نوشته شده توسط : علی محمدی پور

چگونه متوجه می شوید که تراکنش ارز دیجیتال شما در شبکه بلاک چین انجام شده است یا خیر؟ در دنیای ارزهای دیجیتال، این امر از طریق ثبت تراکنش ها در بلاک چین امکان پذیر است. شناسه تراکنش ارزهای دیجیتال که با نام TXID شناخته می شود، بسیار مهم است. بنابراین این مطلب را که در مورد اینکه TXID چیست و نحوه پیگیری تراکنش با آن چگونه است را تا انتها دنبال کنید.

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟

شناسه تراکنش (TXID) یا هش تراکنش یک رشته منحصر به فرد از کاراکترها است که به هر تراکنش تأیید شده و به زنجیره بلوکی اضافه می شود. به عبارت دیگر، TXID یک شماره شناسایی است که هر تراکنش روی بلاک چین را برچسب گذاری می کند. با TXID، می توانید تاریخچه سپرده و برداشت خود را جستجو کنید. TXID یا شناسه تراکنش، یک شماره منحصر به فرد ۶۴ کاراکتری است که در تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال استفاده می ‌شود، به طور خودکار به هر تراکنش رمزنگاری اختصاص داده شده و از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است. این شناسه می تواند برای تأیید اطلاعات اولیه تراکنش، مانند مبلغ ارسال شده، تاریخ انتقال، آدرس ارسال/دریافت و تعداد تأییدیه های شبکه ای که تراکنش دریافت کرده است، مفید باشد.

به عنوان مثال، این TXID اولین تراکنش بیت کوین ارسال شده توسط ساتوشی ناکاموتو به هال فینی (hall fineey) است:

f4184fc596403b9d638783cf57adfe4c75c605f6356fbc91338530e9831e9e16

و این TXID تراکنش معروف پیتزا بیت کوین است:

cca7507897abc89628f450e8b1e0c6fca4ec3f7b34cccf55f3f531c659ff4d79

شما می‌توانید این تراکنش ‌ها را خودتان با کپی کردن TXID در یک کاوشگر بلاک بیت‌ کوین، مانند blockchain.com، blockchair.com یا بسیاری کاوشگرهای دیگر، جستجو کنید.

باید بدانید هنگام انجام تراکنش در شبکه بیت کوین، دانستن نحوه حرکت از طریق کاوشگر بلاک ضروری است. block explorer یا کاوشگر بلاک به عنوان یک دفتر کل عمومی عمل می کند که به کاربران اجازه می دهد هر تراکنش و آدرسی را که تا به حال در شبکه بیت کوین شرکت کرده یا وجود داشته است را ببینند. با استفاده از کاوشگر بلوک، می توانید بلافاصله آخرین بلوک های استخراج شده و تراکنش های موجود در آنها را مشاهده کنید.

لحظه ای که یک تراکنش موفق در شبکه بیت کوین انجام می دهید، مثلاً از کیف پول سخت افزاری به صرافی، یک شناسه تراکنش دریافت خواهید کرد. هر تراکنش در شبکه بیت کوین TXID منحصر به فرد خود را دارد و همانطور که گفته شد شما می توانید از این TXID برای ردیابی تراکنش در بلاک چین استفاده کنید.

یا هنگامی که ارز دیجیتال را از یک صرافی متمرکز (CEX) مانند بایننس برداشت می کنید، پلتفرم TXID تراکنش برداشت شما را به شما نشان می دهد. در بایننس، می ‌توانید این شناسه را در صفحه تاریخچه تراکنش‌ های خود پیدا کنید. اگر برای یک برداشت معین روی TXID کلیک کنید، شما را به تراکنش مربوطه در کاوشگر بلاک آن بلاک چین می برد.

اگر وجوهی را به آدرس اشتباهی (یا بلاک چین) ارسال می کنید، شناسه TXID در تاریخچه برداشت شما برای شروع به بررسی اینکه آیا می توانید وجوه خود را بازیابی کنید ضروری است. با این حال، این موضوع تضمینی نیست و بهتر است با پشتیبانی در پلتفرمی که در حال خروج از آن هستید تماس بگیرید.

چرا دانستن شناسه تراکنش (TXID) مهم است؟

چرا دانستن شناسه تراکنش (TXID) مهم است؟

در مواردی که تراکنش با تاخیر مواجه می شود، مانند خریدهای آنلاین، می توانید وضعیت تراکنش را با استفاده از TXID پیگیری کنید. این روش یکی از سریع ترین راه ها برای بررسی وضعیت تراکنش شما در نظر گرفته می شود.

همچنین،TXID می تواند به عنوان مدرکی مبنی بر انتقال وجه به آدرس عمومی دیگری باشد. با تایپ TXID در خدمات تراکنش بلاک چین، می توانید بررسی کنید که آیا وجوه با موفقیت ارسال شده است یا خیر.

بلاکچین اکسپلورر همچنین کارمزد تراکنش ها را به شما نشان می دهد. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کارمزد تراکنش دریافت کنید.

علاوه بر این، اشتراک‌ گذاری TXID امن است، زیرا هیچ اطلاعات شخصی را فاش نمی‌ کند. به لطف ناشناس بودن نسبی تراکنش‌ های بلاک چین، تنها اطلاعات عمومی مبلغ انتقال، تاریخ انتقال و آدرس‌ های درگیر در تراکنش است.

هنگام امضای یک تراکنش، در واقع این TXID است که امضا می شود. امضای TXID تضمین می کند که اگر بخشی از تراکنش تغییر کند، شناسه تراکنش تغییر می کند و امضا نامعتبر می شود.

از نظر فنی، TXID یا شناسه تراکنش همیشه هش کل تراکنش نیست. از آنجایی که یک امضا نمی تواند خودش را امضا کند، امضاها در TXID گنجانده نمی شوند و بنابراین آن ها را می توان گاهی اوقات بدون اینکه باطل شوند پس از ایجاد شدن تغییر داد. قبل از SegWit، اجازه داده می شد که یک TXID پس از امضای تراکنش تغییر کند، مشکلی به نام چکش‌ خواری تراکنش.

استفاده از شناسه تراکنش

تمام تراکنش‌ های روی بلاک چین در دسترس عموم هستند. پس از پرداخت یا انتقال سکه به آدرس دیگری، تراکنش پخش می شود و شناسه Tx نیز تولید می شود. با استفاده از شناسه تراکنش می توان به راحتی وضعیت یک تراکنش را ردیابی کرد. آنها با کل جزئیات انتقال مانند: آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مبلغ کل ارسال، تاریخ انتقال، ارتفاع بلوک، هزینه های پرداخت شده و تعداد تاییدیه ها آشنا می شوند.

گفته شد که شناسه تراکنش ها حاوی اطلاعات شخصی نیستند، بنابراین اشتراک گذاری آن کاملاً ایمن است. اما این هش تراکنش ها و شناسه ها چگونه مفید هستند؟ همانطور که گفتیم از بسیاری جهات مفید است: به عنوان مثال می توانید این اطلاعات را با ارائه دهنده خدمات به اشتراک بگذارید تا آنها از وضعیت انتقال مطلع شوند. برای تأیید موفقیت آمیز بودن تراکنش، می توانید شناسه تراکنش خود را با معامله گر به اشتراک بگذارید و بسیاری از سناریوهای دیگر وجود دارد که ممکن است به این شناسه تراکنش نیاز داشته باشید.

نحوه بررسی وضعیت تراکنش ارزهای دیجیتال در بلاک چین توسط TXID

هنگامی که ارزهای رمزنگاری شده را واریز یا برداشت می کنید، گاهی اوقات نمی توانید وجوه را در حساب مربوطه دریافت کنید. همانطور که گفتیم در شرایطی مانند این، باید وضعیت تراکنش در بلاک چین را با استفاده از شناسه تراکنش (TXID) بررسی کنید.

