و استیکینگ است که در بستر بلاک چین Holochain ایجاد شده است. این توکن با هدف بهینه سازی عملکرد قراردادهای هوشمند طراحی شده است و این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند چندین اپلیکیشن مختلف را بدون نیاز به داشتن سخت افزارها و یا نرم افزارهای خاصی بر روی کامپیوتر خودشان نصب کنند. این ارز دیجیتال یکی از بهترین بسترهای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز محسوب می شود.

مزایای ارز دیجیتال HOT

1- در شبکه HOT همه گره ها، بلاک چین مخصوص خود را دارند بنابراین با آفلاین شدن گره ها، هیچ کدام از داده‌ها از بین نمی روند، به این ترتیب مشکل مقیاس پذیری در بلاک چین ها توسط ارز دیجیتال HOT بر طرف می شود.

2- این شبکه غیرمتمرکز، به عنوان پلی میان بلاک چین و شبکه متمرکز می باشد.

3- سیستم حسابداری ارز دیجیتال HOT بسیار ایمن است و تمامی معاملات در آن ثبت می شود به همین دلیل هیچ امکانی برای از بین رفتن کوین ها و احتکار آنها وجود ندارد.

4- بلاک چین Holochain یک جدول هش توزیع شده Distributed Hash Table در هسته مرکز خود دارد که برای ذخیره سازی و تایید داده‌های موجود در هر بلاک چین گره ای، آن را به کار می گیرد.

5- Holo Fule یک اعتبار ارز دیجیتالی و قدرت محاسبه ی مشترک بین میزبانی است که به اعتبار شبکه می افزایند.

6- در ارز دیجیتال HOT هر عامل طبق پلتفرم اختصاصی خود عمل می کند و هیچ پلتفرم ثابت و مشخص و قانونی وجود ندارد.

کوین مارکت کپ

Holo Fule چیست؟

توکن Holo Fule، توکن بومی، اختصاصی و اعتباری بلاک چین Holochain است که به میزبان های هولو پاداش می دهد. این توکن دارای پشتوانه می باشد و ارزش گذاری آن تدریجی و رو به رشد است که توسط واحدهای محاسباتی صورت می گیرد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال HOT چه کسانی هستند؟

این ارز دیجیتال توسط آرتور بروکو و اریک هریس براون طراحی شده است. آرتور به عنوان معمار هلوچین و اریک هریس به عنوان مهندس اجرایی در این طرح فعالیت کرده اند. آرتور علاوه بر این در سابقه کاری خود، در جنرال موتورز به عنوان هوش مصنوعی فعالیت کرده است.

ارز دیجیتال HOT را در کجا می توان ذخیره و نگهداری کرد؟

توکن هایHOT را در تمام کیف پول هایی که با ERC20 سازگار هستند می توان ذخیره کرد مانند: کیف پول Ledger Nano S، Exodus و Jaxx، Trezor و MyEtherWallet.

ارز دیجیتال سیاکوین (Siacoin)

ارز دیجیتال سیاکوین (Siacoin)

ارز دیجیتال سیاکوین (Siacoin) پلتفرمی برای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز و یک open source مبتنی بر بلاک چین می باشد که قابلیت نگهداری از اطلاعات را دارد و بر خلاف سرویس های ذخیره سازی متمرکز مثل گوگل درایو امنیت اطلاعات بسیار بالا می باشد. کاربران می توانند با اجاره دادن فضای کامپیوتر خود به کسانی که قصد دارند از این فضا برای نگهداری فایل هایشان استفاده کنند از آنها در مقابل این اجاره، ارز سیا کوین دریافت کنند و در صورتی که میزبان این فایل ها را از دست بدهد از طریق بستر بلاک چین هیچ مبلغی به او پرداخت نمی شود زیرا نتیجه این عملیات در نهایت باید منجر به رضایت اجاره کننده و میزبان باشد.

بنیانگذاران تیم siacoin چه کسانی هستند؟

دیوید وریک و لوک چمپین بنیانگذاران این شبکه می باشند. دیوید وریک همچنین به عنوان مدیر اجرایی این شبکه به فعالیت می پردازد.

