نوشته شده توسط : علی محمدی پور

مفهوم انتقام از بازار و راه های جلوگیری از آن

 

منظور از اصطلاح انتقام از بازار چیست؟

مفهوم انتقام از بازار، از جمله مفهوم هایی است که مدتی در بازار ارز دیجیتال وجود داشته و برای جلوگیری از آن باید مهارت های لازم را کسب کرد اما واقعیت این است که نمی توان به راحتی از معاملات انتقامی جلوگیری کرد چرا که در بیشتر موارد شما حتی از انجام این کار اطلاعی نداشته و ضررهای حاصل از معاملات جمع خواهد شد. پس داشتن استراتژی می تواند در کنترل این شرایط موثر باشد. معامله انتقام از بازار زمانی اتفاق می افتد که شما یک یا چند معامله را انجام می دهید تا بتوانید یک ضرر نسبتاً قابل توجهی را از معاملات قبلی جبران کنید. 

وقتی در یک معامله ضرر می کنیم، هدف این است که بخواهیم آن را پس بگیریم اما گاهی اوقات، این اشتیاق آنقدر زیاد می شود که اقدام به انجام معامله غیر منطقی می کنیم، به همین خاطر معاملات فزاینده ای انجام داده و از استراتژی های معامله گری خود چشم پوشی می کنیم. به این کار در اصطلاح «انتقام از بازار» گفته می شود. 

همانطور که می دانید، معاملات غیر منطقی تقریباً پایان خوبی نداشته و بعید است هر کاری که از سر ناامیدی یا عصبانیت انجام می شود به خوبی تمام شود. 

بنابراین معامله انتقامی زمانی انجام می شود که شما را وادار به انجام معامله کرده و تلاش می کنید تا ضررهای معاملات قبلی خود را جبران کنید اما مشکل اینجاست که هرگز بازار نیست که ضرر می کند، بلکه این سرمایه معامله شماست که دچار ضرر خواهد شد.

اما از آنجا که شما از سر احساس عمل کرده و با استراتژی مشخصی اقدام به معامله نکرده اید، هرچه قدر تلاش بیشتری برای گرفتن سود کنید، بازار بیشتر از شما خواهد گرفت.

دلیل انتقام گرفتن از بازار چیست؟

علت انتقام از بازار چیست

ممکن است بسیاری از معامله گران به انجام معامله برای انتقام گرفتن از بازار اعتراف نکنند، اما واقعیت این است که اکثر آنها در مرحله ای از معامله خود در دام انتقام گرفتن قرار می گیرند. 

پس علت انجام این کار چیست، در صورتی که به خوبی می دانیم که می تواند به طور قابل توجهی به نتیجه نهایی ما از بازار آسیب برساند؟

پاسخ کاملا ساده است، زیرا ما انسان هستیم! هنگام تصمیم گیری، غرایز و احساسات ما را هدایت می کند. ترس، عصبانیت، شرم، حرص و آز، جزو احساسات کاملاً طبیعی پس از دست دادن پول در بازار هستند. برخی از این احساسات ممکن است منطقی نبوده، اما همه این احساسات باعث می شوند که معامله را انجام دهیم.

اکثر مردم فکر می کنند ریسک و پاداش چیزهایی هستند که می توانند همیشه با اطمینان کامل درک کنند. اما واقعیت این است که هیچ چیز آنقدرها هم ساده و احساسی نیست. همیشه عدم اطمینان در بازار وجود داشته و بدین خاطر بوده که قیمت امنیتی کاهش یافته است. 

شناخت بهتر با شرایط بازار، روانشناسی بازار ارز دیجیتال 

معایب انجام معاملات انتقام از بازار چیست؟

متأسفانه اکثر معامله گران مبتدی به راحتی وارد معاملات انتقام جویانه می شوند زیرا از خطرات آن بی اطلاع هستند. بارزترین این نوع معاملات، این است که می توانید تمام سرمایه خود را وارد معاملاتی کند که ممکن است تمام آن از بین برود. 

یکی دیگر از خطرات احتمالی معاملات انتقامی این است که شما اعتماد خود را به عنوان یک معامله گر از دست خواهید داد. حفظ مجموعه ای از ضررهای سنگین می تواند سطح اعتماد به نفس شما را به شدت کاهش دهد، این نوع تجربه می تواند روزها با شما بماند.

در اصل معامله انتقام از بازار مشابه یک قطار هوایی هیجان انگیز بوده که در ابتدا شروع به پر شدن از امید می کند اما بالاخره بازار علیه شما می چرخد و ناامیدی شروع می شود. بدترین قسمت این است که در آینده، فقط موجودی حساب شما نیست که باید به آن فکر کنید، اعتماد به نفس شما هم از بین رفته است. 

پس معامله کردن بر اثر احساسات هر گز ایده خوبی نبوده و باید برای انجام معامله از استراتژی های اثبات شده استفاده کنید. 

چگونه می توان احساس انتقام از بازار را نادیده گرفت؟

احساس انتقام از بازار

حقیقت این است که نادیده گرفتن انگیزه برای انتقام از بازار می تواند سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. در اینجا برخی از روش های اثبات شده برای جلوگیری از معاملات احساسی و جلوگیری از خسارت های ناشی از آن آورده شده است که در ادامه به به بررسی آن می پردازیم.

راه رفتن

راه رفتن شاید چالش برانگیزترین راه برای جلوگیری از معاملات انتقام جویانه باشد، اما در عین حال، منطقی ترین راه حل نیز هست. به راحتی از انجام معامله منصرف خواهید شد. اگر حد ضرر خود را از قبل تعیین کرده اید و باعث تحریک می شود، ضرر را در پیش بگیرید و توجه خود را به مسائل مهم دیگر آن روز معطوف کنید.