به عنوان مثال، اگر از طریق بایننس واریز یا برداشت می کنید، می توانید وضعیت تراکنش را مستقیماً در پلتفرم بایننس بررسی کنید. به حساب Binance خود وارد شوید و به [Wallet] - [Overview] - [Transaction History] بروید. برای مشاهده وضعیت تراکنش خود می توانید روی رکورد تراکنش و پیوند TXID کلیک کنید.

نحوه بررسی txid در بایننس

txid در بایننس

براساس شبکه ای که برای تراکنش انتخاب کرده اید، به صفحه کاوشگر بلاک چین مربوطه هدایت می شوید. به عنوان مثال، اگر از شبکه اتریوم (ERC-20) برای تراکنش خود استفاده کنید، به Etherscan هدایت خواهید شد. اگر از زنجیره هوشمند Binance (BEP-20) استفاده می کنید، به BscScan هدایت می شوید.

مثال‌های زیر برخی از وضعیت‌های انتقال معمولی را در چند شبکه رایج نشان می‌دهند، که به شما کمک می‌کند دلایل دریافت نشدن وجوه و کارهای بعدی را پیدا کنید.

1. اتریوم (ERC-20) و زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20)

لطفاً توجه داشته باشید: وضعیت واریز و برداشت در شبکه اتریوم و شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بسیار مشابه است. برای بررسی وضعیت تراکنش در هر دو شبکه می توانید به اسکرین شات های زیر مراجعه کنید.

1.1 اگر وضعیت "شکست "(Fail)" باشد، به این معنی است که تراکنش ناموفق بوده است.

بررسی وضعیت شناسه تراکنش در شبکه اتریوم

ممکن است لازم باشد با فرستنده تراکنش یا پلتفرمی که درخواست برداشت را آغاز کرده اید تماس بگیرید. گیرنده یا پلتفرمی که به آن واریز می کنید نمی تواند در این شرایط به شما کمک کند.

برای مثال، اگر در حال واریز به بایننس هستید و وضعیت تراکنش «شکست» را در بلاک چین نشان می‌دهد، لطفاً با پلتفرمی که انتقال را آغاز کرده‌اید، تماس بگیرید. اگر از بایننس خارج می‌شوید و با شکست مواجه می‌شوید، می‌توانید برای دریافت کمک با پشتیبانی مشتری بایننس تماس بگیرید.

1.2 اگر وضعیت "Dropped & Replaced" باشد، به این معنی است که تراکنش با تراکنش جدیدی با کارمزد گس بالاتر به دلیل ازدحام شبکه جایگزین شده است.

وضعیت txid در شبکه اتریوم

می توانید برای دریافت TXID جدید با پلتفرمی که از آن برداشت می کنید یا با فرستنده تراکنش تماس بگیرید.

1.3 اگر وضعیت "موفقیت (Success)" باشد، به این معنی است که تراکنش کامل شده است.

txid در اتریوم

می توانید بررسی کنید که آیا وجه به حساب گیرنده رسیده است یا خیر. اگر در حال واریز به بایننس هستید و وضعیت بلاک چین "موفقیت" را نشان می دهد، اما وجوه دریافت نشده است، می توانید درخواست تجدید نظر را به دنبال دستورالعمل های نحوه بازیابی سپرده ای که با بازیابی سلف سرویس وارد نشده است ارسال کنید.

2. شبکه بیت کوین

بررسی وضعیت TXIDدر شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین و بررسی TXID

اگر تراکنش به طور کامل در بلاک چین بیت کوین تأیید نشد، می توانید حداقل تعداد تأییدیه های مورد نیاز از بلاک چین را بررسی کنید (لطفاً توجه داشته باشید که تعداد تأییدیه های مورد نیاز ممکن است تغییر کند). لطفا صبورانه منتظر بمانید تا تایید شود.

پس از تأیید کامل تراکنش، می‌توانید وجوه موجود در حساب گیرنده یا پلتفرمی را که به آن واریز می‌کنید بررسی کنید.

3. Tron (TRC-20)

اگر وضعیت تراکنش "تأیید شده یا CONFIRMED" باشد اما نتیجه "شکست یا FAIL" باشد، به این معنی است که تراکنش انجام شده است، اما وجوه را نمی توان به آدرس گیرنده واریز کرد. لطفاً برای دریافت کمک با فرستنده یا پلتفرمی که از آن انصراف می دهید تماس بگیرید.

وضعیت شناسه تراکنش در شبکه ترون

اگر وضعیت تراکنش "تأیید شده" باشد و نتیجه "موفقیت یا SUCCESS" را نشان دهد، به معنای موفقیت آمیز بودن تراکنش است. می‌توانید بررسی کنید که آیا وجه به حساب گیرنده رسیده است یا به پلتفرمی که به آن واریز می‌کنید.

بررسی وضعیت شناسه تراکنش txid در شبکه ترون

چگونه شناسه تراکنش (TXID) ارزهای دیجیتال خود را در Blockchain Explorer بررسی کنیم؟

در ادامه به بررسی نحوه پیگیری TXID تراکنش بیت کوین می پردازیم. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای بررسی TXID خود از طریق وب دنبال کنید.

مرحله اول: مرورگر وب خود را باز کنید و به Blockchain Explorer بروید.

بررسی شناسه تراکنش (TXID) ارزهای دیجیتال در Blockchain Explorer

مرحله دوم: روی کادر جستجو کلیک کنید و آدرس کیف پول فرستنده را تایپ کنید.

شناسه تراکنش (TXID) در Blockchain Explorer

مرحله سوم: روی «همه بلاک چین ها» در کنار کادر جستجو کلیک کنید و بیت کوین را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید اتریوم و ارز بیت کوین کش را انتخاب کنید.

نحوه پیگیری تراکنش با TXID

مرحله چهارم: روی «جستجو» در سمت راست بالا کلیک کنید.

پیگیری تراکنش انجام شده با TXID

مرحله پنجم: لیستی از تراکنش های دیجیتالی نمایش داده می شود. هش یا TXID و همچنین تاریخ و زمان تراکنش را خواهید دید. روی رشته اعداد و حروف زیر هش کلیک کنید.

پیگیری تراکنش با TXID در بلاک چین

مرحله ششم: اکنون می توانید جزئیات کامل هش یا شناسه تراکنش (TXID) و اطلاعات تراکنش را مشاهده کنید.

پیگیری شناسه تراکنش (TXID) در بلاک چین



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

با رونق گرفتن بازی متاورس، کاردانو اولین پلتفرم متاورسی خود را تحت عنوان پاویا (Pavia) ارائه کرده است. Pavia Crypto یک بازی NFT Metaverse می باشد که به دنبال به چالش کشیدن غول های متاورس کریپتو مانند Sandbox Crypto و Decentraland است. در این مقاله قصد داریم به بررسی پاویا اولین پلتفرم متاورسی کاردانو بپردازیم.