مزایای پلتفرم سیاکوین

1- کاهش هزینه ها

ذخیره سازی داده در سیاکوین به دلیل انعطاف پذیری قیمت گذاری ها، به عنوان مثال در مقایسه با خدمات آمازون بسیار کم هزینه تر می باشد.

2- رعایت حریم خصوصی

کاربران بدون کلید خصوصی نمی توانند به داده هایی که رمزگذاری شده هستند، دسترسی داشته باشند.

3- تامین امنیت

علاوه بر کلید خصوصی، داده ها در این پلتفرم از طریق شبکه غیرمتمرکز مجددا جهت حفاظت بیشتر، رمز گذاری و پردازش می شوند.

کیف پول های ارز دیجیتال سیاکوین 

از کیف پول های مناسب برای سیاکوین می توان به کیف پول های سخت افزاری Nano S Ledger و کیف پول های نرم افزاری Sia.UI و Sia اشاره کرد.

صرافی های ارز دیجیتال Sia

صرافی بایننس، Upbit، Kraken، DigiFine، Bittrex از جمله صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال سیاکوین هستند.

در ادامه به بررسی مختصری از دو رمز ارز برتر دیگر در حوزه ذخیره سازی ابری می پردازیم که مفصل تر در مقاله ی ذخیره سازی ابری در ارز دیجیتال درباره آنها صحبت کرده ایم.

ارز دیجیتال استورج (Storj)

پلتفرم استورج مبتنی بر بلاک چین با قابلیت ذخیره سازی آنلاین دارایی ها و فایل های کاربران، مبتنی بر ذخیره سازی ابری می باشد. توکن های این ارز دیجیتال STORJ0 می باشند که برای پرداخت ها در معاملات از آنها استفاده می شوند.

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL)

فایل کوین یک سیستم غیرمتمرکز ذخیره سازی ابری و مبتنی بر بلاک چین می باشد که به کاربران امکان اجاره دادن و یا خرید فضای ذخیره سازی را می دهد. امنیت بالای ارز دیجیتال فایل کوین، هزینه های پایین و حجم ذخیره سازی بسیار زیاد از جمله ویژگی های این رمز ارز برتر در ذخیره سازی ابری می باشد.

البته در خصوص دو ارز دیجیتال فایل کوین و استورج به دلیل شهرت بیشتر آن ها در مقاله ذخیره سازی ابری بیشتر توضیح داده شده است.

کلام آخر

علاوه بر ارزهای دیجیتال ذکر شده در این مقاله، ارزهای دیجیتال دیگری در زمینه ذخیره سازی ابری وجود دارند اما در اینجا سعی کردیم لیستی از برترین ارزهای دیجیتال ذخیره ساز ابری را در اختیارتان قرار دهیم.



:: برچسب‌ها: برترین ارزهای دیجیتال در زمینه ذخیره سازی ابری ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

ارزهای دیجیتال به سیستم نوین پرداخت در دنیای امروز تبدیل شده اند. غیر از بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، هر روز شاهد تولد و رشد مجموعه جدیدی از رمزارزها هستیم که توانسته اند در عرصه های مختلف ورود کنند و انقلابی را در تکنولوژی و صنایع مختلف به وجود آورند. رمزارزها و شبکه های توسعه دهنده این رمزارزها به مرور زمان با نواقص سیستم های خود آشنا می شوند و برای بهبود کارایی و حتی ایجاد مزیت به دنبال راه حل هستند. یکی از این راه حل ها، همکاری پروژه های ارز دیجیتال و شبکه های مختلف است.

برخی از این ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چینی که این رمزارزها بر اساس آنها ایجا شده اند، با یکدیگر به منظور بروزرسانی، توسعه پلتفرم، رفع نواقص شبکه خود، حذف کارمزد معاملات، توسعه قراردادهای هوشمند و علل دیگر پروژه هایی را انجام می دهند و همکاری هایی را شروع می کنند. هدف از این همکاری ها هرچه که باشد به توسعه شبکه رمزارزها و بلاک چین، برنامه های غیرمتمرکز مالی (دیفای) و ... می انجامد. در ادامه این مطلب در مورد بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال و مواردی که در این زمینه وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

همکاری چین لینک با اتریوم کلاسیک

همکاری چین لینک و اتریوم کلاسیک

همکاری ChainLink وEthereum Classic Labs یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال است. چین لینک و اتریوم کلاسیک هدفشان را از این همکاری وارد کردن اطلاعات خارجی و اوراکل های غیرمتمرکز به بستر بلاک چین اتریوم کلاسیک اعلام کردند. آنچه که سبب این همکاری شد این بود که اتریوم و اتریوم کلاسیک توانایی برقراری تعامل با اطلاعات خارج از بلاک چین خود را ندارند.