هنگام معامله در یک بازار بسیار ناپایدار مانند فارکس، این کار بسیار چالش برانگیز است. تا آنجا که ممکن است به این ایده عادت کنید که ضررها در بازار اجتناب ناپذیر است. این را در استراتژی معاملاتی خود لحاظ کنید تا بتوانید هنگام وقوع آن، خونسردی خود را به خوبی حفظ کنید.

استراتژی های خود را به خاطر بسپارید

یکی از استراتژی های معاملاتی که باید انجام دهید این است که یک نقشه راه ایجاد کنید تا به شما در حرکت در بازار کمک کند اما بهتر است به آن پایبند باشید. مشکلی نیست که بعد از حفظ ضرر در بازار احساس عصبانیت کرده اید اما نباید هرگز کار عجولانه ای انجام دهید. در عوض زمان آن رسیده است که با مرور استراتژی های خود تمرکز داشته و ببینید که زمینه هایی وجود دارد که می توانید از طریق آن استراتژی خود را بهبود ببخشید. تلاش کنید نقاط ورود و خروج خود را کنترل کرده و نمودارها را مجددا مورد بررسی قرار دهید، اما هر گز به فکر انجام معاملاتی نباشید که انتقام از بازار بگیرید. 

از اشتباهات خود درس بگیرید

برای درک ماهیت ضررهای خود، وقت بگذارید و از این طریق می توانید از تکرار اشتباه دوباره جلوگیری کنید. از این طریق می توانید در معاملات آینده خود الگوهای مشابه را تشخیص دهید. این استراتژی بسیار ساده است، اما اغلب معامله گران به آن پایبند نیستند. 

عوامل محرک معامله خود را شناسایی کنید

هر معامله گر به احتمال زیاد دارای مجموعه ای از محرک ها است که فرد را وادار به اقدام غیر منطقی می کند. برخی از این محرک ها حتی می توانند کاملاً بی ارتباط با معاملات باشند. وقتی این محرک ها را می شناسید، می دانید چگونه آنها را پیش بینی کرده و در بازار برخورد کنید.

شاید شما فقط یک روز سخت را سپری کرده و این تنها ضرر معاملاتی شما در آن روز باشد. اگر در حال حاضر در معرض احساسات منفی هستید، بهتر است بعد از معامله خود استراحت کرده و هیچ گونه معامله ای انجام ندهید و زمانی شروع به انجام معامله کنید که توانایی کنترل این احساسات منفی را داشته باشید. 

چگونه می توان استراتژی خود را در معاملات حفظ کرد؟

حفظ استراتژی ها در معاملات بازار

انجام معامله بدون داشتن استراتژی، عملکرد ضعیفی در پی خواهد داشت. بنابراین در این قسمت نکاتی را ارائه خواهیم کرد که به شما در حفظ استراتژی در معاملات کمک خواهد کرد.

  • تلاش کنید به روال معاملاتی خود پایبند باشید. این روند می تواند تبدیل به یک عادت شده که روند معاملات در بازار را تعیین می کند.
  • از روش های معاملاتی اثبات شده منحرف نشوید. خوب است در برخی از مواقع، شانس خود را برای دریافت نتیجه امتحان کنید، اما این کار را برای معاملات کوچک خود که احتمال ضرر آن پایین است امتحان کنید. 
  • سعی کنید همیشه از اخبار درست بازار اطلاع داشته باشید. در این حوزه، تعداد زیادی گروه های خبری وجود دارند که می توانند به راحتی تمرکز شما را تحت تاثیر خود قرار دهند و شما را به سمت معامله های غیر منطقی تشویق کنند. 
  • این نکته را در نظر داشته باشید ضررها اجتناب ناپذیر هستند، حتی بهترین معامله گران نیز ممکن است دچار ضررهای سنگینی از بازار شوند اما تنها تفاوتی که دارند این است که این دسته از افراد تلاش نمی کنند که از بازار انتقام بگیرند. 

نتیجه گیری:

کنترل حس انتقام از بازار بخش بزرگی از موفقیت در بازارهای ارز دیجیتال محسوب می شود. چنانچه هر معامله گری که بتواند بیش از چند روز در بازار بماند و ضررهای حاصل از بازار را تحمل کند، در اصل سیستمی دارد که به آنها کمک می کند تا کنترل این شرایط برای وی آسان باشد. پس مهم ترین روشی که می تواند در کنترل این حس به شما کمک کند، داشتن یک استراتژی هدفمند است. 

منبع سایت استاد علیرضا محرابی



:: برچسب‌ها: مفهوم انتقام از بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

پس از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟

 

بیت کوین از جهات مختلف مانند طلای دیجیتال است. مانند طلا، بیت کوین را نمی توان به سادگی و به دلخواه ایجاد کرد. بیت کوین برای استخراج به کار نیاز دارد. در حالی که طلا باید از زمین فیزیکی استخراج شود، بیت کوین باید از طریق محاسبات "استخراج" شود. بیت کوین همچنین شرطی دارد که در کد منبع آن ذکر شده است: تعداد واحدهای بیت کوین باید محدود باشد. به همین دلیل، تنها 21 میلیون بیت کوین تولید خواهد شد. به طور متوسط، این بیت کوین ها با نرخ ثابت یک بلوک در هر ده دقیقه به کل عرضه بیت کوین معرفی می شوند. علاوه بر این، تعداد بیت کوین های منتشر شده در هر یک از این بلاک های ذکر شده هر چهار سال 50 درصد کاهش می یابد. 

عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود می شود.