اولین پلتفرم متاورسی کاردانو، پاویا (Pavia) چیست؟

پلتفرم متاورسی کاردانو، پاویا (Pavia) چیست؟

پلتفرم Pavia به عنوان پلتفرم متاورسی کاردانو است که در سال 2021 بر روی بلاک چین کاردانو ساخته شده است. این پروژه در اکتبر 2021 اولین مرحله فروش قطعات زمین را با رعایت توزیع عادلانه به صورت تصادفی اعلام کرد. یک ماه بعد، به دلیل تقاضای بالای جامعه، دومین فروش LAND را راه اندازی کرد و تمام قطعات زمین فهرست شده را به فروش رساند. افرادی که با کاردانو سر و کار دارند، احتمالا ریاضی دان بزرگ قرن 15، ریجرولامو کاردانو را که بلاک چین کاردانو از نام او الهام گرفته شده است، را می شناسند. او در پاویا ایتالیا و در سال 1501 متولد شده است. محل و تاریخ تولد او الهام بخش نام پروژه یعنی پاویا و تاریخ ادغام آن می باشد. این پروژه با موفقیت قطعات زمین را در دو مرحله فروش توانسته به فروش برساند:

اولین فروش LAND پاویا

یک ماه پس از ادغام شرکت پاویا، اولین فروش LAND انجام شد. در اکتبر 2021، این وب سایت راه اندازی شد و فروش LAND صورت گرفت. در اولین موج فروش، مجموعا 29000 قطعه زمین NFT فروخته شد. تبلیغات متاورس آنقدر قوی بود که تیم مجبور شد دومین فروش LAND را پس از درخواست‌های مکرر اعضای جامعه، انجام دهد.

دومین فروش LAND پاویا

در 24 نوامبر 2021، دومین فروش LAND صورت گرفت که در مجموع 31000 قطعه زمین NFT به فروش رسید. در این مرحله از فروش، قیمت منصفانه 45 واحد ADA برای هر LAND در نظر گرفته شده است. کاربران می توانند حداکثر 30 قطعه زمین را به ارزش 1350 کاردانو خریداری نمایند و همچنین حداکثر دارایی محدود به 1000 است.

با وجود شباهت های زیادی که بین قطعات زمین پاویا در متاورس و دیسنترالند وجود دارد، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. ابعاد هر قطعه زمین در پاویا، 16×16×20 می باشد. همچنین ارتفاع هر قطعه زمین ثابت می باشد و در صورتی که کاربران قطعات زمین مجاور را داشته باشند، ارتفاع آن نیز افزایش می یابد. برای درک عمیق تر می توان به این مطالب اشاره کرد:

PLP: تعداد قطعات زمین پاویا را در مجاورت یکدیگر نشان می‌دهد.

20×(PLP+1): ارتفاع بر حسب متر

20×(PLP+9) برابر 180 متر

نمونه‌ای از این می‌تواند یک ملک 3×3 باشد.

هر زمین در پاویا، جهت منحصر به فرد کردن قطعات زمین متاورس، دارای شناسه اختصاصی CNFT است که مطابق مختصات درون شبکه پاویا می باشد.

املاک در پاویا

خرید املاک در پلتفرم متاورسی کاردانو، پاویا

با ترکیب مجموعه ای از قطعات زمین مجاور هم، املاک تشکیل می شود. هر ملک در پلتفرم پاویا باید به شکل مربع و یا مستطیل و با ابعاد حداقل 3×3 باشد. در صورتی که 9 قطعه زمین و یا بیشتر توسط افراد در یک معامله واحد در حین فروش زمین، خریداری شود، تقریباً 33٪ این احتمال وجود دارد که بتوانند یک ملک با زمین های مجاور کسب کند.

آموزش خرید زمین در متاورس پاویا

کاربران با مراجعه به صفحه Cardano NFT Marketplace می توانند اقدام به خرید زمین در پاویا کنند. کاربران با انتخاب پاویا در فیلتر پروژه، می توانند قطعات زمین در بازار را ببینند. کاربران می توانند پس از قرار دادن پیشنهاد خود، با استفاده از رمز ارز کاردانو، آن را مستقیما خریداری نمایند. این احتمال وجود دارد که در آینده بتوان با استفاده از توکن بومی پاویا، قطعه های زمین را خریداری کرد. در حال حاضر خرید زمین در پروژه های متاورس یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری می باشد.

ارز دیجیتال پاویا چیست؟

پلتفرم پاویا به عنوان پلتفرم متاورسی کاردانو، دارای یک توکن بومی تحت عنوان PAVIA می باشد که به محض فعال شدن این شبکه در سال 2022، تبدیل به رمز ارز آن خواهد شد. کاربردهای این کوین عبارتند از استفاده برای خرید قطعات زمین، آیتم های دیجیتال درون متاورس و NFT.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد از این کوین، به عنوان یک روش پرداخت در بازار CNFT.io یا همان بازار NFT کاردانو استفاده شود.

ایردراپ PAVIA

بین افرادی که اقدام به مشارکت و یا خرید قطعه زمین در فازهای فروش کرده اند، ایردراپ PAVIA توزیع خواهد شد. این ایرداپ دو مرحله ای می باشد و به مالک های زمین که این ارز دیجیتال را دریافت کرده اند، پیشنهاد می شود که تا راه اندازی این پلتفرم، PAVIA را هولد کنند. در پاویا، مالک های زمین می توانند در ازای هر قطعه، 8333 ارز دیجیتال پاویا را دریافت کنند.

نحوه خرید PAVIA

این رمز ارز را می توان در اولین صرافی غیر متمرکز در بلاک چین کاردانو، یعنی صرافی SundaeSwap خریداری کرد.

ویژگی های اصلی متاورس پاویا در کاردانو

ویژگی های اصلی متاورس پاویا در کاردانو

پاویا به عنوان اولین پلتفرم متاورسی کاردانو، ویژگی های منحصر به فرد و متمایز کننده ای دارد که باعث رشد آن در آینده می شود. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

آواتار در پاویا

ظاهر کاربران در بازی یا همان تصویری که کاربران خود را در بازی می بینند، آواتار نام دارد. پلتفرم پاویا همانند دیسنترالند به کاربران خود این امکان را می دهد که با استفاده از ترکیب آناتومی بدن، سر، مو، پوست و لباس، بتوانند آواتار خود را ایجاد کنند. این تیم به دنبال این است که با ایجاد قابلیت تعامل آواتارها، این امکان را در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند در چندین بازی و برنامه از جمله متاورس پاویا، از یک آواتار استفاده کنند. این قابلیت تعامل از طریق مشارکت با readyplayer.me امکان پذیر خواهد بود.

شماره شناسه (Policy ID) پاویا

در پلتفرم پاویا یک کلید امن برای شناسایی اصالت قطعات زمین وجود دارد که همان شناسه پاویا می باشد. کاربران باید پیش از خرید در بازار CNFT، اقدام به چک کردن شماره شناسه قطعه زمین پاویا کنند. 

Policy ID: 4bf184e01e0f163296ab253edd60774e2d34367d0e7b6cbc689b567d، یک نمونه از شماره شناسه پاویا می باشد.

نقشه

این پلتفرم دارای نقشه متاورس خاص خود می باشد که به مالکان برای شناسایی مکان خود در بازی کمک می کند. کاربران می توانند پس از پیدا کردن محل مورد نظر خود، به آن محل برسند. صاحبان زمین های مربوطه به صورت برجسته، در این نقشه ها نمایش داده می شوند.

بازار

پاویا نیز مانند هر متاورس دیگری دارای بازار مخصوص به خود است. بازار CNFT از پاویا پشتیبانی می کند. در این بازار می توان آیتم های بازی را خرید و فروش کرد.

آیا متاورس و ارز دیجیتال پاویا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

افرادی که فرصت سرمایه گذاری در پروژه های متاورس مانند سند باکس و دیسنترالند را از دست داده اند، می توانند از فرصتی که این پلتفرم متاورسی کاردانو در اختیار آنها قرار داده است، استفاده کنند و با قیمت نسبتا پایینی در مقایسه با دیسنترالند زمین هایی را در بازار کاردانو خریداری کنند. بنابراین پاویا به عنوان پلتفرم متاورسی کاردانو راهی برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

یکی از عناوین پرطرفدار در صنعت ارز دیجیتال، توکن SocialFi بوده که به طور مداوم در حال رشد و شکوفایی است. بعد از سال 2020 دیفای به صورت رسمی فعالیت خود را تحت تاثیر مفاهیم اقتصاد آزاد و روش‌های استخراج نقدینگی شروع کرد و SocialFi نیز از «Finance + Society» به «Social + DeFi» تبدیل شده است.