بلاک چین ها برای پردازش تراکنش های درون زنجیره مفید و کارآمد هستند اما اوراکل های ایجاد شده مانند چین لینک امکان دسترسی اطلاعات خارجی به صورت ایمن را برای بلاک چین ها فراهم می آورند. منظور از اوراکل سیستمی است که اطلاعات را از بیرون از شبکه بلاک چین جمع آوری کرده و به قراردادهای هوشمند ارائه می دهد.

همکاری پولکادات با کاردانو

همکاری پولکادات و کاردانو یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال بود. این اتفاق در سال 2020 اتفاق افتاد و در این همکاری Bondly ارز رمزنگاری شده خود را به عنوان اولین پروژه دیفای در کاردانو، به این سیستم منتقل کرد. این انتقال همراه با پلتفرم OTC BSwap و تجارت الکترونیکی BONDProtect از پولکادات به کاردانو انجام شد. در توضیح پلتفرم تجارت الکترونیکی غیرمتمرکز Bondly باید گفت که این پروژه به عنوان اولین پروژه مالی غیرمتمرکز است و به عنوان بخشی از عملکرد قرارداد هوشمند پلتفرم گوگن در بلاکچین کاردانو اجرا شد. گوگن اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز بر روی شبکه، ساخته شده و ادغام پروژه های دیفای را به اکوسیستم کاردانو آغاز کند.

همکاری کاردانو و کوتی

یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال همکاری بین کاردانو و کوتی است. سابقه همکاری بین کاردانو و کوتی به سال 2019 باز می گردد. در این سال کوتی توانست اولین نسخه از سرویس ADA Pay را راه‌اندازی کند.

در سال بعد یعنی 2020 نیز همکاری دیگری صورت گرفت و کاردانو روی کوتی سرمایه گذاری انجام داد. این همکاری به طور خلاصه سرمایه گذاری صندوق cFund، به عنوان بازوی سرمایه گذاری کاردانو، روی پروژه کوتی بود تا این کار زمینه ای برای توسعه دیفای در شبکه بلاک چین کاردانو باشد. به گونه ای که چارلز هاسکینسون موسس و بنیانگذار کاردانو اعلام کرده با این همکاری قصد داریم از معماری پیشرفته فین ‌تک کوتی استفاده کنیم تا در آینده شاهد فعال شدن دیفای روی کاردانو باشیم.

اولین سرمایه گذاری، صندوق سرمایه گذاری کاردانو یا cFund روی پروژه کوتی، به مبلغ 500 هزار دلار بود. این اتفاق در تیرماه 1399 (جولای 2020) افتاد. صندوق سرمایه گذری کاردانو به کمک و مشارکت بنیاد IOHK و موسسه ویو فایننشال (Wave Financial) با سرمایه اولیه 20 میلیون دلار ایجاد شد.

از دیگر همکاری های بین ارزهای دیجیتال کاردانو و کوتی پروژه استیبل کوین غیرمتمرکز Djed است. Djed یک استیبل کوین است که در شبکه کاردانو منتشر شده و به عنوان ابزاری برای پروژه های مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای خواهد بود که کارمزد معاملات را حذف خواهد کرد.

همکاری کاردانو و چین لینک

بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال

مورد دیگری از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال مربوط به همکاری کاردانو و چین لینک به منظور توسعه قراردادهای هوشمند است. تیم توسعه دهنده کاردانو هدف از همکاری و ادغام اوراکل های چین لینک و شبکه کاردانو را ایجاد قراردادهای هوشمند پیشرفته برای برنامه های دیفای کاردانو اعلام کردند. چین لینک را به عنوان پروژه ای می شناسند که قرار است تا نواقص و خلاء بین قراردادهای هوشمند و اطلاعات دنیای خارج از بلاک چین را پر کند. این پروژه واسطه ای بین خدمات پی پال و بلاکچین ها است.