در حقیقت، تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که می توان آنها را در کل استخراج کرد. هنگامی که ماینرها قفل این تعداد بیت کوین را باز کردند، عرضه آن تمام می شود. با این حال، ممکن است پروتکل بیت کوین تغییر کند تا امکان عرضه بیشتر وجود داشته باشد. وقتی عرضه جهانی بیت کوین به حد خود برسد چه اتفاقی می افتد؟ این موضوع مورد بحث بسیاری در بین طرفداران ارزهای رمزنگاری شده است.

 در حال حاضر، حدود 18.5 میلیون بیت کوین استخراج شده است که یعنی کمتر از سه میلیون باقی می ماند که هنوز به گردش در نیامده اند. 

در حالی که فقط حداکثر 21 میلیون بیت کوین وجود دارد، مقدار واقعی بیت کوین های موجود در گردش می تواند میلیون ها کمتر باشد. به دلیل اینکه افراد یا کلید کیف پول خود را گم کرده اند و یا فوت کرده اند بدون اینکه دستورالعمل های کلید خصوصی خود را به کسی واگذار کنند. همچنین بعضی افراد نیز هنگام انجام تراکنش های بیت کوین، آدرس اشتباهی را وارد کرده اند که باعث گم شدن بیت کوین ها در شبکه شده اند.

پاداش های استخراج بیت کوین

استخراج تمام واحدهای بیت کوین

اولین 18.5 میلیون بیت کوین در ده سال پس از راه اندازی اولیه شبکه بیت کوین استخراج شده است. تنها با در اختیار داشتن سه میلیون واحد دیگر، ممکن است به نظر برسد که در مراحل پایانی استخراج بیت کوین هستیم. با وجود اینکه بیشتر واحدهای بیت کوین استخراج شده اند، واحدهای باقیمانده از لحاظ زمانی به مدت زمان بیشتری برای استخراج نیاز دارند.

پس از تأیید موفقیت آمیز یک بلاک در بلاک چین، فرآیند استخراج بیت کوین به ماینرها مقداری بیت کوین پاداش می دهد. این روند با گذشت زمان سازگار می شود. هنگامی که بیت کوین برای اولین بار در سال 2008 راه اندازی شد، پاداش یک بلاک 50 بیت کوین بود. در سال 2012، این تعداد به نصف یعنی 25 بیت کوین رسید. در سال 2016، دوباره به نصف یعنی 12.5 بیت کوین رسید. از فوریه 2021، ماینرها برای هر بلوک جدید استخراج شده، 6.25 بیت کوین به دست می آورند - برابر با 294.168.75 دلار بر اساس ارزش 24 فوریه 2021. این به طور موثری نرخ تورم بیت کوین را در هر چهار سال به نصف کاهش می دهد. 

این پاداش هر چهار سال یکبار به نصف می رسد تا زمانی که بیت کوین نهایی استخراج شود. در حقیقت، بعید است که بیت کوین نهایی تا حدود سال 2140 استخراج شود. با این حال، ممکن است پروتکل شبکه بیت کوین تا آن زمان تغییر کند.

تاثیرات عرضه محدود بیت کوین بر استخراج کنندگان بیت کوین

ممکن است به نظر برسد که گروه افرادی که مستقیما تحت تأثیر محدودیت عرضه بیت کوین قرار می گیرند، خود استخراج کنندگان بیت کوین هستند. برخی از مخالفان این پروتکل ادعا می کنند که زمانی که عرضه بیت کوین به 21 میلیون در گردش برسد، ماینرها مجبور خواهند شد از پاداش بلاکی که برای کار خود دریافت می کنند، دور شوند. اما حتی زمانی که آخرین بیت کوین تولید شده است، ماینرها به احتمال زیاد به طور فعال و رقابتی مشارکت خواهند کرد و تراکنش های جدید را تأیید می کنند. دلیل آن این است که در هر تراکنش بیت کوین کارمزدی وجود دارد که متعلق به ماینر است. 

این هزینه ها، اگرچه امروزه به ازای هر بلوک چند صد دلار می باشد، به طور بالقوه می تواند به هزاران دلار در هر بلاک برسد، به ویژه با افزایش تعداد معاملات در بلاک چین و افزایش قیمت بیت کوین. در نهایت، شبکه بیت کوین مانند یک اقتصاد بسته عمل خواهد کرد که هزینه های معامله بسیار شبیه مالیات ها ارزیابی می شود.

برای اطلاع از تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ملاحظات خاص

پاداش ماینرها بعد از استخراج تمام واحدهای بیت کوین

شایان ذکر است که پیش بینی می شود بیش از 100 سال طول بکشد تا شبکه بیت کوین آخرین رمزارز خود را استخراج کند. در حقیقت، با نزدیک شدن به سال 2140، ماینرها به احتمال زیاد، پاداشی که دریافت می کنند، در واقع بخش کوچکی از بیت کوین نهایی است که باید استخراج شود. کاهش چشمگیر اندازه پاداش ممکن است به این معنی باشد که فرآیند استخراج قبل از مهلت 2140 کاملا تغییر کند. 

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که شبکه کنونی بیت کوین به احتمال زیاد به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. با توجه به اینکه در یک دهه چقدر برای بیت کوین اتفاقات جدید افتاده است، پروتکل های جدید، روش های جدید ثبت و پردازش تراکنش ها و هر تعداد عوامل دیگر ممکن است بر روند استخراج تأثیر بگذارد.