این توکن که مخفف "مالی اجتماعی" است، به ترکیب شبکه های اجتماعی و امور مالی در بلاک چین اشاره دارد. SocialFi یک ویژگی خاص دارد که غیرمتمرکز و باز بوده و توسط کاربر کنترل می شود. پس از دوران DeFi، NFTFi و GameFi منفجر شدند و SocialFi ایجاد شد که مورد استقبال جامعه بود. در واقع، در نیمه اول سال 2021، پروژه های جدید بیشتری با مفهوم این توکن در این رقابت شرکت می کنند.

بررسی ویژگی های اکوسیستم SocialFi

بررسی ویژگی های اکوسیستم SocialFi

توکن های شخصی:

• RAC :RAC توکنی است که توسط طرفداران برنده جایزه Grammy DJ RAC (André Allen Anjos) تولید شده و مبتنی بر شبکه اتریوم است. دارندگان توکن RAC اجازه دسترسی به کانال انحصاری Discord را خواهند داشت و فرصت دریافت ایردراپ و اطلاع قبلی از محتوای اعلام نشده را خواهند داشت. علاوه بر این، دارندگان مقدار مشخصی از RAC می‌توانند در امتیازات انحصاری، مانند راه‌اندازی محصولات انحصاری سازمان‌دهی شده توسط RAC در بازارهای محصولات دیجیتال مانند Zora یا SuperRare شرکت کنند.

• ROLL: رول یکی از پلتفرم های صدور توکن اجتماعی است. طبق مدل انتشار پلتفرم، رول توکن‌های ERC-20 را از طرف کاربران تولید می‌کند، یعنی توکن‌های اجتماعی شخصی را برای سازندگان محتوا صادر می‌کند. عرضه هر توکن Social، حدودا 10 میلیون است که 2 میلیون آن مستقیماً در اختیار سازندگان محتوا قرار می‌گیرد، 1.2 میلیون اشتراک به پلتفرم Roll انتقال داده شده و بقیه به صورت خطی هر روز باز می‌شوند. ROLL همچنین یک بستر ذخیره سازی و معامله را فراهم می کند. در حال حاضر، 200 سازنده محتوا توکن های خود را از طریق ROLL منتشر کرده اند.

• Whale: یک توکن خصوصی شناخته شده است که توسط خریداران فردی WhaleShark براساس پلتفرم رول راه اندازی شده است. ارزش توکن های آن براساس دارایی های NFT است که توسط خود WhaleShark نگهداری می شود و ارزش گذاری را می توان در NonFungible.com بررسی کرد. Whale ماهانه 50,000 توکن برای دریافت NFT، اهدا به هنرمندان، پرداخت حقوق تیم، فعالیت های اجتماعی و موارد دیگر اختصاص می دهد و می توانید آنها را از طریق Discord، یکی از بسترهای اجتماعی اصلی در خارج از کشور ضبط کنید. علاوه بر این، سازندگان می‌توانند با قرار دادن آثار NFT خود، WHALE کسب کنند و همچنین می‌توانند آثار خود را در Open Sea for Whale بفروشند.

• RALLY: رالی یک پلتفرم توزیع توکن خصوصی نسبتاً اولیه و محبوب است که بر بازسازی رابطه بین سازندگان و طرفداران متمرکز شده است. سازندگان می توانند توکن های شخصی خود را برای توکن سازنده ایجاد و صادر کنند یا می توانند مستقیماً NFT را در RALLY برای معامله ضرب کنند. توکن سازنده به عنوان یک اعتبار واجد شرایط است که به دارنده اجازه می دهد از مزایایی مانند دسترسی به انجمن خصوصی Discord سازنده، خرید کالاهای خاص و غیره بهره مند شوند. RLY، توکن حاکمیتی بومی برای پلتفرم RALLY، می‌تواند برای خرید Creator Coin استفاده شود و می‌توان آن را با هر توکن دیگری در اتریوم مبادله کرد. RLY در آوریل عمومی شد و در 3 آوریل به 1.38 دلار رسید. در حال حاضر، RLY برای استخراج نقدینگی در Uniswap و Balancer در دسترس است.

توکن های انجمن

توکن های انجمن

•Mirror.xyz: یک پلتفرم انتشار محتوا با تمرکز بر مقالات و NFTها است. مقاله ها یا ورودی هایی که توسط Mirror.xyz نشان داده می شوند، می توانند به صورت متن یا تصویر، ویدیو و یا NFTهایی تعبیه شده باشند. زمانی که مقاله ای را منتشر می کنید، به صورت خودکار یک NFT ایجاد می کند که می تواند برای معامله استفاده شود و مقاله به صورت دائم در Arweave ذخیره می شود.

دوستان با مزایا(Friends with benefits): FWB نوع جدیدی از دائو با حاکمیت FWB است. در ابتدا به عنوان یک سرور برای Discord تاسیس شد، اما به یک شهر دیجیتال وب 3.0 با حدود 2000 عضو، یک استودیو و سایر ماژول ها تبدیل شده است.

دوره ارز دیجیتال

توکن های پلتفرم اجتماعی

Audius، یک پروتکل پخش غیرمتمرکز مبتنی بر موسیقی که بر تراکنش‌ های بین نوازندگان و شنوندگان تمرکز دارد. توکن حاکمیت پلتفرم AUDIO است که می تواند برای وثیقه، قفل کردن و اداره جامعه استفاده شود. این در حال حاضر روی بایننس، Uniswap و FTX کار می کند.

مشکلاتی که SocialFi باید حل کند

در عصر وب 2.0، اپراتورهای بزرگ شبکه های اجتماعی داده های کاربران شبکه های اجتماعی را کنترل می کنند. آنها از داده های اجتماعی اولیه برای سود استفاده می کنند و سود کمی برای کاربران ندارند. در این قسمت مشکلات اصلی شبکه های اجتماعی سنتی که SocialFi قصد دارد آنها را حل کند آورده شده است:

1. انتساب حقوق داده: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تا حد امکان داده‌های کاربر را از طریق شبکه‌های پلتفرم خود و از اشخاص ثالث جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند که سپس به آنها تعلق دارد. SocialFi امیدوار است از فناوری بلاک چین استفاده کند تا مجموعه داده های کاربر را شفاف و غیرقابل جعل کند.

2. توزیع سود: به طور کلی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی از طریق فروش تبلیغات براساس ترافیک کاربرانشان درآمد کسب می کنند. این پلتفرم از ترافیک و تعامل بیشتر در قالب میلیاردها درآمد تبلیغاتی سود می برد، در حالی که کاربران فقط از طریق استفاده از این پلتفرم سود می برند.

3. حریم خصوصی و امنیت: در یک شبکه اجتماعی سنتی، تمامی ثبت حساب ها مستلزم این است که اطلاعات کاربر مانند شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و ... در برنامه ذخیره شود. SocialFi مبتنی بر فناوری بلاک چین است و ماهیت ناشناس اطلاعات شناسایی کاربر به محافظت از حریم خصوصی و امنیت کمک می کند.

فرصت ها و چالش های SocialFi

فرصت ها و چالش های SocialFi

وب 3.0 ارزش مالی را تغییر داده است و اکنون باعث ایجاد یک انقلاب شدید می شود. منطقی است که بپرسیم چگونه بلاک چین شبکه های اجتماعی را در آینده نزدیک مختل می کند و چه چالش هایی با آن مواجه است. 