Chainlink خود را به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان راه حل اوراکل در فضای ارزهای دیجیتال معرفی کرده است و تعدادی از توسعه دهندگان، قرارداد هوشمند محصولات DeFi خود را با داده های به روز شده از این شبکه ساخته اند.

توسعه دهندگان کاردانو و چین لینک اعلام کردند این قرارداد همکاری به نفع هر دو طرف است چرا که این همکاری به برنامه نویسان این نوید را می دهد که قراردادهای هوشمند خود را در بلاک چین کاردانو توسعه دهند و به موجب آن فضای DeFi کاردانو مزایای ملموس و ناملموسی از آن به دست خواهد آورد. بایننس چیست

طبق اعلام رسمی در مورد این همکاری، توسعه دهندگانی که از بلاک چین استفاده می کنند قادر خواهند بود داده های چین لینک را در زمان واقعی در قراردادهای هوشمند خود ادغام کنند.

در واقع پروژه همکاری بین کاردانو و چین لینک یک همکاری جدید است که جهان ارزهای رمزنگاری شده را از جهات مختلف متحول خواهد کرد. این همکاری و ادغام اوراکل های چین لینک با کاردانو به این صورت است که شبکه اوراکل های چین لینک، با ارائه داده ها به شبکه بلاک چین کاردانو، به تیم توسعه دهنده اجازه می دهد تا این داده‌ هایی که از سوی چین لینک ارائه شده است را در قراردادهای هوشمند خود ارائه دهند.

کاردانو برای اولین بار پس از ارتقاء شبکه آلونزو، که در 12 سپتامبر 2021 فعال شد، با قراردادهای هوشمند سازگار شد.

نیکی آریاسینگ، سرپرست مشارکت های بلاک چین در چین لینک، در مورد این مشارکت، خاطرنشان کرد که شبکه اوراکل "احترام فوق العاده ای برای اکوسیستم کاردانو" دارد، به ویژه تیم فنی پشت پروژه و ماهیت مشارکت جامعه.

هدف همکاری بین چین لینک و کاردانو تسریع توسعه اکوسیستم DeFi غیرمتمرکز کاردانو است. به گفته نماینده چین لینک، استفاده از اوراکل چین لینک دسترسی به داده ها را برای طیف وسیعی از دارایی ها امکان پذیر کرده و امنیت و زمان طولانی کار را تسهیل می کند.

چارلز هاسکینسون بنیانگذار و موسس کاردانو، در مورد استفاده از اوراکل های چین لینک اعلام کرده است که این ها برای قراردادهای هوشمند پیشرفته ضروری خواهند بود چرا که داده های واقعی را در اختیار بلاک چین کاردانو قرار می دهند.

همکاری چین لینک و بایننس اسمارت چین

همکاری بایننس و چین لینک یکی از همکاری پروژه های ارز دیجیتال

مورد بعدی بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال به همکاری بین چین لینک و بایننس اسمارت چین باز می گردد. همکاری چین لینک با شرکت بزرگی مثل Binance Smart Chain باعث شد تا توکن چین لینک رشد قیمت زیادی را تجربه کند.

هدف شرکت بایننس اسمارت چین از همکاری با چین لینک، جمع آوری قیمت ‌ها از معاملات است تا این پروژه به انجام مبادلات غیرمتمرکز این صرافی بر فضای دیفای کمک کند. چرا که اوراکل‌های چین لینک پوشش بازار بیشتری برای اپلیکیشن ‌های DeFi روی بایننس اسمارت چین ایجاد می‌ کنند. این کار به کمک جمع آوری داده‌ های قیمت از داده‌ های جمع آوری شده از تمامی معاملات متمرکز و غیرمتمرکز انجام می ‌شود.