آخرین رویدادهای مهم عبارتند از: نامه دفتر کنترل کننده ارز (OCC) در ژانویه 2021 که اجازه استفاده از رمزنگاری را به عنوان یک روش پرداخت داد، معرفی بیت کوین توسط Paypal و پذیرش بیت کوین توسط تسلا برای خرید خودروهای تسلا و سقف های خورشیدی. البته تسلا با توجه به نگرانی های زیست محیطی در مورد منابع مورد نیاز برای استخراج بیت کوین، پذیرش بیت کوین را به عنوان روش پرداخت در ماه می 2021 تعلیق کرد.

جمع بندی

با توجه به مطالب فوق، اگر چه در حال حاضر تنها 21 میلیون بیت کوین در شبکه موجود می باشد، اما با توجه به اینکه هر چهار سال پاداش بلاک ماینرها در استخراج این رمزارز نصف می شود، به احتمال بالا استخرج آخرین بیت کوین تا سال 2140 به طول می انجامد که تا آن موقع مشخص نیست چه تغییر و تحولاتی در صنعت رمزنگاری و شبکه بیت کوین و نحوه استخراج آن رخ بدهد. اما اگر وضعیت کنونی ادامه دار باشد، به خاطر افزایش توجهات به صنعت رمزنگاری و علی رغم اینکه بیت کوین امکانات کمتری در مقایسه با رمزارزهایی مانند اتریوم دارد، به عنوان اولین ارز دیجیتال و پادشاه رمزارزها، همواره توجهات را به سوی خود نگه خواهد داشت و علاوه بر این، محدود بودن تعداد آن نیز باعث می شود تا در بلند مدت افزایش قیمت این دارایی دیجیتال، ادامه دار باشد.

منبع سایت استاد علیرضا محرابی



:: برچسب‌ها: پس از استخراج تمام واحدهای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

آموزش تصویری نصب کیف پول کوینومی

 

در این مقاله قصد داریم تا با یکی از بهترین کیف پول‌های دنیای کریپتو کارنسی به نام کوینومی آشنا شویم. این ولت، یک کیف پول موبایلی سازگار با سیستم عامل‌های اندروید و ios است که دارای نسخه دسکتاپ نیز می‌باشد. کیف پول کوینومی قابلیت پشتیبانی بیش از 500 ارز دیجیتال را دارد. در این مقاله با من همراه باشید تا با ویژگی‌ها، مزایا و معایب این کیف پول آشنا شوید. 

قبل از هر چیزی باید بگوییم برخلاف مشکلات کمی که در سال 2019 میلادی وجود داشت، کیف پول کوینومی بر روی مسئله حفظ حریم خصوصی کاربران حساس است. این کیف پول از نظر امنیت، یکی از بهترین و ایمن‌ترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. به علاوه، نصب ساده‌ای دارد و به راحتی نیز راه‌اندازی می‌شود. با داشتن این کیف پول می‌توانید رمز ارزهای خریداری شده خود را درون کوینومی نگهداری و تبدیل کنید.

به علاوه کیف پول کوینومی کاملا رایگان بوده و کاربران می توانند به راحتی این کیف پول را دانلود کرده و از خدماتش استفاده کنند. هم چنین کیف پول کوینومی این قابلیت را به کاربران خود می دهد تا به صورت مستقیم و با استفاده از رابط کاربری ارز دیجیتال خود را ارسال کنند.

 آشنایی با ویژگی‌های کیف پول کوینومی (Coinomi)

آشنایی با کیف پول کوینومی

کوینومی کیف پول مولتی کریپتو و یا چند ارزی است و یکی از پیشروترین کیف‌ پول‌های حوزه ارز دیجیتال به حساب می‌آید که در سال 2014 به بازار عرضه شده است. ابتدا نسخه اندروید این کیف و پس از آن نسخه ios ارائه شد و در سال 2019 میلادی نیز نسخه دسکتاپ آن راه‌اندازی شد. 

پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال

کوینومی با پشتیبانی از 125 ارز رمز و 382 توکن یکی از مهم‌ترین ولت‌های پوشش دهنده ارزهای چندگانه محسوب می‌شود. در حقیقت این ولت از تمامی توکن‌های هم‌خوان با استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید همه این توکن‌ها را به کیف پولتان بیافزایید!

قابلیت ذخیره‌سازی کلید خصوصی درون خود

"ذخیره سازی کلید خصوصی"هشداری است که برای کاربران مبتدی استفاده می شود که مبادا دارایی های دیجیتال خود را از دست بدهند. به گونه ای که اگر صرافی کاربر هک شده و یا دچار آسیب گردد، دارایی های دیجیتال کاربر در خطر است. در این راستا کیف پول کوینومی با ذخیره کردن کلید های خصوصی بر روی دستگاه نصب کیف پول از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری می کند. بنابراین در صورتی که از کیف پول خود بر روی گوشی و یا دسکتاپ استفاده می کنید، این نوع از کلیدها بر روی کامپیوتر شما ذخیره خواهد شد. پس تا زمانی که کسی به دستگاه شما دسترسی نداشته باشد، امکان استفاده از این کلید های خصوصی را نخواهد داشت. 

حفظ حریم خصوصی کاربران

مهم‌ترین ویژگی کیف پول کوینومی که دلیل محبوبیتش نیز به حساب می‌آید، حفظ حریم شخصی(privacy) است. این کیف پول به هیچ وجه، اطلاعات شخصی شما را ذخیره نمی‌کند و حتیIP شما را نیز مخفی می‌سازد تا کسی نتواند تراکنش‌های شما را ردیابی کند و به رفتار شما در استفاده از کیف پول پی‌ببرد تا به جاسوسی و یا هک کردن کیف شما بپردازد.