  • انحصار نفوذ: این توکن اساسا بیانگر ارزش شخصی است و این ارزش به صورت بصری به صورت پولی بیان می شود. برای شرکت‌کنندگان از قبل موجود یا افراد مشهور با نفوذ، این امر به نوعی حقوق انحصاری آنها را برای ایجاد محتوا گسترش می‌دهد، در حالی که برای شرکت‌کنندگان یا کاربران بعدی که تأثیرگذاری کمتری دارند، شناسایی محتوای آنها اغلب دشوار است.
  • مدل جذب ارزش نیاز به بهبود دارد: پروژه در حال حاضر تعدادی کتاب برای ارزش آفرینی کاربران دارد. به طور معمول محتوا تولید می کنید و منتظر دریافت پاداش از طرفداران هستید. مورد دیگر، از مثال Write-to-Earn، شبیه مفهوم Play-to-Earn است، به این معنی که نویسندگان می توانند از طریق نوشتن پاداش کسب کنند. این مورد تقاضاهای زیادی برای مکانیسم الگوریتمی دارد و در صورتی که پلتفرم به روشی غیرمنطقی مانند Monaco Planet طراحی شود، لغو خواهد شد.

کلام آخر

به طور کلی، SocialFi یک پلتفرم با پتانسیل زیاد است و در عصر وب 3.0 به شدت در حال رشد است. با موقعیت هایی که این پلتفرم در حال حاضر دارد، حامیان بر این باورند که این یک پیشرفت بزرگ در دنیای فناوری و همچنین راه خوبی برای اطمینان از منافع شخصی کاربران در فضای مجازی است. این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک، این پلتفرم به بخش مهمی از اکوسیستم غیرمتمرکز Metaverse تبدیل شود.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

اسنپ شات (Snapshot) یا سیستم رای گیری غیرمتمرکز، یک ابزار رای گیری مبتنی بر سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز IPFS است که توسط بسیاری از پروژه های رمزنگاری برای نظرسنجی از پایگاه های کاربران خود استفاده می شود. در این مطلب در مورد اینکه اسنپ شات چیست و چه کاربردی در ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین دارد صحبت می کنیم. این سیستم توسط چندین شرکت در فضای DeFi برای کمک به نظرسنجی کاربران استفاده می شود. این پروژه از تکنیک ‌های امضای «خارج از زنجیره» استفاده می ‌کند تا هزینه رای ‌گیری کمتر شود. پروژه ‌های رمزنگاری همیشه در حال بررسی راه‌ های جدیدی برای برهم زدن دنیای اطراف خود هستند، از هنر، تا امور مالی، هوافضا و غذا. اخیراً، کریپتو نحوه مشارکت جوامع در شکل ‌دهی شرکت‌ ها را مختل کرده است.

سیستم رای گیری غیرمتمرکز اسنپ شات چیست؟

اسنپ شات چیست؟

اسنپ شات مکانی است که در آن پروژه ها می توانند پیشنهادهایی را برای مردم ایجاد کنند تا با استفاده از ارز دیجیتال رای دهند. در صنعت، به این فرآیند «سیگنال ‌گذاری رأی» می‌ گویند. به طور سنتی، رای دادن با استفاده از ارز دیجیتال معمولاً برای پردازش حرکت ارز از یک کیف پول به کیف دیگر هزینه دارد.

اما در اسنپ شات، به لطف استفاده هوشمندانه از شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز به نام IPFS، این اتفاق نمی افتد. از آنجایی که اسنپ شات از تأیید «درون زنجیره» استفاده نمی ‌کند، هر رأیی اساساً بدون هزینه است. این یک ابزار محبوب برای سازمان‌ های غیرمتمرکز (DAOs) است که می ‌خواهند با استفاده از فناوری بلاک چین نظر مخاطبان خود را جویا شوند.

به زبان خیلی ساده اسنپ شات دارندگان توکن را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به انجام تراکنش‌های واقعی، به تصمیمات سطح پروتکل رأی دهند، فقط امضا کردن با کلید شما کافی است. اسنپ شات به کسب و کارهای غیرمتمرکز کمک می کند تا کاربران خود را قادر سازند تا مسیر بعدی پروژه را شکل دهند.

بهتر است بدانید بیش از 1000 پیشنهاد پروژه در اسنپ شات وجود دارد.

دائو یکی از جهت ‌های کاربردی مهم بلاک چین است. اکثر پروژه های اکولوژیکی اتریوم، سازماندهی و مدیریت پروژه را از طریق DAO اجرا می کنند. با این حال، اگر عملیات DAO در اتریوم کاملاً مبتنی بر زنجیره باشد، هزینه‌های گس و نگهداری ارز، بزرگترین مانع بر سر راه راهبری دائو هستند.

براساس این وضعیت، Balancer در تلاش برای حل مشکل هزینه گس در رای گیری در زنجیره اتریوم، اسنپ شات را راه اندازی کرد: یک پلتفرم کاملا متن باز رای گیری حاکمیتی خارج از زنجیره.

اسنپ شات و بالانسر

اسنپ شات (Snapshot) یک ابزار رای گیری مبتنی بر سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز IPFS است. این سیستم توسط بسیاری از پروژه های رمزگذاری برای رای دادن به پایگاه کاربری خود استفاده می شود. بسیاری از شرکت ها در زمینه DeFi از آن برای کمک به نظرسنجی کاربران استفاده می کنند.

این پروژه از فناوری امضای "خارج از زنجیره" برای کاهش هزینه های رای گیری استفاده می کند. به طور سنتی، رای دادن با ارزهای رمزنگاری شده معمولاً برای مدیریت حرکت توکن ها مستلزم هزینه است.

اسنپ شات از لایه ای از مکانیزم امضای شبکه و IPFS استفاده می کند. حساب شبکه اتریوم را می توان با یک کلید خصوصی امضا کرد. پیام امضا شده را می توان در زنجیره انتخاب کرد یا خیر و پیام را می توان خارج از زنجیره تأیید کرد. می توانید رأی گیری خارج از زنجیره را اجرا کنید. بدون تأیید «درون زنجیره»، هر رأیی اساساً رایگان است.

شرکت هایی که مایل به استفاده از اسنپ شات هستند، تا زمانی که یک فایل پیکربندی در سرویس نامگذاری اتریوم دارند، مجازند آرای خود را در آن آدرس مشاهده کنند.

کاربران برای شرکت در رای گیری نیاز به یک آدرس کیف پول دارند که حاوی ارز دیجیتال مورد نیاز باشد. کاربران فقط باید کیف پول خود را به وب سایت Snapshot متصل کنند تا به هر پیشنهاد عمومی در وب سایت رأی دهند.

Snapshot از شبکه IPFS برای ایجاد و ذخیره آرا استفاده می کند. برای ایجادکنندگان رأی، این رأی‌ ها از طریق یک رابط ارائه می‌شوند، بنابراین آنها می‌ توانند موارد را در صورت وقوع ردیابی کنند. اسنپ شات شبیه یک تجمیع کننده حکمرانی به نظر می رسد، اما پس از ترکیب ابزارهای آراگون، ممکن است به یک راه حل حکومتی کامل تبدیل شود و مجموعه ابزاری کم هزینه و امن برای پروژه هایی با نیازهای حاکمیتی ارائه کند. این یک راه میانی سازنده در روند دستیابی به اهداف حاکمیت زنجیره ای فراهم می کند.

شکل گیری اسنپ شات

شکل گیری اسنپ شات

اسنپ شات توسط Snapshot Labs در آگوست 2020 ایجاد شد. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای پروژه ها و شبکه های بلاک چین وجود ندارد، 52 شبکه زنجیره ای عمومی (از جمله شبکه های آزمایشی) و نزدیک به 4000 پروژه پشتیبانی شده اند. همچنین به دلیل اینکه کاملا متن باز است، به این معنی است که می توان آن را در هر جهت توسعه داد.