همکاری پالی گان (متیک سابق) با صرافی بایننس در زمینه ادغام کیف پول بایننس

در یکی دیگر از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال صرافی بایننس خبر از ادغام و یکپارچگی کامل شبکه اصلی پالی گان (Polygon) با پلتفرم کیف پول خود داد. هدف از این ادغام، برطرف کردن برخی از خلاءهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. معامله‌ گران این صرافی می توانند در عین برقراری ارتباط با برنامه‌ های غیرمتمرکز دیگری (DApps) مانند بالانسر و سوشی سواپ، به دریافت و برداشت ارز MATIC بپردازند. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از بریج بلاک چین فعلی پالی گان نخواهد بود و تریدرها می توانند DAppهای ذکر شده (Sushiswap، Balancer و Aave) را به صورت ارزان و کارآمد استفاده کنند. صرافی بایننس علاوه بر تمرکز روی توکن اصلی متیک، از واریز و برداشت توکن متیک در BEP20، ERC20، BEP2 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

همکاری میان سیف پل(SafePal) با بایننس اسمارت چین(Binannce Smart chain)

SafePal، یک شرکت کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول در سال 2018 شروع به کار کرد و در سال ۲۰۲۱ توکن خود را با نماد SFP عرضه کرد. SafePal کیف پول سخت افزاری است که از محصولات کیف پول نرم افزاری پشتیبانی می کند و توسط SafePal App مدیریت می شود، در سیف پل کاربران می توانند دارایی های رمزنگاری شده خود را به راحتی ذخیره، مدیریت و معامله کنند.

SafePal از 20 بلاکچین، از جمله Binance Chain و Binance Smart Chain (BSC) و توکن های زیادی، از جمله توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) پشتیبانی می کند. شرکت safepal و کیف پول سخت افزاری آن توسط بایننس پشتیبانی و سرمایه گذاری شده و نام صرافی بایننس در لیست حامیان و پشتیبانی کنندگان این کیف پول دیده می شود. در واقع safepal به عنوان اولین ولت ارز دیجیتالی شناخته می شود که توسط بایننس سرمایه گذاری و پشتیبانی شده است. در کیف پول سیف پل بدون احراز هویت می توان به صورت مستقیم در صرافی بایننس ترید و معامله کرد و کیف پول سیف پل این امکان را به شما می دهد که به صورت DApp به صرافی بایننس متصل شوید.

باتوجه به قدرت و نفوذ بایننس، حمایت صرافی بایننس از سیف پل، از مزایای کیف پول سیف پل است. در جریان این سرمایه گذاری کیف پول SFP بسیاری از ویژگی های هیجان انگیز را در پشتیبانی از BSC و Dapps در اکوسیستم های PancakeSwap و BakerySwap راه اندازی کرده است.

همکاری چین لینک و پولکادات برای ایجاد یک اتحادیه دیفای

معرفی بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال

توسعه دهندگان پولکادات اعلام کردند برای غلبه بر ماهیت غیرمتمرکز اکوسیستم پولکادات قصد دارند تا یک اتحادیه جدید دیفای به همراه یک برنامه جدید پشتیبانی از اعتبارسنج ها ایجاد کنند. نکته مهم در این اعلامیه این بود که شبکه اوراکل چین لینک یکی از این اعضا در اتحادیه دیفای است. فناوری مورد استفاده در این اتحادیه فناوری Substrate برای دیفای و استفاده از شبکه پولکادات است. چین لینک نیز هدف خود از این همکاری را هدایت اکوسیستم روبه رشد برنامه های مالی غیرمتمرکز پولکادات اعلام کرده است تا پروتکل های دیفای را به بهترین شیوه ارتقا داده و اکوسیستم پولکادات قوی تر از گذشته شود. این اتحادیه علاوه بر پولکادات و چین لینک، از اعضای دیگری چون پلاسم نتورک (ارائه دهنده فناوری لایه دو)، تایدال فایننس (بازار بیمه غیرمتمرکز) و پولکاسواپ تشکیل شده است. 