گزینه‌ امنیتی رمز عبور

کیف پول کوینومی این قابلیت را دارد تا توسط یک رمز عبور قفل شود. بنابراین، حتی اگر کیف گم و یا سرقت شود، دارایی‌هایتان در امان خواهند بود! بنابراین خیلی راحت می‌توانید عبارات ورود کیف پولتان را دوباره در دستگاه دیگری بازیابی کنید.

کاربر پسند بودن(User Friendly)

رابط کاربری(User Interface) خوب این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق ولت، هرکاری که می‌خواهید، به راحتی و با کلیک بر روی چند گزینه انجام دهید. این ویژگی به خصوص برای افراد تازه‌کار و ناشی فوق‌العاده است! علاوه بر اینها، این کیف پول به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسه، چینی و روسی موجود است و حتی قرار است از زبان‌های بیشتری در آینده، پشتیبانی کند!

امکان تبدیل (Exchange) در داخل کیف پول

ویژگی های کیف پول کوینومی

در این کیف پول با قابلیت تبدیل درون برنامه مواجه هستیم یعنی انگار کیف پول خودش یک صرافی است که به ما این امکان را می‌دهد تا بدون این که مجبور باشیم رمز ارزی را از کیف خارج کنیم، آن را درون خود کیف به ارز دیگری تبدیل کنیم. صرافی‌های شیپ‌شیفت(ShapeShift) و چن‌جلی(Changelly) امکان اکسچینچ را درون این کیف پول به وجود آورده‌اند تا کاربران بتوانند بدون معطلی و پرداخت کامزدهای بالا ارزهای خود را به راحتی تبدیل کنند و حتی نیازی به احراز هویت مشتری (KYC) نیست.

برخورداری از راهنما و یک تیم پشتیبانی قوی

با وجودی که کیف پول کوینومی کاملا رایگان است ولی خدمات پشتیبانی مناسبی دارد. برای مثال می‌توانید از طریق این آدرس به پورتال رسمی پشتیبانی این ولت متصل شوید. به علاوه، این کیف پول دارای یک مجموعه کامل راهنما در قالب پرسش و پاسخ(FAQ) یا سوالات متداول می‌باشد. در صورتی که سوال شما تخصصی‌تر است و در این مجموعه قرار ندارد، می‌توانید از پورتال رسمی، تیکت ایجاد کنید و با استفاده از شماره تیکت از طریق راه‌های ارتباطی با تیم پشتیبانی صحبت کنید. این کیف پول دارای صفحه توییتر، فیسبوک و تلگرام است و یک وبلاگ رسمی نیز دارد.

تغییر متن باز بودن 

کوینومی دیگر متن باز(Open Source) نیست. ویژگی متن باز بودن در رفع اشکالات و تصحیح کدهای برنامه کمک زیادی می‌کند. با این که کوینومی متن باز بود و کدهایش قابلیت دسترسی داشتند ولی در سال 2018 میلادی تغییر رویه داد و برخی از امکانات آن تغییر یافت. بنابراین، کیف‌های متن باز از این جهت، در برابر کوینومی مزیت رقابتی دارند.

پیشینه یک نقص امنیتی 

در ماه فوریه سال 2019 میلادی چیزی در حدود 60 هزار دلار ارز در این ولت از دست رفت! برخی می‌گویند یکی از API های گوگل که در تصحیح دیکته عبارات امنیتی کوینومی مورد استفاده قرار گرفته بود، این عبارات را سرقت کرده است. گویا یگ باگ در کد این ولت عبارات را به توالی تولید به گوگل فرستاده است! البته، از آنجایی که این عبارات در قالب TLS رمزنگاری شده بودند، اين دليل كمی عجيب است. در هر صورت، كوينومی توانست چند ساعت پس از برملا شدن موضوع، مشكل را برطرف كند و دارايی كاربران را برگرداند.

اعتبار در شبكه‌های آنلاين

کیف پول كوينومی در شبكه محبوب Reddit چندين زيرشاخه دارد كه مي‌توانيد در اين انجمن‌ها به گفتگو بپردازيد. به علاوه، گروه پشتيبانی به سوالات شما در خصوص كيف پول پاسخ می‌دهند و اگر با مشكلی مواجه شده باشيد، به آن رسيدگی می‌كنند. عملكرد اين انجمن‌ها به قدری خوب بوده است كه حتی جامعه كريپتوی رديت نيز در سايتش اظهار قدردانی از پاسخگويی اين گروه داشته است. از طرفی اين ولت محبوب دارای امتياز 4.6 در آيتونز و گوگل‌پلی است و بيشتر از 16 هزار نظر برای آن وجود دارد!

با وجودی كه اين ولت محبوب فوق‌العاده است ولی بهتر است برای مديريت بهتر و امنيت بيشتر، موارد زير را مورد توجه قرار دهيد.

  • از نصب بدافزارهای مخرب بر روی كامپيوتر و يا موبايل خود دوری كنيد تا درگير هك و عواقب آن نشويد.
  • بر روی دسكتاپ و موبايل خود آنتی ويروس نصب كنيد و مرتب آن را دانلود كنيد.
  • از دانلود فايل‌های مشكوك اجتناب نماييد.
  • از عبارات بازيابی كيف پول خود چند بك‌آپ بگيريد و آنها را در جاهای ايمن و به دور از هم نگه‌داری كنيد.

کارمزد تراکنش های کیف پول کوینومی چقدر است؟

کارمزد تراکنش های کیف پول کوینومی

این نکته را باید بدانید که کیف پول کوینومی برای انجام تراکنش های خود هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی کند. اما برای ارسال تراکنش ها باید مبلغ کمی را به عنوان کارمزد پرداخت کرد. تیم پشتیبانی کیف پول کوینومی اعلام کرده است که کارمزدهایی که بابت ارسال تراکنش ها از کاربران دریافت می کند، به حساب شرکت واریز نمی شود، بلکه تمامی تراکنش ها به شبکه ارز دیجیتال پرداخت می شود. 