این محصول از دادگاه آراگون به عنوان اوراکل برای ارزیابی درستی نتایج ارائه شده استفاده می کند. Aragon Agent مسئول اجرای روی زنجیره است.

پس از پایان رای گیری خارج از زنجیره، اقدامات مورد انتظار تایید شده توسط رای گیری به DAO روی زنجیره ارسال می شود. DAO یک برنامه جدید به نام Disputable Delay دارد که یک دوره قفل زمانی را قبل از انجام عملیات اعمال می کند. در طول این دوره قفل زمانی، هر کسی می تواند به دعوی اعتراض کند.

در آینده، آراگون سعی خواهد کرد با اسنپ شات (Snapshot) ادغام شود و راه حل رای گیری خارج از زنجیره را با اجرای روی زنجیره ترویج دهد. به آن اقدام خوش بینانه می گویند. بدون نیاز به انجام محاسبات گران قیمت روی زنجیره، کاربران می توانند مستقیماً نتایج خود را ارسال کرده و تضمین کنند. اگر کسی نتیجه را اشتباه ببیند، می تواند سوالی را مطرح کند، نتیجه ارسالی نادرست است و وثیقه را می توان برداشت.

در حال حاضر، اسنپ شات 4 میلیون دلار برای گسترش تجارت خود جمع آوری کرده است. صندوق سرمایه گذاری توسط 1kx رهبری می شود و شامل The LAO، MetaCartel Ventures، Gnosis، StarkWare، Coinbase Ventures، BoostVC، Scalar Capital، Fire Eyes DAO، LongHash Ventures و Coopérative Kleros است.

بخشی از بودجه جمع ‌آوری‌ شده برای تسهیل یکپارچه ‌سازی پس ‌زمینه و گنجاندن پلتفرم در کیت ‌های توسعه DAO مختلف مانند DeepDAO و Boardroom استفاده می ‌شود.

چگونه از Snapshot استفاده می کنید؟

برای شرکت هایی که به دنبال استفاده از اسنپ شات هستند، باید یک نمایه موجود در سرویس نامگذاری اتریوم یا ENS داشته باشند. پس از اینکه آنها آن نمایه را دریافت کردند، یک رکورد در ENS اضافه می کنند تا رای ها در آن آدرس قابل مشاهده باشند.

در همین حال، کاربران برای شرکت در یک نظرسنجی به آدرس کیف پول با ارز دیجیتال مورد نیاز نیاز دارند. برای مثال، در صفحه وب سایت Snapshot Decrypt، کاربرانی که یکی از NFT های آن را در کیف پولی مانند متامسک دارند، واجد شرایط رای دادن خواهند بود.

کاربران به سادگی کیف پول خود را به وب سایت Snapshot متصل می کنند و این امکان رای دادن به هر پیشنهاد باز در سایت را می دهد.

چه چیزی اسنپ شات را بسیار خاص می کند؟

Snapshot و بلاک چین

پروژه های رمزارزها به طور سنتی باید زیرساخت هایی را برای انجام این نوع نظرسنجی ها ایجاد کنند یا از روش های دیگر غیرمتمرکز استفاده کنند. این روش‌ ها هم زمان‌ بر هستند و هم می ‌توانند توسط طرف‌ هایی که ممکن است بهترین منافع پروژه را برای انحراف آرا در نظر نگیرند، به کار گرفته شوند.

تفاوت اسنپ شات این است که به پروژه‌ ها اجازه می‌ دهد متعهدترین اعضای خود را که ارز دیجیتال انتخابی خود را در اختیار دارند جستجو کنند و از آنها بخواهند که تصمیم بگیرند. این کار را با ارسال نکردن تراکنش ها به یک بلاک چین انجام می دهد.

در عوض، از شبکه IPFS برای ایجاد و ذخیره آرا استفاده می کند. این کار به اسنپ شات اجازه می دهد تا از یک بلاک چین برای ثبت واکنش مردم به یک نظرسنجی استفاده کند، بدون اینکه هزینه های معمول را متحمل شود. برای ایجادکننده نظرسنجی، این آرا از طریق یک رابط در دسترس قرار می‌ گیرند تا بتوانند اتفاقات را در حین وقوع ردیابی کنند.

چه کسی از اسنپ شات استفاده می کند؟

طیف گسترده ای از شرکت ها در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) وجود دارند که از سیستم نظرسنجی منحصر به فرد اسنپ شات استفاده کرده اند. برخی از این شرکت ها عبارتند از یونی سواپ، Balancer، Yearn، Bancor، The Graph، Aragon و غیره.

با Snapshot چه کاری می توانید انجام دهید؟

این سیستم برای گنجاندن طیف گسترده ای از نظرسنجی ها یا رای گیری ها طراحی شده است. مثلا، یک پروژه ممکن است از مخاطبان خود بخواهد که به ویژگی های جدید به عنوان بخشی از نقشه راه پروژه رای دهند.

به عنوان مثال، Uniswap از کاربران خود پرسید که اگر پروژه تحت نظارت قرار گرفت، آیا باید بودجه ای را برای ایجاد یک استخر دفاع قانونی اختصاص دهد. در نظرسنجی دیگری از کاربران پرسید که با وجوه خزانه خود چه باید بکند.

ماهیت اسنپ شات این است که به شرکت‌هایی که هدفشان تمرکززدایی است، اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون نیاز به واسطه‌های مزاحم، از کاربران خود نظرسنجی کنند که پروژه باید در کدام سمت حرکت کند.

آینده اسنپ شات

پروژه اسنپ شات (Snapshot) هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما شرکت ها در حال حاضر 1000 فضای فردی ایجاد کرده اند که جوامع می توانند برای رای دادن در مورد پیشنهادهای ارائه شده گرد هم آیند.

Snapshot کاملاً منبع باز است و به دیگران امکان می دهد در پروژه مشارکت کنند یا نسخه های جایگزین ایجاد کنند، به این معنی که می تواند در هر جهتی حرکت کند.

برای دریافت بهترین دوره ارز دیجیتال کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

گزارش شده است که وارن بافت، یکی از معتبرترین سرمایه گذاران جهان، بیت کوین را "احتمالاً مجذور سم موش (سم موش به توان دو)" توصیف کرده است. به عبارت دیگر وارن بافت، بیت‌ کوین را مرگ موش و پول نقد را موش می‌ داند. در این مطلب در مورد حکمت سرمایه گذاری وارن بافت در رمزارزها صحبت خواهیم کرد. رابطه وارن بافت و رمزارزها چندان خوشایند نیست و دیدگاه منفی نسبت به آن دارد. با این حال اگر به ارزهای دیجیتال معتقدید همین نگاه های انتقادانه نیز می تواند به شما در ادامه مسیر کمک کند.

اگرچه براساس اعتقاد به مرگ موش بودن بیت کوین از نگاه بافت، می توان با اطمینان گفت که این نابغه اوماها(Sage of Omaha)، طرفدار بیت کوین نیست، اما به عنوان یک سرمایه گذار کریپتو اشتباه می کنید که توصیه های او را در مورد سرمایه گذاری به طور کلی نادیده بگیرید. هنگامی که از دریچه رمزنگاری به آن توجه می شود، بسیاری از معروف ترین نقل قول های او در واقع توصیه های بسیار محکمی را ارائه می دهند. به این نکته توجه کنید که زمانی که یکی از معروفترین و باهوشترین افراد دنیا در مورد چیزی نظر می دهد یا انتقاد می کند یعنی بهتر است بیشتر در مورد آن تحقیق کنید.