همکاری بین سیف پل و ARPA chain

از پروژه دیگری که سیف پل با دیگر پروژه های حوزه رمزارز انجام داد می توان به همکاری این کیف پول سخت افزاری با ARPA chain اشاره کرد. در جریان این همکاری سیف پل، با اضافه کردن توکن آرپا به کیف پول خود به هولدرهای آرپا این امکان را داد که به‌ عنوان پاداش، توکن SFP دریافت کنند. ARPA chain پروژه ای به منظور حفظ حریم خصوصی مبتنی بر بلاک چین است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است.

همکاری سیف پل با پروژه Umbrella

از دیگر موارد همکاری پروژه های ارز دیجیتال، همکاری میان سیف پل با umbrella است. سیف پل در جریان این همکاری از توکن Umbrella با نام UMB درکیف پول خود پشتیبانی خواهد کرد. آمبرلا یک اوراکل مقرون ‌به‌ صرفه و مقیاس ‌پذیر برای جامعه بلاک چین و پروژه های دیفای است. این همکاری بین سیف پل و آمبرلا متقابل بوده و قرار است درگاه‌ های استیکینگ آمبرلا نیز از کیف پول safepal پشتیبانی کنند. 

جمع بندی

دنیای ارزهای دیجیتال و شبکه های غیرمتمرکز آن ها به دلیل نوپا بودن و جدیدبودن هنوز با چالش های زیادی روبرو هستند. آن ها باید برای به روز کردن خود و رفع نواقص یا کاستی های موجود در شبکه های خود به طور مداوم به دنبال راه حل باشند تا بتوانند در بین رقبا باقی بمانند و کاربران و تریدرهای خود را در محیطی امن و کارآمد افزایش دهند. یکی از روش هایی که اغلب به کار می برند همکاری با دیگر ارزهای دیجیتال است تا در جریان این همکاری ها به اهداف خود دست پیدا کنند. در این مطلب به تعدادی از این همکاری ها اشاره کردیم. یکی از بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال همکاری میان کاردانو و چین لینک است که این همکاری با هدف توسعه قراردادهای هوشمند انجام شد. چین لینک یکی بهترین ارائه دهندگان راه حل اوراکل است که به عنوان پلی میان دنیای واقعی و شبکه بلاک چین شناخته می شود. 



:: برچسب‌ها: معرفی بزرگترین همکاری پروژه های ارز دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

مفهوم انتقام از بازار و راه های جلوگیری از آن

 

منظور از اصطلاح انتقام از بازار چیست؟

مفهوم انتقام از بازار، از جمله مفهوم هایی است که مدتی در بازار ارز دیجیتال وجود داشته و برای جلوگیری از آن باید مهارت های لازم را کسب کرد اما واقعیت این است که نمی توان به راحتی از معاملات انتقامی جلوگیری کرد چرا که در بیشتر موارد شما حتی از انجام این کار اطلاعی نداشته و ضررهای حاصل از معاملات جمع خواهد شد. پس داشتن استراتژی می تواند در کنترل این شرایط موثر باشد. معامله انتقام از بازار زمانی اتفاق می افتد که شما یک یا چند معامله را انجام می دهید تا بتوانید یک ضرر نسبتاً قابل توجهی را از معاملات قبلی جبران کنید. 

وقتی در یک معامله ضرر می کنیم، هدف این است که بخواهیم آن را پس بگیریم اما گاهی اوقات، این اشتیاق آنقدر زیاد می شود که اقدام به انجام معامله غیر منطقی می کنیم، به همین خاطر معاملات فزاینده ای انجام داده و از استراتژی های معامله گری خود چشم پوشی می کنیم. به این کار در اصطلاح «انتقام از بازار» گفته می شود. 

همانطور که می دانید، معاملات غیر منطقی تقریباً پایان خوبی نداشته و بعید است هر کاری که از سر ناامیدی یا عصبانیت انجام می شود به خوبی تمام شود. 

بنابراین معامله انتقامی زمانی انجام می شود که شما را وادار به انجام معامله کرده و تلاش می کنید تا ضررهای معاملات قبلی خود را جبران کنید اما مشکل اینجاست که هرگز بازار نیست که ضرر می کند، بلکه این سرمایه معامله شماست که دچار ضرر خواهد شد.