از دیگر قابلیت هایی که کیف پول کوینومی برای کاربران خود فراهم کرده است، انتخاب دستی کارمزد برای ارزهای دیجیتال است که از جمله مزیت های این نوع کیف پول محسوب می شود. 

بررسی امنیت کیف پول کوینومی 

کیف پول کوینومی برای جلوگیری از هر گونه هک شدن، از ویژگی های امنیتی فوق العاده ای استفاده می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به عبارت seed اشاره کرد. با استفاده از این عبارت هیچ فردی نمی تواند به موجودی کیف پول شما دسترسی داشته باشد. حتی با مفقود شدن دستگاه خود، می توانید آن را به راحتی با این عبارت بازیابی، بر روی گوشی دیگری بازیابی کنید. از دیگر ویژگی های امنیتی کیف پول کوینومی، این است که برای هر تراکنش یک آدرس کیف پول جدیدی ایجاد می کند که برای ردیابی تراکنش هیچ مشکلی ایجاد نشود. 

از دیگر مواردی که کیف پول کوینومی برای حفظ امنیت کیف خود استفاده می کند، می توان به این موارد اشاره کرد.

تخصیص محدوده IP به زیر شبکه

از دیگر ویژگی های امنیتی که در کیف پول کوینومی مشاهده می شود، تخصیص محدوده IP به زیر شبکه است. با این کار در هر تراکنشی که انجام می شود به هیچ وجه IP کاربران به اشتراک گذاشته نمی شود. با انجام این کار یک لایه امنیتی ایجاد می شود تا تراکنش های کاربران با امنیت بالایی انجام شود. 

کیف پول HD

کوینومی ولت یک کیف پول HD است و این بدان معنا است که از یک الگوریتم خاص برای بازیابی حساب ها استفاده می شود. در واقع برای هر کاربر از یک عبارت مخفی استفاده می شود که غیرقابل رمزگشایی است.

پنهان کردن نشانی IP

کوینومی با مخفی کردن نشانی IP با استفاده از سرور، باعث افزایش امنیت کاربران به لحاظ هویتی می شود. این کار موجب حفظ اطلاعات شخصی و تراکنش های فرد می شود. 

مراحل نصب کیف پول کوینومی در گوشی همراه

 حال که با این نوع کیف پول آشنا شدید، در ادامه می توان مراحل نصب و بازیابی آن را مطالعه کنید، با ما همراه باشید.

مرحله اول:

برای اینکه بتوانید یک کیف پول کوینومی داشته باشید، باید در ابتدا برنامه آن را از اپ استور و یا گوگل پلی دانلود کنید. علاوه بر این می توانید برای دریافت لینک دانلود به وب سایت کیف پول کوینومی مراجعه کنید و فایل را به صورت مستقیم دانلود کنید. 

دانلود کیف پول کوینومی

مرحله دوم:

بعد ار دانلود برنامه کیف پول، آن را نصب کنید و نسخه آن را باز کرده و بر روی گزینه create a new wallet کلیک کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که نسخه قبلی این کیف پول را داشته باشید می توانید بر روی گزینه Reastore a wallet کلیک کنید تا همان نسخه قبلی برای شما باز شود.

اما چون در اینجا می خواهیم روش نصب و راه اندازی نسخه جدید این کیف پول را آموزش دهیم، بنابراین بر روی گزینه اول یا همان ایجاد کیف پول کلیک می کنیم.

چگونگی نصب کیف پول کوینومی

مرحله سوم:

بعد از ایجاد کیف پول، صفحه ای را می بینید که عبارت بازیابی یا Phrase Recovery در آن قرار دارد. دقت کنید که این عبارت را بر روی تکه کاغذی یادداشت کرده و به خوبی از آن نگهداری کنید. در انتها گزینه دایره ای شکل که در پایین صفحه قرار دارد را انتخاب کنید و سپس گزینه Next را بزنید. عبارت بازیابی بسیار مهم است و می توانید با استفاه از این عبارت بازیابی، به راحتی کیف پول خود را بازیابی کنید که تنها راه دسترسی شما به کیف پول خودتان است.

عبارت بازیابی کیف پول کوینومی

این نکته را در نظر داشته باشید که برای یادداشت و حفظ عبارت بازیابی خود هر گز از صفحه موبایل خود اسکرین شات نگیرید، چرا که روش قابل اطمینانی نخواهد بود.

مرحله چهارم: 

بعد از وارد کردن عبارت بازیابی، دکمه دایره ای شکل که در انتهای صفحه قرار دارد را کلیک کنید. 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید پسوردی را برای استفاده روزانه خود انتخاب کنید. عبارت پسورد شما بابید بین 10 الی 28 حرف باشد. بعد از تعیین پسورد، می توانید گزینه Next را فشار دهید. 

تعیین پسورد کیف پول کوینومی

مرحله ششم:

در این مرحله می توانید ارزهای دیجیتالی که قصد دارید به کیف پول خود بیافزایید را انتخاب کنید. البته این مرحله را بعدا می توانید به لیست خود اضافه کنید و لزومی به انجام دادن در این لحظه نیست.

مشاهده لیست ارزهای دیجیتال کیف پول کوینومی

مرحله هفتم:

در این مرحله با پذیرش قوانین مربوط به کیف پول می توانید به مرحله بعدی بروید. پس بر روی دکمه Accept کلیک کنید. در این مرحله نصب کیف پول شما تمام می شود. 