بافت یکی از کارآفرینان و سرمایه گذاران موفق جهان است که سالها نامش به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شنیده می شود. وارن بافت که یکی از علاقه مندان به دنیای کسب و کار و کارآفرینی است از دوران نوجوانی وارد بورس شده است. وی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی و دارای ثروتی بیش از 100 میلیارد دلار است. بافت به خاطر جملات معروفش در حوزه کسب و کار و کارآفرینی و همچنین سرمایه گذاری و روانشناسی سرمایه گذاری نیز فرد شناخته شده ای در دنیا به حساب می آید. 

 

بافت و اولویت زمان

سرمایه گذاری وارن بافت در ارزهای دیجیتال

اگر قصد سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، یکی از مهم ‌ترین مفاهیمی که باید درک کنید، اولویت زمانی است. اما افرادی که ترجیحات زمانی کمی دارند، کسب رضایت کوتاه مدت را به تاخیر می اندازند تا از مزایای بیشتری در آینده برخوردار شوند.

Hodling اصطلاحی است که بیت‌ کوینرها برای تأخیر در خشنودی استفاده می ‌کنند. هودل کردن یعنی نگه داشتن بیت کوین به جای فروختن آن. این اصطلاح در مورد نادیده گرفتن نمودارهای قیمت روزانه و تنظیم زمان ترجیحی خود در آینده، اعتماد به ویژگی های بیت کوین به عنوان پول خوب و مزایایی است که به همراه خواهد داشت.

همه اینها دقیقاً با توصیه بافت در مورد سرمایه گذاری مطابقت دارد:

  • کسی امروز زیر سایه نشسته است، زیرا کسی مدتها پیش درختی کاشته است.

این در واقع نسخه‌ ای از ضرب‌المثل یونانی است که می‌ گوید: «جامعه زمانی بزرگ می‌ شود که پیرمردها درختانی را بکارند که می ‌دانند هرگز در سایه آن‌ها نخواهند نشست» و مستقیماً در مورد ترجیح زمان صحبت می ‌کند.

در واقع، این موضوع در بسیاری از مشهورترین نقل قول های بافت می گذرد و نشان می دهد که ذهنیت سرمایه گذاری او شباهت های بیشتری با منطق شکل گیری بیت کوین دارد. مثلا فکر کنید:

  • دوره مورد علاقه ما برای نگهداری و سرمایه گذاری برای همیشه است. 

    کانال تلگرام

  • فقط چیزی بخرید که در صورت تعطیلی بازار برای 10 سال، از نگهداری آن کاملاً خوشحال خواهید شد.

در اینجا فقط سهام را برای ارز دیجیتال مورد علاقه خود جایگزین کنید:

  • اگر به مدت 10 سال به نگه داشتن سهام فکر نمی کنید، حتی در مورد اینکه آن را برای مدت 10 دقیقه داشته باشید فکر نکنید.

وارن بافت و بی صبری

اولویت زمانی و Hodling با یکی دیگر از الگوهای مهم دیگر در جامعه کریپتوکارنسی مرتبط است: strong hand.

باز هم بافت کلمات قصار متعددی را به اشتراک گذاشته است که با strong hand meme مطابقت دارد. معروف ترین آن ها عبارتند از:

  • بورس وسیله ای برای انتقال پول از افراد کم حوصله به صبور است.

فقط کلمه سهام را با بیت کوین یا کریپتو جایگزین کنید و خودتان ببینید که به چه نتیجه ای می رسید.

بافت و ریسک و خطر کردن

وارن بافت و ریسک در ارزهای دیجیتال 

توصیف بافت از بیت کوین به عنوان سم موش به توان دو، ممکن است به این واقعیت نسبت داده شود که او تحقیقات کافی در مورد آن انجام داده است. DYOR (خودتان تحقیق کنید) یکی دیگر از الگوهای رمزنگاری کلیدی است و وقتی نوبت به فکر کردن در مورد ترید ارزهای دیجیتال می ‌رسد، منحنی دانش حتی تندتر است. یعنی باید عمیق تر در این مورد تحقیق کنید. 

tradingview

اگر آماده ورود نیستید زمان بگذارید تا بفهمید چه چیزهایی در مورد این اکوسیستم وجود دارد، بهترین رویکرد این است که به کاهش ریسک و تصمیمات دشوار در مورد نقاط ورود به بازار از طریق چیزی که به عنوان میانگین هزینه شناخته می شود فکر کنید.

  • اگر دوست دارید شش تا هشت ساعت در هفته روی سرمایه گذاری صرف کنید، این کار را انجام دهید.
  • ریسک از عدم آگاهی نسبت به کاری که انجام می دهید ناشی می شود. 

کارشناسان و آینده نگری

اگر به این نتیجه رسیدید که به قول بافت، «شش تا هشت ساعت» یا احتمالاً بیشتر، تحقیق در مورد تحلیل تکنیکال و اقتصاد کلان شما را راضی نمی کند، به این معنا نیست که به ‌طور خودکار باید به متخصصان مراجعه کنید. نظرات زیادی در رسانه های اجتماعی یافت می شود و شما باید مراقب باشید که به گفته های چه کسی ایمان دارید. در اینجا نیز بافت توصیه های شایسته ای دارد: 

کاربرد قراردادهای هوشمند

  • پیش بینی ها ممکن است چیزهای زیادی در مورد پیش بینی کننده به شما بگوید. اما آنها چیزی در مورد آینده به شما نمی گویند.

تعداد زیادی از افراد وجود دارند که درواقع پیامبران دروغین رمزارز هستند، بسیاری از آنها خوش نیت هستند اما آگاه نیستند، در حالی که بسیاری دیگر نه آگاه هستند و نه با نیت خوب، بلکه سعی می کنند شما را متقاعد کنند که اطلاعاتی دارند که ارزش هزینه کردن را دارد.

حقیقت این است که تلاش برای درک پویایی پیچیده بازار ارزهای دیجیتال، ناگزیر می ‌تواند ما را به سمت کسانی که احساس می‌ کنیم آگاه‌ تر هستند، یا بدتر از آن، بکشاند تا ببینیم با توجه به آینده نگری آن ها چه چیزی باعث حرکت قیمت می ‌شود.

بافت در اینجا نیز سخنان حکیمانه‌ ای دارد که قابل تامل است. فقط کافی است «کسب و کار» را با بیت کوین جایگزین کنید:

  • در دنیای تجارت، آینه عقب اتومبیل همیشه شفاف تر از شیشه جلو است.

وقتی باران طلا می بارد، سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق!

ارتباط وارن بافت و رمزارزها

اگرچه بسیاری از نقل قول‌ های وارن بافت در مورد داشتن احتیاط و عقل سلیم است، اما او به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل نشد تا زمانی که فهمید چه زمانی باید با هر دو دست به فرصت پیش آمده چنگ زد و آن را به دست آورد.

  • فرصت ها به ندرت پیش می آیند. وقتی باران طلا می بارد، سطل زیر آن بگذار نه یک قاشق. 
  • successful-iranian-trader

بسیاری از مردم قاطعانه بر این باورند که بیت ‌کوین طلای دیجیتال است، در حالی که اقتصاد رمزنگاری بسیار گسترده ‌تر از این مفهوم است، به طوری که انتقال ثروت بالقوه عظیمی را نشان می ‌دهد و صنایع کمی دست نخورده باقی مانده ‌اند که وارد صنعت ارزهای دیجیتال شوند.

اگر تحقیقات خود را انجام داده اید و به پتانسیل موجود در بیت کوین و کریپتو اعتقاد دارید، می توانید با ارزیابی نظریه سم موش وارن بافت مخالف باشید، اما قبول دارید که این فرصت ممکن است یک فرصت برای یک نسل باشد و ارزش آن را داشته باشد که یک سطل زیر آن بگذارید نه یک قاشق را؟



:: برچسب‌ها: وارن بافت در رمزارزها ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

باتوجه به این که ارز دیجیتال لیبرا با اعلام شرکت فیسبوک برای عرضه یک ارز دیجیتال جدید بسیار مورد توجه قرار گرفت، به نظر می رسد که یک کلاهبرداری احتمالی مرتبط با ارز دیجیتال لیبرا به نام پروژه آپ لیبرا (UpLibra) وجود دارد که ادعا می کند یک ایردراپ در حال انجام است، درحالی که یک پروژه کاملا کلاهبرداری بوده و هیچ جریان پول واقعی در آن وجود ندارد.