اما از آنجا که شما از سر احساس عمل کرده و با استراتژی مشخصی اقدام به معامله نکرده اید، هرچه قدر تلاش بیشتری برای گرفتن سود کنید، بازار بیشتر از شما خواهد گرفت.

دلیل انتقام گرفتن از بازار چیست؟

علت انتقام از بازار چیست

ممکن است بسیاری از معامله گران به انجام معامله برای انتقام گرفتن از بازار اعتراف نکنند، اما واقعیت این است که اکثر آنها در مرحله ای از معامله خود در دام انتقام گرفتن قرار می گیرند. 

پس علت انجام این کار چیست، در صورتی که به خوبی می دانیم که می تواند به طور قابل توجهی به نتیجه نهایی ما از بازار آسیب برساند؟

پاسخ کاملا ساده است، زیرا ما انسان هستیم! هنگام تصمیم گیری، غرایز و احساسات ما را هدایت می کند. ترس، عصبانیت، شرم، حرص و آز، جزو احساسات کاملاً طبیعی پس از دست دادن پول در بازار هستند. برخی از این احساسات ممکن است منطقی نبوده، اما همه این احساسات باعث می شوند که معامله را انجام دهیم.

اکثر مردم فکر می کنند ریسک و پاداش چیزهایی هستند که می توانند همیشه با اطمینان کامل درک کنند. اما واقعیت این است که هیچ چیز آنقدرها هم ساده و احساسی نیست. همیشه عدم اطمینان در بازار وجود داشته و بدین خاطر بوده که قیمت امنیتی کاهش یافته است. 

شناخت بهتر با شرایط بازار، روانشناسی بازار ارز دیجیتال 

معایب انجام معاملات انتقام از بازار چیست؟

متأسفانه اکثر معامله گران مبتدی به راحتی وارد معاملات انتقام جویانه می شوند زیرا از خطرات آن بی اطلاع هستند. بارزترین این نوع معاملات، این است که می توانید تمام سرمایه خود را وارد معاملاتی کند که ممکن است تمام آن از بین برود. 

یکی دیگر از خطرات احتمالی معاملات انتقامی این است که شما اعتماد خود را به عنوان یک معامله گر از دست خواهید داد. حفظ مجموعه ای از ضررهای سنگین می تواند سطح اعتماد به نفس شما را به شدت کاهش دهد، این نوع تجربه می تواند روزها با شما بماند.

در اصل معامله انتقام از بازار مشابه یک قطار هوایی هیجان انگیز بوده که در ابتدا شروع به پر شدن از امید می کند اما بالاخره بازار علیه شما می چرخد و ناامیدی شروع می شود. بدترین قسمت این است که در آینده، فقط موجودی حساب شما نیست که باید به آن فکر کنید، اعتماد به نفس شما هم از بین رفته است. 

پس معامله کردن بر اثر احساسات هر گز ایده خوبی نبوده و باید برای انجام معامله از استراتژی های اثبات شده استفاده کنید. 

چگونه می توان احساس انتقام از بازار را نادیده گرفت؟

احساس انتقام از بازار

حقیقت این است که نادیده گرفتن انگیزه برای انتقام از بازار می تواند سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. در اینجا برخی از روش های اثبات شده برای جلوگیری از معاملات احساسی و جلوگیری از خسارت های ناشی از آن آورده شده است که در ادامه به به بررسی آن می پردازیم.

راه رفتن

راه رفتن شاید چالش برانگیزترین راه برای جلوگیری از معاملات انتقام جویانه باشد، اما در عین حال، منطقی ترین راه حل نیز هست. به راحتی از انجام معامله منصرف خواهید شد. اگر حد ضرر خود را از قبل تعیین کرده اید و باعث تحریک می شود، ضرر را در پیش بگیرید و توجه خود را به مسائل مهم دیگر آن روز معطوف کنید.

هنگام معامله در یک بازار بسیار ناپایدار مانند فارکس، این کار بسیار چالش برانگیز است. تا آنجا که ممکن است به این ایده عادت کنید که ضررها در بازار اجتناب ناپذیر است. این را در استراتژی معاملاتی خود لحاظ کنید تا بتوانید هنگام وقوع آن، خونسردی خود را به خوبی حفظ کنید.