مراحل نصب کیف پول کوینومی

مراحل بازیابی کیف پول کوینومی 

در صورتی که بنابه هر دلیلی کیف پول خود را از دست داده اید، اما قصد دارید که آن را بر روی دستگاه دیگری بازیابی کنید، مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

1. ابتدا وارد برنامه کیف پول کوینومی خود شده و در صفحه ای که در ابتدا باز می شود روی گزینه Restore A Wallet کلیک کنید.

بازیابی کیف پول کوینومی

2. در این مرحله نیاز است که عبارت بازیابی خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Adjust کلیک کنید.

نتیجه گیری:

کیف پول کوینومی از جمله قدیمی ترین کیف پول هایی است که در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. به خاطر سهولت استفاده و پشتیبانی گسترده از ارزهای دیجیتال مختلف می تواند به عنوان موفق ترین کیف پول مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل ذخیره کردن کلیدهای خصوصی بر روی تلفن همراه، سرمایه های کاربر در خطر نخواهد بود و این مهم ترین مزیتی است که کیف پول کوینومی به کاربران خود ارائه می دهد. 

منبع سایت استاد علیرضا محرابی



:: برچسب‌ها: آموزش تصویری نصب کیف پول کوینومی , نصب کیف پول کوینومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

شناخت الگوهای قیمتی در بازار مالی ارزهای دیجیتال به شما در جهت پیش بینی درست قیمت کمک شایانی می کند، پرایس اکشن بدلیل استفاده نکردن از اندیکاتورها یکی از محبوب ترین سبک ها در بازارهای مالی محسوب می شود. برای اینکه در این نوع معاملات موفقیت های خوبی بدست بیاورید نیازمند به شناخت الگوها هستید، الگوهای CAPS و SWAP در پرایس اکشن RTM دو الگو بازگشتی در بازار ارزهای دیجیتال است که در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.

الگو CAPS در پرایس اکشن RTM

بررسی الگوهای CAPS و SWAP در پرایس اکشن RTM

کپ ها نواحی هستند که در آن قیمت یک تغییر جهت بزرگ می دهد اما سوال بزرگ این است که این الگو چگونه تغییر جهت می دهد؟ هرگاه قیمت با یک مومنتوم قوی بالا می رود، موسسات تصمیم می گیرند تا بخشی از سود خود را سیو کنند لذا این امر باعث شده تا قیمت کمی پایین بیاید. بعد از این نزول، موسسات با خرید مجدد قیمت را بالاتر می برند و قیمت مجددا به صعود خود ادامه می دهند، پس از افزایش مجدد، قیمت در یک محدوده شروع به نوسان می کند.

در این حالت موسسات می توانند تریدر یا معامله گران خرد را فریب دهند، آن ها با صعود قیمت کاری کردند که معامله گران احساس کنند، قیمت قرار است مجددا بالا رود و به همین علت اوردرهای خرید خود را ست کمی کنند اما خبری از صعود نیست و به یکباره قیمت ریزش می کند و الگو بازگشتی CAPS ساخته می شود.

دلیل افزایش قیمت پس از سیو سود توسط موسسات برای فریب معامله گران خرد بیشتر در سقف قیمتی است.

شایان ذکر است که این الگو قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال را می توان به الگو کندلی RBD تشبیه کرد چرا که قیمت در ابتدا با مومنتوم قوی بالا رفته و پس از آن نوسان های مشخصی در یک محدوده ساخته است و در انتها نیز قیمت با ریزش شدیدی همراه است.

یکی از پیش نیازهای مقاله الگوهای CAPS و SWAP در پرایس اکشن RTM مقاله آموزش پرایس اکشن RTM و مقاله محدوده قیمت در RTM است که پیشنهاد می شود حتما مطالعه کنید.

مراحل تشکیل الگو قیمتی CAPS

مراحل تشکیل الگو قیمتی CAPS

  • ابتدا قیمت با یک مومنتوم قوی صعود می کند لذا در این مکان از نمودار رمز ارزها یک Rally مشاهده می شود.
  • سپس موسسات مقداری از سود خود را سیو کرده لذا همین امر باعث برگشت قیمت می شود (البته این برگشت قیمت مقدار زیادی نیست)، به بیان دیگر قیمت یک Base می سازد.
  • قیمت در فاز اول حرکت خود یک ساختار RBR می سازد، تشکیل Base در این الگو می تواند برای ما یک زون باشد و شکل این زون شباهتی به پرچم در تکنیکال کلاسیک دارد، این زون باید یک زون معتبر باشد.
  • در ادامه این الگو قیمت نوسان می زند، به عبارت دیگر ساختار کندل Base را تشکیل می دهد.
  • در انتهای این الگو نیز با فروش سنگین موسسات و نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال قیمت به صورت قابل توجهی می ریزد، در واقع یک Drop را تشکیل می دهد.
  • در این مرحله مشاهده می کنید که قیمت در فاز دوم حرکت ساختار RBD و الگوی CAPS را می سازد.
  • فروش سنگین موسسات باعث اینگلف شدن همان زون معتبری خواهد شد که در مرحله اول تشکیل شده بود.

پس از شروط تشکیل الگو CAPS باید به زون فروش اهمیت زیادی بدهید، زون CAPS همان بیسی است که قیمت در آن محدوده درجا زده است و باعث فریب معامله گران خرد شده است، با مشخص کردن آن ناحیه باید صبر کرد تا پوزیشنی هم جهت با ریزش بازار گرفت.

دلیل تاکید بر زون معتبر این است که زمانی که این زون توسط قیمت اینگلف می شود، نشان می دهد که این روند، روند بسیار قدرتمندی بوده لذا می توان این موضوع را عنوان کرد که در صورت بازگشت قیمت به این محدوده باز هم قیمت تغییر جهت می دهد.