لیبرا یک ارز دیجیتال جهانی، بومی و با پشتوانه ذخیره است که توسط فیس بوک و بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است. مردم قادر خواهند بود پول خود را ارسال، دریافت، خرج و ایمن کنند و سیستم مالی جهانی فراگیرتری را فراهم کنند. لیبرا نوعی استیبل کوین مانند USDT است و به طور کامل توسط ذخیره دارایی های واقعی پشتیبانی می شود. سبدی از ارزها و دارایی ها در Libra Reserve برای هر Libra که ایجاد می شود نگهداری می شود و اعتماد به ارزش ذاتی آن را ایجاد می کند.  

درآمد ماینرها چقدر است

پروژه آپ لیبرا (UPLibra) چه چیزی را ارائه می دهد؟

پروژه آپ لیبرا

همیشه برایمان جالب بوده و حتی ممکن است این سوال نیز به ذهنمان برسد که چگونه شرکت‌ های متعدد ادعا می ‌کنند که کاربران می ‌توانند محصول X، Y یا Z را حتی قبل از عرضه آن دریافت کنند. این موضوع در صنعت ارزهای دیجیتال نیز تفاوتی ندارد.

حال این سوال پیش می آید که UpLibra چگونه 1 میلیون کوین Libra را به کاربرانی که در پلتفرم آنها ثبت نام می کنند ارائه می دهد؟ در پاسخ باید گفت این یک ایردراپ ادعایی از ارز فیس بوک (libra) است که در آن کاربران برای انجام وظایف مختلف، هر کدام تا 3 لیبرا کسب می کنند. در پروژه آپ لیبرا و وب سایت آن که ساختار مشابه و لوگویی مانند لیبرای فیس بوک دارد، ادعا می کند که در حدود یک میلیون واحد لیبرا به ارزش ۱ میلیون دلار را به صورت رایگان بین کاربرانش عرضه می‌ کند.

Nft coinmarketcap

بدیهی است که این ها همه نشانه های یک سایت کلاهبرداری یا فیشینگ را دارد، زیرا هیچ ارزی برای عرضه وجود ندارد. فیس ‌بوک نیز تا اطلاع ثانوی به کسی اجازه نمی ‌دهد که این ارز را ایردراپ کند.

به عبارت دیگر پروژه آپ‌ لیبرا (UPLibra) که در سایتی به آدرس uplibra.io، ارائه می شود، یک پروژه کاملا کلاهبرداری است. هدف این پروژه سرقت اطلاعات افراد است و این کار را که با سوء استفاده از نام لیبرا که همان ارز دیجیتال فیس‌ بوک است انجام می دهد. این پروژه وعده ادعای توکن رایگان می دهد تا به این وسیله افراد را اغفال کرده و در نتیجه باعث فیشینگ و سرقت اطلاعات افراد می شود.

برای به دست آوردن لیبرای رایگان افراد باید یا در سایت ثبت نام کنند یا از دوستان خود با ارسال لینک دعوت کنند و کارهایی از این قبیل انجام دهند تا بتوانند لیبرای رایگان دریافت کنند. اما آنچه که اتفاق می افتد این است که کاربران فقط رقم لیبرای خود را مشاهده می کنند درحالیکه هیچ پول واقعی در کار نخواهد بود.

نکته: فیشینگ شکل مخفف شده Password Harvesting fishing است که به جای PH از حرف F استفاده می کند و معنای فریفتن و فریب دادن دیگران را می دهد. در مفهوم گسترده ‌تر فیشینگ نوعی کلاهبرداری است که طی آن مجرمان با فریب دادن افراد قصد دارند تا اطلاعات مهم آن‌ ها را به سرقت ببرند. اطلاعاتی از قبیل نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و… که از طریق جعل یک وب‌ سایت، آدرس ایمیل انجام می شود.

 

iranian-trader

یک سیستم معاملاتی فرابورس؟

یکی دیگر از ادعاهای متهورانه این پلتفرم را می توان در صفحه اصلی آن مشاهده کرد. UpLibra ادعا می کند که یک سیستم معاملاتی OTC مبتنی بر Libra را ارائه می دهد. صدها میلیون کاربر می توانند از این پلتفرم مطمئن و امن برای تمام نیازهای تجاری خود بهره مند شوند. این موضوع جالب است که شرکت ها قصد دارند تا این اندازه جاه طلب شوند، اگرچه بدیهی است که این ادعا نیز باید قبل از هر چیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

علاوه بر این، این شرکت ادعا می کند که کاربران می توانند Libra را در هر دستگاهی و در مقیاس جهانی معامله کنند. نکته جالب توجه این که این شرکت همچنین به کاربران امکان خرید و فروش لیبرا در ازای ارز دیجیتال را می دهد. به نظر می رسد با اطمینان بگوییم که فیس بوک در این مرحله هیچ ارتباطی با ارزهای دیجیتال ندارد. به این ترتیب، بعید به نظر می رسد که آنها فعالانه به دنبال جفت معاملاتی با بیت کوین، اتریوم و دیگران باشند. اگرچه غیرممکن نیست، اما تأیید می کند که نباید کورکورانه به پلتفرم UpLibra اعتماد کرد.

چه کسی پشت پروژه آپ لیبرا است؟

چه کسی پشت پروژه آپ لیبرا است؟

پیدا کردن اینکه چه کسی در حال ایجاد چیزی است که به نظر می رسد یک کلاهبرداری بالقوه است، کار ساده ای نیست. به نظر می ‌رسد که اطلاعات ثبت‌ کننده دامنه از دید عموم پنهان است، البته این کار غیر معمول نیست. این موضوع به خودی خود نشان می ‌دهد که همه چیز از روی قصد جمع‌ آوری شده است، اگرچه مشخص نیست که آیا این قصد واقعاً بدخواهانه است یا خیر.

در Bitcointalk، یک موضوع کامل در مورد این پلتفرم خاص وجود دارد. اکثر نظرات مثبت نیستند، اگرچه قطعاً این مورد قابل انتظار بود. به نظر نمی رسد هیچ پروتکل KYC برای تأیید کاربران جدید وجود داشته باشد، که همین موضوع باید فوراً زنگ خطر را به صدا درآورد. با توجه به اینکه Uplibra همچنین دارای یک حساب Bitcointalk است، به نظر می رسد به احتمال زیاد این وب سایتی است که بهتر است از آن اجتناب شود.

جمع بندی

هر زمان که ارز جدیدی وارد بازار می شود و به خصوص زمانی که توسط یک شرکت معتبر حمایت می شود پروژه های کلاهبرداری نیز به قصد سواستفاده و فریب دادن افراد علاقه مند ایجاد می شوند که هیچ هدفی جز به دست آوردن اطلاعات دیگران و دسترسی به حساب های بانکی آن ها ندارند. پروژه آپ لیبرا نیز یک پروژه جعلی است و هیچ ربطی به Libra به عنوان ارز دیجیتال فیس بوک ندارد. پس از استفاده از حساب فیس بوک خود برای ورود به این وب سایت، حساب فیس بوک فرد قفل می شود و فیس بوک می گوید ممکن است وارد یک سایت فیشینگ شده باشید. چراکه شرکت فیس بوک هیچ برنامه ای برا عرضه رایگان سکه خود ندارد.



:: برچسب‌ها: آپ لیبرا ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()