استراتژی های خود را به خاطر بسپارید

یکی از استراتژی های معاملاتی که باید انجام دهید این است که یک نقشه راه ایجاد کنید تا به شما در حرکت در بازار کمک کند اما بهتر است به آن پایبند باشید. مشکلی نیست که بعد از حفظ ضرر در بازار احساس عصبانیت کرده اید اما نباید هرگز کار عجولانه ای انجام دهید. در عوض زمان آن رسیده است که با مرور استراتژی های خود تمرکز داشته و ببینید که زمینه هایی وجود دارد که می توانید از طریق آن استراتژی خود را بهبود ببخشید. تلاش کنید نقاط ورود و خروج خود را کنترل کرده و نمودارها را مجددا مورد بررسی قرار دهید، اما هر گز به فکر انجام معاملاتی نباشید که انتقام از بازار بگیرید. 

از اشتباهات خود درس بگیرید

برای درک ماهیت ضررهای خود، وقت بگذارید و از این طریق می توانید از تکرار اشتباه دوباره جلوگیری کنید. از این طریق می توانید در معاملات آینده خود الگوهای مشابه را تشخیص دهید. این استراتژی بسیار ساده است، اما اغلب معامله گران به آن پایبند نیستند. 

عوامل محرک معامله خود را شناسایی کنید

هر معامله گر به احتمال زیاد دارای مجموعه ای از محرک ها است که فرد را وادار به اقدام غیر منطقی می کند. برخی از این محرک ها حتی می توانند کاملاً بی ارتباط با معاملات باشند. وقتی این محرک ها را می شناسید، می دانید چگونه آنها را پیش بینی کرده و در بازار برخورد کنید.

شاید شما فقط یک روز سخت را سپری کرده و این تنها ضرر معاملاتی شما در آن روز باشد. اگر در حال حاضر در معرض احساسات منفی هستید، بهتر است بعد از معامله خود استراحت کرده و هیچ گونه معامله ای انجام ندهید و زمانی شروع به انجام معامله کنید که توانایی کنترل این احساسات منفی را داشته باشید. 

چگونه می توان استراتژی خود را در معاملات حفظ کرد؟

حفظ استراتژی ها در معاملات بازار

انجام معامله بدون داشتن استراتژی، عملکرد ضعیفی در پی خواهد داشت. بنابراین در این قسمت نکاتی را ارائه خواهیم کرد که به شما در حفظ استراتژی در معاملات کمک خواهد کرد.

  • تلاش کنید به روال معاملاتی خود پایبند باشید. این روند می تواند تبدیل به یک عادت شده که روند معاملات در بازار را تعیین می کند.
  • از روش های معاملاتی اثبات شده منحرف نشوید. خوب است در برخی از مواقع، شانس خود را برای دریافت نتیجه امتحان کنید، اما این کار را برای معاملات کوچک خود که احتمال ضرر آن پایین است امتحان کنید. 
  • سعی کنید همیشه از اخبار درست بازار اطلاع داشته باشید. در این حوزه، تعداد زیادی گروه های خبری وجود دارند که می توانند به راحتی تمرکز شما را تحت تاثیر خود قرار دهند و شما را به سمت معامله های غیر منطقی تشویق کنند. 
  • این نکته را در نظر داشته باشید ضررها اجتناب ناپذیر هستند، حتی بهترین معامله گران نیز ممکن است دچار ضررهای سنگینی از بازار شوند اما تنها تفاوتی که دارند این است که این دسته از افراد تلاش نمی کنند که از بازار انتقام بگیرند. 

نتیجه گیری:

کنترل حس انتقام از بازار بخش بزرگی از موفقیت در بازارهای ارز دیجیتال محسوب می شود. چنانچه هر معامله گری که بتواند بیش از چند روز در بازار بماند و ضررهای حاصل از بازار را تحمل کند، در اصل سیستمی دارد که به آنها کمک می کند تا کنترل این شرایط برای وی آسان باشد. پس مهم ترین روشی که می تواند در کنترل این حس به شما کمک کند، داشتن یک استراتژی هدفمند است. 

منبع سایت استاد علیرضا محرابی



:: برچسب‌ها: مفهوم انتقام از بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()