نوع دیگری از الگو CAPS در پرایس اکشن RTM

آشنایی با الگوهای CAPS و SWAP در پرایس اکشن RTM

نوع دیگر از الگو قیمتی CAPS در پرایس اکشن RTM شباهت خیلی زیادی به الگو اصلی دارد تنها تفاوت این الگو نسبت به نسخه اصلی این است که وقتی قیمت سقف خودش را می سازد با کندل های مومنتوم زون معتبر را قطع نمی کند بلکه در میانه راه Base می سازد و با تشکیل ساختار DBD یا RBR زون را می شکند.

در این حالت علاوه بر تشکیل CAPS یک زون دیگر هم به وجود می آید که همان بیسی است که در میانه راه تشکیل می شود به این زون، زون Source Of Engulf می گویند چرا که اینگلف در این محدوده پس از کندل Base اتفاق افتاده است.

 وقتی CAPS به این صورت تشکیل می شود انتظار می رود قیمت ابتدا یک واکنش به Source Of Engulf بدهد و سپس با شکستن آن و رسیدن به CAPS تغییر جهت دهد، هرچند می تواند این واکنش به صورت کمی رخ بدهد و قیمت به سمت CAPS حرکت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با تحلیل نمودارهای بازار ارزهای دیجیتال می توانید دوره پرایس اکشن را تهیه کنید.

  • دقت کنید که در این الگو تنها بر روی زون اول تاکید است که معتبر باشد و سایر زون ها اهمیت زیادی در ارتباط با معتبر بودن برای شما ندارد.
  • برای CAPS تقاضا، نیز این فرآیند به همین شکل باید رخ بدهد، منتهی در این الگو یک ساختار کلی DBR ساخته می شود و زون معتبر یک زون عرضه است که به سمت بالا اینگلف خواهد شد.
به طور کلی 3 مرحله و قانون برای تشکیل شدن CAPS نیاز است
تشکیل شدن یک زون معتبر
تشکیل شدن RBD/DBR و تغییر جهت قیمت (بسته به عرضه یا تقاضا بودن CAPS)
اینگلف شدن زون معتبر

الگوی SWAP در پرایس اکشن RTM

الگوی SWAP در پرایس اکشن RTM

SWAP یک مفهوم است، این مفهوم به تریدر یا معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی - cryptocurrency) می گوید در صورت توجه نکردن قیمت به وجود یک زون قدرتمند عرضه/تقاضا در نمودار و شکست آن، نقش آن زون باید بررسی شود. یعنی اگر تا قبل از شکسته شدن، زون که تشخیص داده بودید عرضه بود باید پوزیشن sell می گرفتید اما با شکست این زون، زون عرضه به زون تقاضا تبدیل شده و باید پوزیشن Buy بگیرید.

  • شکسته شدن زون ها می تواند بخاطر انتشار یک خبر خیلی خوب یا یک خبر خیلی بد و ورود یا خروج سرمایه داران بزرگ و پول های قدرتمند به سهم صورت بگیرد.
  • مفهوم SWAP همان مفهوم FLIP است اما FLIP برای خطوط و SWAP برای زون ها بکار گرفته می شود.

فلسفه SWAP این است که وقتی یک زون قدرتمند عرضه وجود دارد بسیاری از معامله گران در آن ناحیه پوزیشن Sell می گیرند و با رسیدن قیمت به آن ناحیه سفارش فروش را باز خواهند کرد. آن ها انتظار دارند که قیمت با رسیدن به زون عرضه ریزش کند اما قیمت در خلاف نظرشان حرکت می کند و به صعود خود ادامه می دهد. در این لحظه فروشندگان در ضرر می روند و هر چقدر که قیمت بالاتر رفته ضرر فروشندگان نیز بیشتر می شود، آن ها با تمام وجود انتظار این را می کشند که قیمت دوباره به زون شکسته شده برگردد تا آن ها بتوانند معامله خود را سر به سر ببندند یعنی با بازکردن یک سفارش خرید، سفارش فروششان بسته شود.

قبل از مطالعه مقاله الگوهای CAPS و SWAP در پرایس اکشن RTM می توانید مقاله الگوهای FTR و PAZ در پرایس اکشن RTM را جهت کسب سود بیشتر با این الگوها مطالعه کنید.

در نتیجه زمانی که قیمت دوباره به زون شکسته شده بر می گردد با تعداد زیادی سفارش خرید متضررها مواجه می شود و به سمت بالا پرتاب می شود. بدین ترتیب پدیده SWAP رخ می دهد و زونی که قبلا یک زون قدرتمند عرضه بود، با شکسته شدن تبدیل به یک زون تقاضا می شود و قیمت را به سمت بالا پرتاب می کند.

  • نکته مهم در ارتباط با الگو قیمتی SWAP این است که تغییر نقش زون ها همیشه اتفاق نمی افتد.
  • SWAP را با SR FLIP اشتباه نگیرید.
  • ترید و معاملاتی که بر اساس SWAP انجام می شود، به دلیل شکسته شدن الگو های FL, FTR, CAPS, QM و ... است.
  • الگوهای قیمت به دو شکل می توانند شکسته شوند و SWAP را به وجود بیاورند.

شناخت الگوهای CAPS و SWAP در پرایس اکشن RTM می توانند به شما سیگنال های بسیار مناسبی را در جهت پیاده سازی استراتژی های معاملاتی در خصوص اهرم های معاملاتی و... بدهد.

منبع سایت استاد علیرضا محرابی



:: برچسب‌ها: الگوهای CAPS و SWAP ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()